Gå til innhold

Noen prøvere som skal til Riga i nærmeste fremtid?


snartvårtur

Anbefalte innlegg

Hei alle dere. 

Da er zoladex-sprøyten satt for en stund tilbake (hjelpes for ei nål?!), og eg har begynt på estrofemtbl. 

Det nærmer seg 16.februar, og tur til Riga, og vårt første møte med IVF-Riga klinikikken og forsøk med ED. .

Vi kombinerer med ferie.. så tar gjerne imot tips på hva en bør få med seg/oppleve i Riga.Hvilket hotell feks anbefales?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snartvår tur

 

Vi var i riga og satt inn egg i november og skal inn igjen nå om noen uker forhåpentligvis :)

 

Jeg skal begynne på hormoner nå ved neste mens, som skulle vært her på fredag så håper den kommer snart :)

 

Forrige gang så lå vi på albert hotell, den lå rett ved klinikken så det var veldig enkelt.. Fint hotell, men synes frokosten var dårlig.. Så er å kikker litt rundt på forskjellige hoteller nå..

 

Vi ruslet ned til gamlebyen, der var det veldig koselig.. Og så fikk vi guidet tur rundt der, det var også veldig interessant..

Synes ikke det senteret i gamlebyen var så bra, men har hørt om et annet større senter litt utafor byen som visstnok skulle være veldig bra..

 

Ønsker deg lykke lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snartvår tur

 

Vi var i riga og satt inn egg i november og skal inn igjen nå om noen uker forhåpentligvis :)

 

Jeg skal begynne på hormoner nå ved neste mens, som skulle vært her på fredag så håper den kommer snart :)

 

Forrige gang så lå vi på albert hotell, den lå rett ved klinikken så det var veldig enkelt.. Fint hotell, men synes frokosten var dårlig.. Så er å kikker litt rundt på forskjellige hoteller nå..

 

Vi ruslet ned til gamlebyen, der var det veldig koselig.. Og så fikk vi guidet tur rundt der, det var også veldig interessant..

Synes ikke det senteret i gamlebyen var så bra, men har hørt om et annet større senter litt utafor byen som visstnok skulle være veldig bra..

 

Ønsker deg lykke lykke til :o)

HEI OG TAKK FOR SVAR :) mens er nok like rundt hjørnet skal du se ;)  Fornøyd med oppfølging og klinikken? Ønsker deg RIKTIG LYKKE TIL <3  satt dere inn ett eller to egg sist?  Jeg er anbefalt sette inn kun ett egg om gangen, grunnet konisering for noen år tilbake.. Lurer på om å be om embryo-glue. Tror du det kan være fornuftig? 

Albert hotell har også vert til vurdering her i huset. Men frokostmåltidet må være bra :)så får sondere terrenget litt :) guidet tur i gamlebyen høres bra ut!  :jepp:  og shopping og SPA må vel til også tenker eg  :laugh:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja føler den er på vei nå så da er det nok ikke lenge til :o)

Ja jeg hadde embryo glu, om det har noe virkning vet jeg ikke, men tar det likevel :o)

Ja jeg er veldig fornøyd med klinikken. Jeg har kontakt med Nadia, super hyggelig dame :)

Hvem har du kontakt med?

SPA er jo så billig, så det tenkte vi at vi skal få tatt :)

Ja, ho anbefalte oss å sette inn 1 egg..

Det blir spennende å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja føler den er på vei nå så da er det nok ikke lenge til :o)

Ja jeg hadde embryo glu, om det har noe virkning vet jeg ikke, men tar det likevel :o)

Ja jeg er veldig fornøyd med klinikken. Jeg har kontakt med Nadia, super hyggelig dame :)

Hvem har du kontakt med?

SPA er jo så billig, så det tenkte vi at vi skal få tatt :)

Ja, ho anbefalte oss å sette inn 1 egg..

Det blir spennende å følge deg :)

Jeg merker alltid at jeg vert amper/irritabel to dager før jeg får mensen :) :)  Vi har kontakt med Jelena Silkana :) Kjempehyggelig hun også :) Vi har ikke vert i Riga på førstekonsultasjon.  Så aner ikke hva som venter når vi kommer dit :D Vi kommer nok til å gå for embryo glu vi også ja. Tenker KJØR PÅ med alt som kan medvirke til en spire :)  Hvor mange egg fikk dere fra donor? Har dere fått mange på frys? Blir spennende å følge deg også :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

Da var mensen kommet, så venter bare på tilbakemelding fra Nadia nå :o)

Ja, sånn tenker jeg også.. Kjør på til alt man kan få ekstra :o)

Første konsultasjonen gikk veldig bra, dere bare prater om hva du skal igjennom og om det er noe dere lurer på.

Vi fikk 8 egg fra donoren, 1 som var ødelagt og 6 som er satt på frys.. Så vi går for fryseegget vi nå ;)

Dette blir spennendes :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var mailen kommet.. Skal ikke inn før i slutten av mars... Kjedelig :(

Har dere hørt hvor mange egg dere fikk av donoren el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååhh :(  Kjekt du fikk mensen,men kjedelig å måtte vente i nesten 2 mnd :(   2 mnd ventetid selv med egg på frys altså. hmm.  Vi får satse på at tida gå fort :)

Har ikke hørt hvor mange egg vi får enda nei. Men kanskje vi ikke får vite noe før vi kommer til Riga?

Dette er jo vårt første forsøk.. ?

Håååper det vert en del egg.. slik at vi får noen på frys vi med..  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var skikkelig kjedelig.. Var så klar for å begynne med engang :o)

Nei dere får kanskje ikke beskjed før dere er der nede.. Husker ikke om vi fikk beskjed på mail eller når vi var der.

Ja håper dere får en del egg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må forresten dra å spise middag på international SV. Veldig godt mat :o) Vi tok 3 retter der og var superfornøyd :o)

Det er litt langt fra hotellet, vi lå på Albert hotell så dere burde ta drosje.

p.s- Har kikket litt på forskjellige hoteller- det ser ut som om det er veldig like frokoster overalt..

Man får jo rabatter på Albert når man er pasient på klinikken. Vi oppgraderte fra vanlig dobbeltrom og fikk et fint og stort rom

Si i fra hvilket hotell dere lander på og om dere er fornøyde :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,skjønner godt at det må være kjedelig ja! Takk for tips. Tar de med meg,og skal si fra hvilket hotell vi ender på:) Rabatt på Albert altså.. Hvor mye? hvordan få rabatten?ved bestilling eller ved ankomst? hvordan var rommene?Hygieniske standard bra?  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor mye rabatt vi fikk, men hvis du bestiller der så sier du bare at du er pasient ved IVF klinikken.

Ja, jeg synes hotellet var fint og rent. Veldig varmt om natta, men tror det var vi som gjorde noe feil med det lufteanlegget.. Ho som hadde ansvaret for våres rom var veldig nøy. Så kan trygt anbefale det hotellet.. Middagen der var også veldig god :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig bestemt oss for hotell. Vi prøver oss på et som åpnet i 2014. Mercure hotell tror eg det heter. nærmer seg avreise. spent og håpefull klar til avreise mandag 16. trolig innsett 23. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj så spennendes da Du får si i fra hvordan hotellet er.. Hvor ligger det da? Sentralt? Ønsker dere god tur og lykke lykke til kom gjerne med tips til restaurant eller andre ting dere anbefaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi fått vite at vi har 13!! Vellykkede befruktede egg. Riktignok kun etter første døgn.. så kan jo bli en reduksjon i antall frem til mandag 23. Dagen for innsett jelena pratet om at legen ville antagelig sjekke blodsirkulasjonen mandag. . Regner med det gjelder livmoren? Hotellet vi ligger på ligger svært sentralt. Like ved origo jernbanestasjon.Gangavstand til gamlebyen og ca 20 min gange til klinikken.vi tok gul taxi opp til klinikken og gikk tilbake. Hotellet er helt greit.med mulighet for å trene på et lett utvalg av treningsutstyr like ved siden av SPA-avd. Personalet på hotellet er smilende og hjelpsomme.Roomservice mat var eeegentlig slutt for kvelden.. men kokken fikset en sandwich og pommes før han dro hjem for kvelden, og kom personlig opp på rommet med den Det er rent hotell.noe som trekker ned er at det er ikke en koselig resteurant og bar ut i fra vårt ønske. tror planen er å utarbeide en bedre bar/resteurant i øverste etasje. hotellet åpnet i fjor..TGI Fridays er alltid en innertier i mine øyne ☺ Om dere er glad i biff så anbefales steiku haoss. Er 3 slike resteuranter i Riga. Den vi var på.. var som å komme rett inn i westernfilm ska oppdatere deg om andre spisesteder. . Har hørt Lido skal Være god på lokal mat.tenkte prøve d i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh herreguud såå gøy med så mange egg da!!! Gratulerer såå mye :o) Satser på at alle er like fine til mandag :o)Moro !

Å? Håpe blodsirkulasjonen er som den skal da... Går nok sikkert veldig bra..

 

Oj, for en bra service da! Levert av kokken sjæl :o)

Jeg har kikket litt på hotell opera også. Ikke så lett å velge hotell..

Ja, vi hadde egentlig tenkt å dra på den biff restauranten forrige gang, vet ikke hvorfor det ikke ble noe av men da skal  vi prøve den når vi reiser ned neste gang :o)

 

Høres ut som om dere koser der veldig <3 Nyt dagene med kjærsten <3

Kjenner jeg både gleder meg men samtidig gruer meg til vårt neste forsøk.. Den dagen de satt inn egg, så føltes det ut som om man bærer på ett gullegg.. Det er en veldig spesiell følelse <3 Man vil bare beskytte det ;)

Og så utrolig spent man er før man begynner testingene ;)

Lykke lykke til.

Gleder meg til å høre mer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa var veldig moro å høre at det var såpass mange egg men går å gruer meg om dagene for dette med blodsirkulasjonen da.. blir den verre med årene tro? Jeg har noen åreknuter på bena etter mitt første svangerskap som var for en del år tilbake. . Vil det ha noe å si tro.. at ahh.. om eg bare kunne fått visst om dette i DAG og sluppet å bekymre meg mer for det ☺

du har helt rett i at vi koser oss og har det kjekt her i Riga. Hadde egentlig planer om dyrepark i dag.men vi utsatte det til i morgen. Drar på kafé og byvandring og markedshall i dag også ☺skal studere beliggenhet på hotell i byen.. og gi deg tips ☺vet du om noe Sted å kunne kjøpe hengelås? Vi ønsker å henge opp på den ene broen ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gruer deg..skal sende deg varme tanker og krysse fingre og tær for deg når det er din tur. . Kjæresten min sier eg må bare venne meg til tanken om å bli pakket inn i bomull etter at vårt forsøk en dag går bra vi er mentalt innstilt på at vi må nok ha nytt forsøk.. Da blir ikke skuffelsen og sorgen fullt så tyngende håper vi.. og gleden bare så utrolig sterk om vi skulle ta feil og det skulle gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff de tankene altså.... Jeg vet ikke så mye om at de åreknutene på beina har noe å si, kan egentlig ikke tenke meg det..

Men kjedelig å gå så lenge å tenke på den blodsirkulasjonen..

 

Så snill du er som følger med på beliggenheten ang hotell ;)

Ja, vi tenkte vi skulle prøve markedshallen neste gang. Vi var bare i gamlebyen vi.. Skjønner vi har godt glipp av ting... hihi

 

Vi kjøpte hengelås her hjemme... Men dere finner sikkert en butikk som selger det..

 

GRATTIS ;o) Herregud for en deilig beskjed!!!

Fantastisk med såå mange egg da ;)

Ja, man må tenke litt sånn, eller så blir man så innmari  skuffet.. Hahaha Ja han får pakke deg inn og passe godt på deg ;)

 

Tusen takk for det <3 Men nå skal jeg krysse alt jeg har for at ditt forsøk går bra :) Veeldig veldig spennendes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOTELLET OPERA som dere vurderer er et stenkast fra hotellet vi ligger på. Tror det kan anbefales ☺ når vi gikk en runde i kveld. . Så så vi et hotell som lå litt skjult fra hovedveien.men likevel et steinkast fra hotellet viser på. 5 stjernes det da.. Bergs hotell. Ellers så kan vi på d sterkeste anbefale å spise på rosengrhals. Vi var der i kveld.levende musikk og middelaldersk stemning. Et populært sted for turister visstnok. Og i høysesong anbefales d å booke bord i forkant ☺der er heldige som kommer hIT i mars da.da er det sikkert blitt vår..Og begynner å grønes er is over elven nå.. men vi fikk tak i hengelås. . Så den henger vi den opp på mandag. . Etter (forhåpentligvis) innsett. Har lest mer rundt situasjonen. . Og lurer på om d med blodsirkulasjonen kan ha med evt. arrvev etter konisering å gjøre. Ååh. Må d E neste dagene gå FORT!! Blir jo helt gal av grublingen og krisemaksimeringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke ut Berg også Takk. Er det den restauranten man måtte ned 1 etg? Der var vi, veldig morsom restaurant Ja man blir helt surrete i hodet når det er sånn venting... Da går dagene ekstra sakte Og enda rarere blir man når man leser seg opp på alt, det gjør jeg ihvertfall.. Haha

Ja deilig at det er vår når vi skal dit neste gang, selv om jeg skulle ønske det vår nå... Det er jo så lenge å vente

Åh, så bra at du fant hengelås da

Ha en super du der nede, her blir det harrytur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på harrytur! Jaa d var ned i en kjeller ☺ Har et opplegg for dere en dag om dere skulle ønske ☺ta hop on hop off rød buss fra origo senteret til endestasjonen. Der er det en suvenirbutikk med 5D hvor du angivelig sitter i et helikopter og ser Riga i fra luften. . Like ved siden av er det en kirke lure på om den heter st Peterskirken? Der kan en få kjøpt Bill. Til tur opp i kirketårnet med flott utsikt over Riga. Like bak denne kirken ligg det 3 stk resteuranter som er i samme kjede. Med ulike navn, og som serverer god latvisk mat. Vi var på vieura tror eg det het. Liten intim resteurant med nydelig mat og koselig og romantisk atmosfære. like ved siden av ligg provence som også er i samme kjede i følge kelner.vi har ikke vert innom den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adressen til de 2 resteuranter er kalku 2, Riga. De 2 til i samme kjede i sentrum. . alberta-Alberta 13, Riga og salbe-Ratslaukums 5, riga. Ikke vert på de heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...