Gå til innhold

Skal jeg fri??? I mens vi venter på drømmebarnet?


Femina84

Anbefalte innlegg

Hei! 

Bare et kjapt spørsmål til dere der ute..

Jeg og samboeren har vært i sammen i godt over 3 år, mulig det er 4 også, husker ikke helt :) 

Vi har eid hus og hund i sammen i snart 2 år, nesten så lenge som vi har prøvd på baby(som ikke kommer:( )

Tankene er, jeg har så lyst til og fri til han! Jo mer jeg tenker på det jo mer føles det riktig. Jeg hadde gjort det i går, om det ikke hadde vært for en liten ting.. Tenk om han planlegger frieri og jeg ødelegger for han? 

For det er noe i meg som sier at han også tenker på det.. 

 

Hva syns dere? Kan man si at man "ødelegger" om man kommer noen i forkjøpet? Jeg vil jo ikke at han skal bli skuffet for at han ikke "rakk" og gjøre det.. Jeg har en liten tendens til å planlegge mine egne bursdager og slik skjønner dere, og han får aldri muligheten til og overraske meg. 

 

Håper på noen kloke svar :) (jeg kommer sikkert til å gjøre det uansett men, har jo bare så lyst til dette her nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) så koselig! :D

Ja det er ikke så lett høres det ut som :/

Jeg og min samboer har vært sammen i snart 7 år nå og jeg har ventet i all evighet på at han skal fri, å jeg venter enda. Tanken har slått meg om ikke bare jeg skulle hive meg til å fri til han i stede. Grunnen til at jeg ikke har gjort det er at jeg vet at mannen min er ganske "gammeldags" av seg. Han liker å være den mannen som tar seg av meg å være beskyttende å rett og slett være mannen om du skjønner :) jeg er ikke akkurat den som legger skjul på at jeg ønsker å gifte meg så jeg har spurt rett ut om han ikke skal fri snart, hehe. Da får jeg bare svar som at alt til sin tid osv. Jeg er da 100 % sikker på at han vil gifte seg med meg, det har han sagt;) kanskje du skal hinte litt på i første omgang slik at han vet at du er veldig klar, å da gi han en liten sjanse til å gjøre det først? :) da vet han også hva du tenker om saken ;)

Endret av kiri92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,og takk for svar :)

Ja, det er en koselig tanke og jo mer jeg tenker på det jo mer vil jeg gjøre det. Så du syns jeg heller burde vente på han? Kunne du kanskje sagt noe mer om hvorfor? :) Jeg vil at det skal evt være en overraskelse ovenfor familie og venner så jeg vil ikke snakke med noen av de om det..

Han er ikke av den gammeldagse typen og jeg tror han hadde blitt kjempe glad, overrasket og rørt. Men, så klart det er jo en risiko for at han blir "skuffet".. Selv om jeg har vanskeligheter for og tro det.

Jeg er også sikker på at han vil gifte seg med meg! 100%. Det jeg ikke er sikker på er hva han venter på..

 

Ble usikker igjen jeg nå :P

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart må du ikke vente på at han skal fri :)

Det jeg tenkte på var hvis du trodde at det kunne gjøre at han ble skuffet eller hadde selv ønsket å overaske deg så kunne du prøvd å hinte litt for så å se reaksjonen :)

Men som du sier så tror du ikke at han vil bli skuffet hvis du hadde fridd, og dessuten er det mange damer som frir yil mannen sin.

jeg synes du høres ganske sikker på hva du ønsker å gjøre. Og når du vet at han ønsker å gifte seg med deg, så synes jeg du skal gjøre det :D det blir sikkert kjempe bra og jeg tror ikke han blir skuffet, sikkert bare stolt ;) kjør på! :D

Masse lykke til til deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Jeg tenker også på om dere har snakket sammen ang hvor viktig det er for dere to å få barn sammen? hva skjer om det viser seg at dere må ha hjelp ( prøverørsforsøk ) og ikke lykkes, vil dere velge å dele livet sammen likevel?

 

Jeg og min kjære slet i mange år før vi lykkes i å bli gravide, vi måtte ha hjelp og har vært sammen 10 år nå. Har fått et barn og har et til på vei, dette etter 8 års venting så ting kan ta tid!

 

Det å streve med å få barn kan være ødeleggende for noen par og noen velger å gå fra hverandre, mens andre velger hverandre samme hva, med eller uten barn.

Vi valgte hverandre selv om det ville vise seg at vi da sa ja til et liv uten barn. Heldigvis så lykkes vi til slutt.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på om dere har snakket sammen ang hvor viktig det er for dere to å få barn sammen? hva skjer om det viser seg at dere må ha hjelp ( prøverørsforsøk ) og ikke lykkes, vil dere velge å dele livet sammen likevel?

 

Jeg og min kjære slet i mange år før vi lykkes i å bli gravide, vi måtte ha hjelp og har vært sammen 10 år nå. Har fått et barn og har et til på vei, dette etter 8 års venting så ting kan ta tid!

 

Det å streve med å få barn kan være ødeleggende for noen par og noen velger å gå fra hverandre, mens andre velger hverandre samme hva, med eller uten barn.

Vi valgte hverandre selv om det ville vise seg at vi da sa ja til et liv uten barn. Heldigvis så lykkes vi til slutt.

 

Lykke til! :)

Hei du :)

Takk for svar! Det er akkurat i de baner jeg tenker, og bla derfor jeg vil fri. Jeg ønsker å være sammen med han uansett. Jeg vet at vi kommer til å lykkes, og få familien vi ønsker oss til slutt :)

Det er en tøff periode og jeg tror at hvis vi bestemmer oss for at det er oss uansett vil vi være sterkere sammen!

Jeg vet med meg selv hva jeg vil. Og kanskje noen syns det er dumt og fri for å understreke det, men jeg vil vise han at jeg er forpliktet til han, uansett hva.

Vi har forøvrig vært gravide sammen før, så vi vet at vi kan få barn sammen. Gudene vet hvorfor det drøyer slik nå.

Jeg er i hvertfall av den typen at jeg ser barn og ekteskap i sammen, altså at jeg hadde ikke ønksket barn med han om jeg ikke ønsket ekteskap og omvendt. Og siden familieforøkelsen drøyer, så er det jo et godt tidspunkt og forplikte seg på den "andre" måten.

Det er selvfølgelig en risiko for at han sier nei, og ikke vil gifte seg før det er sikkert at vi får barn. Og da er det for min del, kanskje på tide og re-vurdere forholdet vårt uansett. Fordi jeg er av det andre slaget..

 

Takk for velmenende ord :)

Det skjer i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende dette er! Lykke til ikveld! Jeg fridde selv til mannen min, han sa JA og nå er vi gift og har fått ett barn sammen. Det blir en fin historie å fortelle våre barn - den gangen mamma fridde! 😄🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det gjort. Og HERRE MIN for en følelse 😊 det gikk jo enda bedre enn forventet.. Det var et "selvfølgelig vil jeg det". Og et stort "JA". ❤️

For en fantastisk følelse og få noen til å miste helt munn og mæle.

 

Slik gikk det:

Jeg hadde planlagt middag, vi begge to var på jobb i går, jeg var ferdig kl 14 og han kl 18. Så tenkte jeg hadde good tid til forberedelsene. Men, han bar blitt syk og kom hjem kl 15!! 😳😳😳 jaja, slik kan man ikke kontrollere. Jeg gjennomførte allikavel, selv om han skjønte at det var noe på gang.

Etter middag foran peisen gikk jeg ned(vi har kinorom i kjelleren som han er utrolig glad i, utrolig nok 😝). Jeg tente masse lys, satte på musikk og la ut roseblader i trappa og ellers i kinorommet.

Jeg ba han komme ned. Der hadde jeg ordnet det slik, jeg hadde skrevet " jeg elsker deg! Vil du gifte deg med meg?" På masse røde A4 ark. Ring og kort med dikt på hadde jeg gjemt til etter et evt "ja" 😉

Jeg ga han bunken med ark og sa at han skulle legge det utover gulvet til ti setninger. Det gjorde han. Og jeg så hvordan han endret seg i mens han forsto hva som sto der.. Han ble rett og slett så satt ut at han fikk vondt " hans egne ord".

Så så han på meg og sa "selvfølgelig vil jeg det" med både tårer og et smil om hverandre. Han kunne ikke forstå det, og brukte lang tid på og ta inn over seg det som skjedde.

 

Jeg selv var selvfølgelig drit nervøs og ufattelig takknemlig for en slik reaksjon.

Etterpå sa han at trodde det måtte være det søteste frieriet noen gang og at det var "perfekt". 😊

 

Dette er noe flere jenter burde gjøre for det var bare en fantastisk følelse 😊

Så morsomt at det er flere jenter som gjør det litt "utenom det vanlige" ❤️👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...