Gå til innhold

44 og blitt gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er i sjokk tilstand etter å ha funnet ut at jeg er gravid...i min alder. Har 3 barn fra før på 26, 21 og 9. Hatt lyst på flere men gikk gjennom en skitten skilsmisse for 7 år siden med dertilhørende mangeårig kamp i retts systemet vedørende barnefordeling.  Så sitte rjeg her da...vet ikke om dette kan gå bra....jeg er 44 år...god form, og relativt trent...men likevel...er super kvalm og undres om det er et dårlig tegn? Har vært kvalm med de andre også..men ikke så tidlig...og ikke så intenst...og jeg er bare ca 5 uker på vei.

 

Vil så gjerne ha dette barnet....er det nadre der ute som har det som meg? Hørermed til historien at jeg egentlig har vært singel i mange år..men de siste årene hatt et forhold til en veldig snil mann fra Tyrkia..som forøvrig egentlig ikke vil ha barn.

 

Hva er oddsene for å bli spontant gravid i min alder....og for å bære frem et friskt  barn?

 

Vil bli glad om andre kan dele sine erfaringer med meg.

 

Poster anonymt i første omgang av hensyn til yrket mitt.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 8b29c...441
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei.

 

Er i sjokk tilstand etter å ha funnet ut at jeg er gravid...i min alder. Har 3 barn fra før på 26, 21 og 9. Hatt lyst på flere men gikk gjennom en skitten skilsmisse for 7 år siden med dertilhørende mangeårig kamp i retts systemet vedørende barnefordeling. Så sitte rjeg her da...vet ikke om dette kan gå bra....jeg er 44 år...god form, og relativt trent...men likevel...er super kvalm og undres om det er et dårlig tegn? Har vært kvalm med de andre også..men ikke så tidlig...og ikke så intenst...og jeg er bare ca 5 uker på vei.

 

Vil så gjerne ha dette barnet....er det nadre der ute som har det som meg? Hørermed til historien at jeg egentlig har vært singel i mange år..men de siste årene hatt et forhold til en veldig snil mann fra Tyrkia..som forøvrig egentlig ikke vil ha barn.

 

Hva er oddsene for å bli spontant gravid i min alder....og for å bære frem et friskt barn?

 

Vil bli glad om andre kan dele sine erfaringer med meg.

 

Poster anonymt i første omgang av hensyn til yrket mitt.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8b29c...441

Gratulerer! :D

Jeg blir straks 43 og er gravid i uke 10 med nr tre etter 3,5 års prøving. Så det går fint an, spesielt om man holder kroppen godt ved like som du og jeg gjør.

Jeg har hatt tre spontanaborter, men det har vært i uke 4, og testen har blitt blank igjen omtrent når mensen skulle kommet. Så min erfaring er at hvis man kommer forbi den første kneika og hjertet begynner og slå, så går det bra. Nå har vi ikke tatt ul ifm duotesten enda, men krysser fingrene :)

Har også blitt mye tidligere om mer kvalm denne gangen - faktisk allerede ca i uke 4+0, og har vært 50% sykemeldt. Men har blitt mye bedre nå i uke 10, gudskjelov!

 

Tenker dette går helt fint, lykke til! :D

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar

Hei. Tusen takk for svar. 3,5 år erlang tid medprøving ja.....så glad på dine vegne:-)

 

Er du i uke 10 nå så er det nok et sterkt og friskt barn. Tenke rogså at dersom alt ervelom 4-5 uker så bør alt ligge til retter for et vellykket svangerskap. Har bestilt lege time neste onsdga og er da 6+ 4 så antar jeg da kan se hjerte som slår. Stor gleder gruer meg:-)

Lenke til kommentar

Hei. Tusen takk for svar. 3,5 år erlang tid medprøving ja.....så glad på dine vegne:-)

 

Er du i uke 10 nå så er det nok et sterkt og friskt barn. Tenke rogså at dersom alt ervelom 4-5 uker så bør alt ligge til retter for et vellykket svangerskap. Har bestilt lege time neste onsdga og er da 6+ 4 så antar jeg da kan se hjerte som slår. Stor gleder gruer meg:-)

Takk takk, og lykke til hos legen! Du må oppdatere oss på hvordan det går :D

Lenke til kommentar

Litt oppløftende å høre at også voksne damer blir naturlig gravide. Jeg fylte 43 i høst, og følte at da var toget virkelig gått! Har likevel et lite håp hver måned, og da er det gøy å høre om andre. Gratulerer masse til dere som er gravide - planlagt eller ikke!

Lenke til kommentar

Litt oppløftende å høre at også voksne damer blir naturlig gravide. Jeg fylte 43 i høst, og følte at da var toget virkelig gått! Har likevel et lite håp hver måned, og da er det gøy å høre om andre. Gratulerer masse til dere som er gravide - planlagt eller ikke!

Heisan. Håp er det jo alltid:-)  Jeg har hatt et ønske om et barn til men ikke vært aktiv prøver. Men har jo heller ikke brukt prevensjon de siste 2,5 årene. Er 1 gang jeg blir gravid de årene. Tenker at om man blir naturlig gravid i denne alderen så er det vel fordi ting fungerer g at man har friske egg. Håper....redd er jeg jo.for at det er noe galt og at jeg mister men krysser fingerene og prøver å tenke positivt- Hører med til historien at jeg var syk med lungebetennnelse og ble litt kvslm s medisinene. Så husket jeg plutselig a jeg var minst 5-6 dager sen og tok en test.Den ble sterkt blå + tegn så snart jeg fikk den i urinen:-)  Nå er jeg super kvalm og har blitt fortalt av en jordmor at sterk kvalme er et tegn på mye hormoner og indikerer et sterkt foster. For deg er detbare å ha hyppig sex tenker jeg::)  Jeg blir forresten 45 ved termn så er jo absolutt moden:-)

Lenke til kommentar

Annonse

Gratulerer! Fikk selv mitt 6.barn i en alder av 44;) En frisk og fin gutt, som er 4 år nå. Eldste er 23. Lykke til!

Hei Magica fra Tryll....husker deg fra 2006 når jeg fikk mitt yngste barn.....husker jeg var så imponert over deg:-9

 

Nå har jeg vært hos legen og er om mulig enda mer bekymret...han har veldig dårlig ultra lyd ustyr så kunen ikke se så mye...han sa at på hans utstyr så han ikke hjertet før ca uke 8...jeg skal etter kalenderen være 6 uker + 1 dag i dag. Han syjest det var litt lite,..og så ikek noe sørlig til reka...han så morkake anlegg, og muliggemns 2 morkake anlegg...jeg ble da svært redd for at dette er en Ma...men han mener det bare er litt tidlig enda...og muliggens 2. Andre der ute som har opplevd lite frø ift angivelig termin?

 

Skal tilbake om 2 uker og ber til Gud om at det er et levedyktig foster...dete betyr ALT for meg. Blir veldig glad om noen der ute kan dele sine erfaringer rundt disse tingene med meg. klem

 

Anonymous poster hash: 8b29c...441

Lenke til kommentar

Heihei:) Ja, jeg fikk 2 til etter den tiden, en i 2009 og en i 2011:) Jeg har vært gravid etterpå også, men da har det ikke blitt noe av veldig tidlig. Jeg kan ikke si så mye, da jeg aldri har tatt ul før i uke 12 ca. Får håpe alt er bra hos deg:)! Ønsker deg masse lykke til....

Lenke til kommentar

Hei. De fleste opplever å se hjerteslag på innvendig ul så tidelig som ca 6 uker. Hvis det er dårlig utstyr, så ville jeg i hvert fall skyld på det at han ikke så noe særlig og ventet til uke 8. Da får du i hvert fall et sikkert svar. Har opplevd dette 3 ganger før. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...