Gå til innhold

Dere er så utrolig frekke her inne. smålige og kvalme.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir skikkelig redd. Det er en ting dere har felles. Dere er mammaer.

 

Og ar så mange av dere gang på gang går til anngrep på, meg når jeg skriver innlegg med skrivefeil......det er tragisk og sørgelig.

 

At dere ser feilene mine ja, greit, og uungåelig. Jeg vet jo det. Tro dere meg, jeg vet alt om det.

 

Jeg gar vel fått nok sjenn for håpløs rettskriving jeg......jeg har blitt kaldt dum fler ganger enn dere har fingre. Jeg har til gode å minnes positive norsktimer. Jeg var den idioten som ikke var sammen med klassen min i norsken. Forde PPT kontoret sko fast kraftige lese skrivevansker i 5 klasse.

 

Ja, du leste rett. Jeg har dysleksi. Tenk pom det car fitt barn som hadde dysleksi, og den tilbakemeldingen det fikk var samma søppla som dere serverer til meg.....

 

Eller er det greit å svare spydig på ett innlegg her inne, forde duver anonym?

Ofte gidder dere ikje engang å svare på spørsmål, dere kun henger dere opp i, skrivefeilene.

 

Tror dere man kan vokse av seg dysleksi? Tror dere at jeg er dummere enn dere forde heg har dysleksi?

 

Og det er ikje bare mine innkegg, det er flere innlegg som ikke jeg gar skrevetvsom blir overøst av negative og uendelig spydige komentarer.

 

Og dette skal være de samme snille mammaene som siervat man skal be alke i bursdag, manbskal ikke holde noen utenfor, man skal passe påvat ingen barn blir mobbet.

 

Dere er bare ikke sanne, tenk å være mamna, og så snur man seg ogcer så slem motvett annet menneske. Tenk om barna deres viste det.

 

Hilsen hun som skrev inn spørsmåletvom å finne billige turer, og fikk kroatsia til svar.

Hun som skriver dårligere enn 8 åringen din.

 

Skamme dere.

 

Årevis med mobbesår rives opp hver gang jeg skriver her, for blandt de som svarer høffelig og hyggelig tilbake, finnes det noen mødre som faktisk er direktevspydig og ekjel og ussel mot andre.

 

Pass dere så ikke barna deres oppdager det, for de ser på dere med beundring.....foreløbig.

 

 

Anonymous poster hash: 6bdc6...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har helt sikkert dysleksi. ..men det er ingen hvilepute slik mange tror. Du må bare jobbe ekstra hardt for å få det til.

 

Når det er sagt. Utrolig mange som skylder på dysleksi her inne. Tviler ikke på deg, men på mange andre. For i mange tilfeller er det sløvhet. ...

 

Anonymous poster hash: f91f3...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha meg frabedt generaliseringen. Tror nok de fleste her inne er veldig trivelige, og at kun et fåtall hetser. Det er ikke slik at alle her inne unntatt du slenger med leppa for hver skrivefeil.

Hev deg over det. Jeg har fått masse gode råd her inne, lært mye nytt og fått mang en god latter. Ikke la deg bli dratt ned av noen negative kommentarer :)

 

Anonymous poster hash: 445a8...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å mobbe eller være ufin, men vet man at vedkommende har dysleksi så er det lettere å oppføre seg pent og overse feil. Så mitt råd til deg er å lage deg en profil der du skriver i signaturen din at du beklager skrivefeil pga. dysleksi.

 

Jeg må bare innrømme at jeg tok meg en liten smule nær av (et lite sekund) at du skrev <dere>, for jeg mener selv jeg ikke oppfører meg smålig eller angriper noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg får også masse positive tilbakemeldinger, men det er tilnærmet ALTID noen som må komme med stygge komentarer på rett skrivingen. Det er disse jeg skriver til nå. Ikke alle de som ser over og forbi. De er i flertall, takk og pris.

 

Jobbe ekstra hardt.....??? Å milde måne du skulle hvisk hvor mange glosebøker, slike små smale linjerte bøker jeg har skrevet ut forde jeg måtte pugge ord, om og om og om igjen, slik var det gjort på 80 tallet nemmelig, hvor mange ganger jeg måtte kladde stilene mine før jeg førte de inn m3d penn, bare for å få enda mernpenn for det jeg ikke tok meg sammen å skrev rett.....jeg måtte da få til det når jeg hadde kladdet og rettet kladden og kladdet på nytt og rettet den ørten ganger...

 

Rommet mitt som var fult av ord, huskeregler, gramatiske regler og matteformler skrevet med grønn sprittusj, på gul kartong....for damen på PPT sa det ville hjelpe hjern min.....

 

Så jo da, man har jobbet hardt.

 

Anonymous poster hash: 6bdc6...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at det er noen som ødelegger for den gode stemningen her inne, og leit at du føler deg angrepet. Jevnt over har jeg inntrykk av at folk kan diskutere, være uenige og fremme forskjellig syn på ting uten at det går over streken. Men så er det de som ikke klarer å la være å gå til angrep på personen bak nicket (eller anonymknappen) på grunn av fullstendig irrelevante ting, som skrivefeil eller ved å tillegge den andre karakteristikker på bakgrunn av spekulasjoner. Det er skikkelig nedrig og lavmål, og som du sier, mobbeadferd. Og det er litt trist å tenke på at disse menneskene som oppfører seg sånn på nett har familier og egne barn, som de skal være gode rollemodeller for. Selv om de ikke oppfører seg sånn i hverdagen, så viser det at nettmobbing er et problem og at det tydeligvis er lettere for noen å være ekkel med andre når man ikke ser de ansikt til ansikt. 

 

Men, det er en ting man må lære for å være her inne, og det er å være tykkhudet. Synes det er dumt at det skal være et kriterium for å kunne trives på forumet her, men sånn er det. De aller fleste her inne er koselige og velmenende, men det er som sagt et lite fåtall som skal gå til personangrep over en lav sko. Man må bare prøve å heve seg over det og tenke at det sier mer om dem enn om deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da, jeg får også masse positive tilbakemeldinger, men det er tilnærmet ALTID noen som må komme med stygge komentarer på rett skrivingen. Det er disse jeg skriver til nå. Ikke alle de som ser over og forbi. De er i flertall, takk og pris.

 

Jobbe ekstra hardt.....??? Å milde måne du skulle hvisk hvor mange glosebøker, slike små smale linjerte bøker jeg har skrevet ut forde jeg måtte pugge ord, om og om og om igjen, slik var det gjort på 80 tallet nemmelig, hvor mange ganger jeg måtte kladde stilene mine før jeg førte de inn m3d penn, bare for å få enda mernpenn for det jeg ikke tok meg sammen å skrev rett.....jeg måtte da få til det når jeg hadde kladdet og rettet kladden og kladdet på nytt og rettet den ørten ganger...

 

Rommet mitt som var fult av ord, huskeregler, gramatiske regler og matteformler skrevet med grønn sprittusj, på gul kartong....for damen på PPT sa det ville hjelpe hjern min.....

 

Så jo da, man har jobbet hardt.

 

Anonymous poster hash: 6bdc6...b75

Et annet råd er å ta automatisk stavekontroll før du poster. Hos meg kommer det rød skrift under ord som er feilstavet. Som oftest bryr jeg meg ikke om de, men det er fordi det bare er små feil skyldes ekstremt raske pølsefingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar innlegget ditt litt langt når du skriver at folk er kvalme, er du da noe bedre? Men helt enig i deg at folk kan tenke litt før de skriver. Er det noe de ville sakt ansikt til ansikt til personen? Vi har alle godt av å gå litt i oss selv innimellom.

 

Anonymous poster hash: 3e122...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert dysleksi. ..men det er ingen hvilepute slik mange tror. Du må bare jobbe ekstra hardt for å få det til.

Når det er sagt. Utrolig mange som skylder på dysleksi her inne. Tviler ikke på deg, men på mange andre. For i mange tilfeller er det sløvhet. ...Anonymous poster hash: f91f3...2d6

Men det er ingen hvilepute? Kan ikke se at HI har skrevet noe om hvilepute? Synes du det er rart at hun blir frustrert når hun føler at folk her inne angriper henne pga skrivefeil isteden for å svare på spørsmålene? Hva så om hun sliter med rettskriving? Gjør det henne til et mindre intelligent menneske?

Det er ikke det at hun skylder på dysleksi, dysleksi er årsaken til skrivefeilene og det er fakta! Ikke en unnskyldning..

Folk her inne er sykelig opptatt av at alt skal være så perfekt. Nåde deg om du har så mye som EN skrivefeil!!! Men hva er egentlig verst? Å ha noen skrivefeil eller å gå til angrep å rakke ned på de som sliter med noe så uskyldig som rettskriving? Her er det ikke snakk om latskap eller sløvhet. Man må være fryktelig usympatisk om man kan lire ut av seg slikt! Preger det livet ditt at folk har skrivefeil? Ser du virkelig ned på de og innbilder deg at de er sløve? Og hva så om de er sløve? Spiller det noen rolle? Alle oppegående mennesker skjønner hva det skal stå! Selv om du mestrer rettskrivning så betyr det ikke at alle gjør det i samme grad som deg. Vi er bare mennesker, alle har feil og mangler. Finn deg noe annet å irritere de over enn "late" mennesker som ikke gidder å skrive rett.

 

Kjære hi: jeg er så enig! Ikke la deg påvirke av de som kaller deg dum, mindre intelligent osv. Det sier mer om de enn om deg! Håper for guds skyld at ingen av de her inne er mammaene til mine barns venner!

 

Anonymous poster hash: c2c92...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde godt om mennesker før jeg begynte å være her inne og har fortsatt ett lite håp om at dette forumet virkelig ikke forteller hvordan majoriteten av kvinner er, for herregud så mye ekle vesener det er som går rundt her i verden isåfall.

 

Du må bare ikke bry deg om dem, jeg tror de sliter med seg selv de damene som svarer frekkest her inne.



Anonymous poster hash: b9c89...975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig, og tydeligvis akseptert med frekke svar helt utav noen form for provokasjon på dette forumet. Typiske kommentarer som nå ligger på innlegget om "mensen som ikke er komt", der en får beskjed om å lære seg rettskriving før en produserer barn. Det er så usympatisk, og det skremmer meg at damer som utav det blå får seg til å svare noe slikt, har oppdrageransvar for barn.

 

Det er ikke rart at barn blir mobbere når en ser holdningene til enkelte mødre her inne.

 

Jeg ser at du har problemer med rettskriving, men du formulerer deg jo bra! Så at du er dum er det ingen som har noen grunn til å tro!

 

Jeg har en mann med dysleksi, jeg blir fremdeles overrasket av hvor dårlig det står til med rettskriving. Men som deg, formulerer hans seg veldig bra, så jeg er sekretæren hans. Han driver eget firma, sitter i flere styrer, og er politisk aktiv, så det blir litt skriving. Jeg er ikke så god på ordlegging og formulering, så sammen er vi dynamitt 😜

 

 

Anonymous poster hash: e9452...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at de fleste som hakker litt her inne oppfører seg bra i det virkelige livet.

 

Selv kan jeg godt finne på å kommentere graverende skrivefeil, da jeg selv setter pris på å bli gjort oppmerksom på egne skrivefeil. Det er pinlig å ikke kunne skrive riktig i voksen alder, og da snakker jeg selvsagt ikke om dyslektikere (som det ikke er mange av her inne!).



Anonymous poster hash: 017c6...970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viste jo tydelig at du har fordommer og er dum i den tråden. Som man reder så ligger man. Dessuten er ikke dysleksi noen hvilepute. Du må øve for å bli flinkere, det gjelder alt.

 

Og du skriver at folk er kvalme osv. Er du noe bedre selv da eller? Eh, nei

Endret av Sint naken biltyv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips til å bedre dysleksi/leseforståelse er å krabbe! Høyre arm-venstre fot fremover. Bare å Google det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme om folk har dysleksi eller ikke vel? Man behandler da folk med respekt uansett!



Anonymous poster hash: fd43a...138
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en gang sikkert at alle her inne er mødre? Dette er jo et forum hvor hvem som helst kan bli medlem og skrive hva som helst.. Man vet jo det finnes en del nett-troll som ikke har stort annet å fylle dagene med enn å spy ut eder og galle på nettet.. Dessverre!

Endret av pifi med tre nurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...