Gå til innhold

Flerer som er mellom 38 og 40 år som ønsker et barn til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å prøve på et barn til, men er litt bekymret med tanke på alderen.

Noen synspunkter? Gjerne fra de på samme alder som har erfaring selv, eller som ønsker å få et barn til i denne alderen. Jeg har regelmessig syklus, og de andre barna kom som planlagt uten lenge prøving etter fylte 30 (har to barn fra før). Vi føler vi har tid, overskudd og råd til et barn til. Og ønsket er stort. Vel, syns vel det bare er godt å få lufta dette litt med andre enn mannen :) Så kom gjerne med tanker og synspunkter!

 

 



Anonymous poster hash: 74adc...46e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat fylt 41 år og prøver nå på nr 4. Jeg har 3 barn fra tidligere der yngste er 10 år. Ble skilt og traff en fantastisk mann og vi er nå gift. :) Han er yngre enn meg og han har ingen barn fra før. Vi prøver nå på et kjærlighetsbarn. Vi har hatt et IVF førsøk (Ivf for det at jeg er sterilisert.) som endte i BO. Vi har et egg på frys som skal settes inn imorgen om det overlever opptiningen. 

 

Må nok innrømme det at før jeg traff mannen min så var tankene om et barn til ganske så fjernt, mens nå er det ikke noe annet jeg heller ønsker. :)  

Bekymrer meg også med tanke på alder. Googler og leser mye om det. Heldigvis så ser jeg det at det jammen er mange som lykkes og får friske fine unger godt opp i 40 årene. Så hvorfor skulle ikke vi klare det da? 

 

Jeg syns dere bare skal "kjøre" på om det er det dere ønsker. Hva andre event måtte si med tanke på alder skal dere ikke bry dere om. Dette er deres valg.  Masse lykke til   :)

Endret av Bethlisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff faren til mitt barn når jeg var 40, og fikk lillegull når jeg var 41. Nå prøver vi på nr to og det er absolutt stor sjanse for at barnet vårt blir enebarn, men jeg prøver enn så lenge... ja, det heter teoretisk sett at det er større risiko for alle mulige negative utfall, men så er det svært mange det går helt bra for, uten komplikasjoner som ender med friske barn.  

Du må selv kjenne på om du har kapasitet (på flere områder) til et barn til, og det høres absolut slik ut  :babysmokk:  prøv i vei, lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi ønsker oss et barn til. Vi har to fra før. Det tok litt tid før vi bestemte oss for nr. 3. Jeg ble gravid på første forsøk i november, men endte desverre akkurat i en abort. Vi ønsker å prøve igjen når kroppen er klar for det! :)

Vi vil være 38 og 45 hvis/når et event barn kommer.

Jeg har også tenkt mye rundt det med alder, men jeg har stort sett møtt på positive erfaringer og kommentarer. Jeg føler at dette er vår siste sjanse og vi har lyst til å prøve.. Da gjør vi det.. :) det er også god oppfølging med Duotest etter fylte 38 og kroppen ordner ofte opp selv hvis noe skulle være galt.. Slik som med meg. Selv om det er trist..

Hvis dere har lyst begge to syntes jeg dere skal bare kjøre på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver og prøver på nr 3. Mistet i Sa i fjor, etterpå har jeg ikke blitt gravid.. Er 38 år.

 

Anonymous poster hash: a9f36...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Er 37 år og har 2 nydelige jenter fra tidligere...6 og 2,5 år. Mannen min har lenge hatt lyst på en til, men jeg har vært klar på at to er nok. men nå har plutselig eggstokkene begynt å gløde igjen og det er ikke noe jeg vil mer enn å få en til. Prøver nå om noen dager så får vi se om den sitter...satt på første forsøk med de to andre...så kanskje vi er like heldige nå. Da vil jeg akkurat ha fylt 38 når den lille kommer...  :blomst:

 

Er jo litt bekymret for at alt skal være bra med den lille, med tanke på alder, men vi får vel tilbud om noen tester siden jeg er over 38 ved termin...noen som har erfaringer med disse testene?

 

Blir spennende å se hva fremtiden bringer...hadde vært moro å gi barna et søsken til 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 39 år og vi prøver på nr 4. Kjenner at jeg er spent. Sist ble vi gravide etter 6 mnd, men mistet i uke 12, så to det 6 nye nr før det ble fulltreffer. På de to første satt den på første forsøk, nå er vi på pp 3.

 

Lykke til, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klaffet det på første forsøk, testet positivt i dag:) Jeg er 39 år og har 2 barn på 9 og 15. Så her blir det en aldri så liten attpåklatt :)) Alt er veldig tidlig enda da, men håper det går riktig veien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klaffet det på første forsøk, testet positivt i dag:) Jeg er 39 år og har 2 barn på 9 og 15. Så her blir det en aldri så liten attpåklatt :)) Alt er veldig tidlig enda da, men håper det går riktig veien;)

Så koselig! :-) Heldig du, da, at det klaffet på første forsøk. Jeg er på 6 dpo, så det er litt tidlig å teste ennå :-) Her blir det attpåklatt nr to, de største er 17 og 14, mens den yngste er tre nå :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende! Krysser fingre for at det klaffer for deg også:) Har du merket noe som helst enda? Neste uke kan du vel begynne å teste:)) Jeg må si jeg synest det er rart å bli gravid igjen,, men har en go følelse:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi også testet positivt, så nå kommer fjerdemann i slutten av juli :-) Spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel,det varte en uke :-/ Bare å starte på nytt :-)

 

Trist :( Har selv mistet 3 ganger på under året. Må ikke gi opp. Plutselig så sitter'n ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vel,det varte en uke :-/ Bare å starte på nytt :-)

Trist :( Har selv mistet 3 ganger på under året. Må ikke gi opp. Plutselig så sitter'n ;)

 

Lykke til :)

Tusen takk :-) Håper den sitter neste gang. Jeg følte faktisk at noe ikke var som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 38 om noen uker, og er nå seks uker på vei. Vi har et barn på 3,5 fra før.

 

Vi har noen utfordringer ift å skulle bli gravide, men jammen satt den i pp2. :)

 

Anonymous poster hash: a7c86...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i over 2 år nå. Har mistet en gang i sa ila de 2 årene. 😥

Ikke blitt gravid etterpå. Prøver nå med ivf.

 

Anonymous poster hash: a9f36...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Jeg henger meg på her og håper det er greit.Er 39 og vi har en på 9år, og har hatt to SA i løpet av 1,5år..den siste igår.Føler meg bare så tom.Var 9+1 og hadde virkelig håpet det skulle gå bra denne gang.Jaja,da er det på'n igjen...lykke til alle sammen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Jeg henger meg på her og håper det er greit.Er 39 og vi har en på 9år, og har hatt to SA i løpet av 1,5år..den siste igår.Føler meg bare så tom.Var 9+1 og hadde virkelig håpet det skulle gå bra denne gang.Jaja,da er det på'n igjen...lykke til alle sammen 😊

Så trist, håper det snart klaffer igjen. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte 39 år i oktober, og venter en liten gutt i januar. Fra før har jeg to jenter på 11 og 14. Var egentlig ferdig med barn, men så gjennomgikk jeg et samlivsbrudd og fikk ny kjæreste. Han er 11 år yngre en meg, og har ikke barn. I begynnelsen av forholdet var vi veldig usikre på om vi ville ha barn sammen, men utover i forholdet modnet tanken. Vi ville ikke forhaste oss samtidig som klokken tikket for min del. Vi begynte å prøve i november i fjor, og i mai satt spiren. Dette svangerskapet har vært veldig annerledes fra de to første. Jeg har vært kvalm så og si hele tiden. Har heldigvis sluppet unna halsbrann og bekkenløsning. Om plagene i dette svangerskapet skyldes alder eller andre ting er vanskelig å si. Til tross for kvalmen er jeg veldig glad og på godt humør. Vi gleder oss til å møte den lille prinsen om 6 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei 😊 Jeg henger meg på her og håper det er greit.Er 39 og vi har en på 9år, og har hatt to SA i løpet av 1,5år..den siste igår.Føler meg bare så tom.Var 9+1 og hadde virkelig håpet det skulle gå bra denne gang.Jaja,da er det på'n igjen...lykke til alle sammen 😊

Så trist, håper det snart klaffer igjen. Lykke til! :-)
Tusen takk og det samme til deg!! 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...