Gå til innhold

Eggdonasjon - vedr eggdonor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi vurderer eggdonasjon siden sjansene for å få barn naturlig eller ved IVF er veldig små. Men dere som kjenner til dette: Finnes det Klinikker hvor man kan få vite hvem eggdonoren er? Jeg skulle ønske jeg hvertfall kunne se et bilde av den som gir egg. Så kan jeg selv også se om hun ligner litt på meg... Fint om noen kjenner til Klinikker som ikke har helt anonyme donorer. Takk hvis noen kan svare :)



Anonymous poster hash: 1fc93...bf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hvilke land tenker du å donere egg fra? Kan man velge en donor selv, ved å søke om noen vil være det, for så å dra eks til Sverige å ordne resten av prosessen. 



Anonymous poster hash: 96af0...588
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er slik at man kan velge 1) Anonym eggdonor ( feks i Spania, Tsjekkia etc)  - da velger sykehuset en eggdonor som ligner deg, du kan vel komme med noen ønsker. Men du får ikke se bilde el. Du får aldri vite hvem vedkommende er. 

2) Åpen donor (f eks i Finland). Da kommer du vel med ønsker, så velger sykehuset. Men barnet kan få vite hvem den genetiske moren er senere hvis ønskelig. 

3) Du finner en eggdonor selv. Og så finner man en klinikk hvor de ordner resten. Lurer på om dette kanskje er mulig i Polen. Og muligens Russland. Sikkert flere land også (England kanskje). Hvis det blir til at jeg prøver eggdonasjon, vil jeg velge alternativ 3 - hvis det lar seg gjøre. Vil vite hvem eggdonor er. 



Anonymous poster hash: 1fc93...bf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det fungerer i Sverige? eller evt. Danmark?



Anonymous poster hash: 96af0...588
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror det er slik at man kan velge 1) Anonym eggdonor ( feks i Spania, Tsjekkia etc)  - da velger sykehuset en eggdonor som ligner deg, du kan vel komme med noen ønsker. Men du får ikke se bilde el. Du får aldri vite hvem vedkommende er. 

2) Åpen donor (f eks i Finland). Da kommer du vel med ønsker, så velger sykehuset. Men barnet kan få vite hvem den genetiske moren er senere hvis ønskelig. 

3) Du finner en eggdonor selv. Og så finner man en klinikk hvor de ordner resten. Lurer på om dette kanskje er mulig i Polen. Og muligens Russland. Sikkert flere land også (England kanskje). Hvis det blir til at jeg prøver eggdonasjon, vil jeg velge alternativ 3 - hvis det lar seg gjøre. Vil vite hvem eggdonor er. 

 

Anonymous poster hash: 1fc93...bf5

 

Jeg er veldig i startfasen av vurderingen min, så er veldig usikker på om hjeg vil være åpen donor, som i alternativ 2, eller vite hvem jeg donerer til som i alternativ 3. Heller nok mot 3, men det kan jo by på noen utfordringer det også. Er i hvertfall for at barnet senere kan få vite sitt genetiske opphav om de har behov for det

 

Anonymous poster hash: 96af0...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tror det er slik at man kan velge 1) Anonym eggdonor ( feks i Spania, Tsjekkia etc)  - da velger sykehuset en eggdonor som ligner deg, du kan vel komme med noen ønsker. Men du får ikke se bilde el. Du får aldri vite hvem vedkommende er. 

2) Åpen donor (f eks i Finland). Da kommer du vel med ønsker, så velger sykehuset. Men barnet kan få vite hvem den genetiske moren er senere hvis ønskelig. 

3) Du finner en eggdonor selv. Og så finner man en klinikk hvor de ordner resten. Lurer på om dette kanskje er mulig i Polen. Og muligens Russland. Sikkert flere land også (England kanskje). Hvis det blir til at jeg prøver eggdonasjon, vil jeg velge alternativ 3 - hvis det lar seg gjøre. Vil vite hvem eggdonor er. 

 

Anonymous poster hash: 1fc93...bf5

 

Jeg er veldig i startfasen av vurderingen min, så er veldig usikker på om hjeg vil være åpen donor, som i alternativ 2, eller vite hvem jeg donerer til som i alternativ 3. Heller nok mot 3, men det kan jo by på noen utfordringer det også. Er i hvertfall for at barnet senere kan få vite sitt genetiske opphav om de har behov for det

 

Anonymous poster hash: 96af0...588

 

Sorry svarte i feil tråd... var ikke meningen å kuppe

 

Anonymous poster hash: 96af0...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei

Jeg har prøvd ivf og ble gravid,men mistet etter noen uker,jeg fikk syste på eggleder og måtte fjerne den ene og lurer på om det kan bli barn med bare ei leder og hva slags hjelp kan man få?

jeg lurer på eggdonor om det har hjelpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

Jeg har prøvd ivf og ble gravid,men mistet etter noen uker,jeg fikk syste på eggleder og måtte fjerne den ene og lurer på om det kan bli barn med bare ei leder og hva slags hjelp kan man få?

jeg lurer på eggdonor om det har hjelpt?

Du trenger ikke eggdonor så lenge din gjenværende eggstokk og eggleder fungerer. Er egglederen tett, kan du få barn med egne egg ved ivf:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...