Gå til innhold

Var på tidlig UL idag


petitt

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 år, men fikk tilbud om tidlig UL pga. en hjertefeil jeg selv har og at barnet blir født etter jeg har fylt 37. Selvsagt begynner man å tenke, det er så rart for jeg har to fra før og aldri bekymret meg for hverken den ene kromosom-feilen eller den andre og plutselig når tilbudet var der og jeg takket ja så bekymrer man seg overstadig. Jeg sov ikke natt til idag, jeg ante ikke at jeg var så bekymret før jeg var ferdig med det hele. For inni magen lå det en liten skapning, med ryggen til og veivet med både føtter og armer, suttet på tommelen og det var en så fantastisk følelse. For tydeligvis har jeg ikke bare vært redd for alle kromosomfeilene som eksisterer, men også om den lille leietakeren lever. Men det gjorde den altså, og hjertelyden var helt perfekt ifølge jordmoren. Nakkefolden var så godt som ikke-eksisterende.

Etterpå tok jeg denne dobbeltesten, blodprøvene, og fikk beskjed om at jeg skulle få svar senere idag. Noen timer senere ringte de fra sykehuset og sa at alt så fint ut, ramset opp masse tall som hadde gått ned ved blodprøvetest, jeg forsto jo selvsagt ikke alt dette og spurte så hva det betyr, "Det betyr at du har mindre sjanse enn en 20 åring til å få et barn med kromosomfeil, både Downs syndrom og de mer farlige typene"! Åh, jeg ble så glad, det føles så godt, og nå plutselig kjenner jeg at jeg kan glede meg skikkelig. Babyen i magen er tilsynelatende frisk, i fin form og alt er akkurat slik det skal.

Jeg sovnet dønn på sofaen her i ren utmattelse etterpå :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Har man rett til ekstra oppfølging når man har fylt 37 ved fødsel? Har ikke jeg fått noe informasjon om....😊 hverken gynekolog, lege eller jordmor har sagt noe om dette...

Lenke til kommentar

Har man rett til ekstra oppfølging når man har fylt 37 ved fødsel? Har ikke jeg fått noe informasjon om....😊 hverken gynekolog, lege eller jordmor har sagt noe om dette...

Supert at alt var bra med den lille da😄

Lenke til kommentar

Har man rett til ekstra oppfølging når man har fylt 37 ved fødsel? Har ikke jeg fått noe informasjon om....😊 hverken gynekolog, lege eller jordmor har sagt noe om dette...

Nei, det er ved fylte 38.

 

Grattis med frisk baby i magen, Petitt! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...