Gå til innhold

Overstimulering kun ved graviditet?


Stompen80

Anbefalte innlegg

Jeg har PCOS, en mild variant vil jeg selv påstå, men likevel. Jeg er midt inni ventetiden før jeg kan teste gravid/ikke-gravid etter IVF runde, og da surrer tankene vilt.

 

Under innsett var det hele tiden snakk om fare for overstimulering hvis jeg ble gravid. Det jeg tenkte på da jeg kom hjem var, hvis jeg ikke blir overstimulert betyr det da at jeg ikke er gravid? I så fall har jeg nesten lyst til å bli overstimulert :-p

 

Hvilke erfaringer har dere der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil IKKE bli overstimulert :P Det er ofte veldig vondt og har ingenting å si på om du blir gravid eller ikke.. Jeg ble overstimulert bare av å bruke trippel Pergo.. Søstern min ble overstimulert ved ivf og hun ble lagt inn på sykehus for å få morfin pga smertene, så vil ikke tro det er noe de vil at skal skje.. Eggstokkene blir store og kan vri seg, noe som visstnok skal være helt forferdelig og ikke bra..

Håper du lykkes snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har også  PCOS og har hatt to IVF, et vellykket og et mislykket og jeg ble overstimulert på det det som ble mislykket. Åssen gikk det med deg ? :)



Anonymous poster hash: 80a4c...6ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ble lett overstimulert ved første forsøk, som ikke spiret, og ikke overstimulert på andre forsøk da alt gikk som det skulle. Er nå snart 4 måneder på vei :-D Legene var derimot i andre runde mye mer bevisst på faren for ohss og fulgte meg godt opp. De var usikre på om det skulle bli innsett siden jeg hadde mye væske i livmoren, men det ble det, noe jeg er superlykkelig for i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overstimulert, har pco. Tror det forsøket som negativt, selv om det også kunne være tidlig kjemisk. Det sies at en kan være overstimulert om en er gravid, men det er mange som er gravide og fine i formen etter ivf. Men det er større fare for overstimulering hvis en har pco/pcos.

 

Lykke til med testingen :) Håper testen blir positiv og du slipper overstimulering. Trust me - det er ikke noe særlig hyggelig å gå gjennom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...