Gå til innhold

Åååå, der fant jeg hjertelyden <3


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tidenes lyd, uten tvil verdens beste. Fant den rett over skambenet med doppleren etter bare noen sekunder. Er uke 11+2 og trodde jeg måtte vente litt til for å finne den hjemme. Noen flere som har funnet med Angelsounds i første trimester?



Anonymous poster hash: d49e2...769
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg fant den for noen dager siden, da jeg var 10+1 uker. Helt nydelig lokomotiv-lyd :hjerte:
Med førstefødte, fant jeg den ikke før jeg var i uke 12-13. Med nr. 2, fant jeg den da jeg var 10+3.
Denne gangen måtte jeg trykke doppleren litt ned i skambenet for jeg fant hjertelyden :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bli litt stresset av dette? Jeg har veldig lyst å kjøpe en slik men er redd jeg blir super stressa om jeg ikke finner den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bli litt stresset av dette? Jeg har veldig lyst å kjøpe en slik men er redd jeg blir super stressa om jeg ikke finner den..

 

Ikke bare kan du bli stresset. Det er heller ikke sunt for babyen. I UK advarer gynekologforeningen mot hjemmebruk, den norske veiledere støtter seg på dette. Faktisk anbefaler de ikke at noen hverken jordmor eller lege bruker doppler i første trimester uten god indikasjon. 

 

Retningslinjene for trygg bruk av ultralyd fra International Society for Ultrasound in Obstetrics and Gynecology (ISUOG) anbefaler ikke doppler som rutine ved første trimester ultralyd, bare ved indikasjon.

 

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-fodselshjelp-2014/Prenatal-diagnostikk/

 

 

Anonymous poster hash: 87c0d...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke bli litt stresset av dette? Jeg har veldig lyst å kjøpe en slik men er redd jeg blir super stressa om jeg ikke finner den..

Akkurat det tenkte jeg også på. Er jo desperat etter livstegn så sånn sett interessert, men ser for meg vill panikk hvis jg ikke finner den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med jordmor om dette, hun sa at den kan man bruke så mye man vill men ikke lenge om gangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med jordmor om dette, hun sa at den kan man bruke så mye man vill men ikke lenge om gangen :D

 

Da er jordmor åpenbart ikke informert, når hun ikke en gang forholder seg til norske retningslinjene. Det kommer mye rart fra disse jordmødrene. 

 

Anonymous poster hash: 87c0d...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt både JM i kommunen jeg bor i + en overlege på Haukeland Sykehus. Begge sier at det ikke er farlig. Men advarer om å ikke få panikk hvis en ikke finner hjertelyden. Sa også at man kun skal bruke doppleren ett par minutter av gangen.

Hadde dette vært farlig, ville ikke USA solgt dette produktet. Selskapet hadde blitt saksøkt for alt det hadde vært verdt da!!! Ingen skader på foster har blitt oppdaget pga dopplerbruk, så ikke vær redd :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...