Gå til innhold

Jeg er så lei av de harry Kahler-vasene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Samme her. Hadde egentlig tenkt å kjøpe grand cru da det ikke er noe fiksfakseriermed det, men etter det fjerde barseltreffet hvor jeg drakk kaffe av de koppene, ble det ikke grand cru på meg. Har falt for koppene til poul pava derimot, det er vel rake motsetningen til grand cru 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Samme her. Hadde egentlig tenkt å kjøpe grand cru da det ikke er noe fiksfakseriermed det, men etter det fjerde barseltreffet hvor jeg drakk kaffe av de koppene, ble det ikke grand cru på meg. Har falt for koppene til poul pava derimot, det er vel rake motsetningen til grand cru

 

Si ikke det. Jeg har diverse i begge merkene. Men må si er rimelig lei grand cru, og svigermor fyller stadig på beholdningen min. Dårlig er det også, det knuser i alle fall stadig her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Samme her. Hadde egentlig tenkt å kjøpe grand cru da det ikke er noe fiksfakseriermed det, men etter det fjerde barseltreffet hvor jeg drakk kaffe av de koppene, ble det ikke grand cru på meg. Har falt for koppene til poul pava derimot, det er vel rake motsetningen til grand cru 😂

Tror det begynner å bli temmelig mye poulpava rundt omkring også!!

 

Anonymous poster hash: e0ed3...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.

 

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilsammen 8 av de vasene i forskjellige størrelser. Jeg har også bestilt de 3 størrelsene i den nye modellen som kommer med sølvstriper. Jeg liker faktisk vasene bedre og bedre, og har skaffet meg flere og flere det siste året. Har ikke noe pynt/blomster i dem, syns de tar seg best ut uten. Har forøvrig 6 små lyshus og alle de 3 store også, så her er det høy harryfaktor ;) Kan jeg nevne flere kählerting jeg har også? Har av de lysestakene som ser ut som trær (avento), manokopper, flere av globo lysestakene (de som er som runde grå kuler), ora klokke og bellino krukker med lokk.

Uff stakkars deg....pinlig.

 

 

Anonymous poster hash: ad1d1...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tilsammen 8 av de vasene i forskjellige størrelser. Jeg har også bestilt de 3 størrelsene i den nye modellen som kommer med sølvstriper. Jeg liker faktisk vasene bedre og bedre, og har skaffet meg flere og flere det siste året. Har ikke noe pynt/blomster i dem, syns de tar seg best ut uten. Har forøvrig 6 små lyshus og alle de 3 store også, så her er det høy harryfaktor ;) Kan jeg nevne flere kählerting jeg har også? Har av de lysestakene som ser ut som trær (avento), manokopper, flere av globo lysestakene (de som er som runde grå kuler), ora klokke og bellino krukker med lokk.

Hva koster disse vasene da? og hvor kjøper man de? Jeg skal i bryllup i mai og det står slik vase i sølv el kobber på ønskelisten ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh, jeg måtte også google. Det var jo vanlige vaser liksom.. :) Og noen av dem hadde passet på skjenken min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tilsammen 8 av de vasene i forskjellige størrelser. Jeg har også bestilt de 3 størrelsene i den nye modellen som kommer med sølvstriper. Jeg liker faktisk vasene bedre og bedre, og har skaffet meg flere og flere det siste året. Har ikke noe pynt/blomster i dem, syns de tar seg best ut uten. Har forøvrig 6 små lyshus og alle de 3 store også, så her er det høy harryfaktor ;) Kan jeg nevne flere kählerting jeg har også? Har av de lysestakene som ser ut som trær (avento), manokopper, flere av globo lysestakene (de som er som runde grå kuler), ora klokke og bellino krukker med lokk.

Hva koster disse vasene da? og hvor kjøper man de? Jeg skal i bryllup i mai og det står slik vase i sølv el kobber på ønskelisten ser jeg.

 

De koster fra 169 til 2500 kr. De selger de på tilbords blant annet, men best utvalg finner du på nettet. Bare å søke på omaggio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant å spørre HI her om hva vedkommende synes er god stil og ikke harry?



Anonymous poster hash: a9d52...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Merkelig. Vi bruker glassene til hverdags, og tror ikke det er skår i noen. Skåler og tvkanne er også i hyppig bruk og jeg er fornøyd med kvaliteten.

 

Men kjøper ikke mer i serien, den begynner å bli kjedelig selv om jeg liker det enkle designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kälher Omaggio vaser, frukttfat, presskanne..... Skilter også med et lyshus jeg fikk til jul. Bryr meg egentlig veldig lite om du eller andre synes det er harry eller omresten  v verdens befolkning skulle eie noe av dette.

Jeg er av typen som bruker alt jeg får flittig. Om et halvt år blir det satt i et skap, noe annet (som du sikkert synes er harry) blir tatt frem. Et halvt år etter dette igjen blir Kähler tatt frem igjen.

 

PS! Har også skapet fult av Rosendahl,. Herreguuuuuud så harry jeg er :eeeh:



Anonymous poster hash: 6ea24...3c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Merkelig. Vi bruker glassene til hverdags, og tror ikke det er skår i noen. Skåler og tvkanne er også i hyppig bruk og jeg er fornøyd med kvaliteten.

 

Men kjøper ikke mer i serien, den begynner å bli kjedelig selv om jeg liker det enkle designet.

 

Da er dere sikkert ikke så brautene som denne familien, for vi har ikke flere glass igjen en gang, salatskålene har jeg hatt 4 stk av, og nå er det bare en igjen. Ellers har jeg hatt utallige dessertskåler som svigermor fyller på med 1-2 pakker hver bursdag og jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvordan man kan bli lei noe du selv ikke har.. Eller synes det er Harry..

 

De er jo helt enkle. Alle er kanskje ikke like fine. Men mange er fine.

 

 

Anonymous poster hash: 70483...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.

 

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Mine også!!!!

 

Anonymous poster hash: 3b3fe...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.Anonymous poster hash: 82f0f...bb0
Merkelig. Vi bruker glassene til hverdags, og tror ikke det er skår i noen. Skåler og tvkanne er også i hyppig bruk og jeg er fornøyd med kvaliteten.

 

Men kjøper ikke mer i serien, den begynner å bli kjedelig selv om jeg liker det enkle designet.

Glasskålene er håpløse, glassene holder bedre. Men har flere glass med skår i også.

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare noen stripete vaser, ikke noe å ta på vei for, hverken i den ene eller den andre retningen?

Jeg liker dem ikke, og har følgelig ingen i mitt hus. Venninna mi synes de er nydelige, så da har hun det i sitt hus. End of problem.

 

Mitt hus har masse Poul Pava, leCreuset, Georg Jensen og IKEA. Sikkert til både glede og ergrelse for det brede lag av befolkningen.

Noen Grand Cru glass og karafler finner man sikkert også.

 

Av og til er jeg litt glad for at jeg aldri helt vet hva som er moderne, så slipper jg å ta på vei for sånt noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Samme her. Hadde egentlig tenkt å kjøpe grand cru da det ikke er noe fiksfakseriermed det, men etter det fjerde barseltreffet hvor jeg drakk kaffe av de koppene, ble det ikke grand cru på meg. Har falt for koppene til poul pava derimot, det er vel rake motsetningen til grand cru 😂
Tror det begynner å bli temmelig mye poulpava rundt omkring også!!

 

Anonymous poster hash: e0ed3...f40

Det er det nok, men en hype må jeg også hive meg på 😂 dessuten synes jeg de er gode å drikke kaffe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.

 

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Er Rosendal harry og nå? Har fått glass og bolker i gave derfra. Synes de er ok jeg, men alt sprekker og får skår, så jeg vil ikke ha mer av det.

 

Anonymous poster hash: 12ead...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så rart. Jeg skaffer meg ting jeg liker og har dem til jeg dør, og hva andre har i sitt hus kan jeg bare gå ut fra at de liker - det er da ikke noe man trenger å bli lei av, at andre har ting i sitt hus som de selv har valgt, enten det er motestyrt eller ei. Om man ikke da har et stort synkehull i stedet for sjel, selvsagt og dermed bare drar negative tanker ut av ting ingen andre bryr seg om.

Men så er jo også du over gjennomsnittet velfungerende :)

 

 

Anonymous poster hash: 2e3cf...bfc

 

Jepp, og det er jeg svært fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.

 

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Er Rosendal harry og nå? Har fått glass og bolker i gave derfra. Synes de er ok jeg, men alt sprekker og får skår, så jeg vil ikke ha mer av det.

 

Anonymous poster hash: 12ead...946

Jeg synes ikke at det er harry, men rævva kvalitet er det.

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Merkelig. Vi bruker glassene til hverdags, og tror ikke det er skår i noen. Skåler og tvkanne er også i hyppig bruk og jeg er fornøyd med kvaliteten.

Men kjøper ikke mer i serien, den begynner å bli kjedelig selv om jeg liker det enkle designet.

Jeg bruker de også til hverdags, ikke et eneste skår. De minste vannglassene har barna mistet i gulvet flere ganger uten de har knust :)

 

Anonymous poster hash: 1defa...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.Anonymous poster hash: 82f0f...bb0
Merkelig. Vi bruker glassene til hverdags, og tror ikke det er skår i noen. Skåler og tvkanne er også i hyppig bruk og jeg er fornøyd med kvaliteten.

Men kjøper ikke mer i serien, den begynner å bli kjedelig selv om jeg liker det enkle designet.

Jeg bruker de også til hverdags, ikke et eneste skår. De minste vannglassene har barna mistet i gulvet flere ganger uten de har knust :)

 

Anonymous poster hash: 1defa...4c8

Samme her! Vi fikk mye av den serien til bryllupet og si alt får skår! Krusene hadde vi 12 av nå er det 4. Glassene får skår hvis man stabler dem i hverandre. Det får ikke glassene fra europris for å si det slik.

 

Og ja, de vasene er ikke min smak heller. Og jeg driter i om andre har dem. Men jeg synes også det er rart at "alle" vil ha like ting

 

 

Anonymous poster hash: 9ef9a...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Synes dei er fine, men kjedelig når alle har likt. Forøvrig meinar eg det samme om Rosendahl Grand Cru.

Rosendahl har rævva kvalitet. Nesten alle glass og glasskåler jeg har fra det merket har fått hakk i kantene.Anonymous poster hash: 82f0f...bb0
Merkelig. Vi bruker glassene til hverdags, og tror ikke det er skår i noen. Skåler og tvkanne er også i hyppig bruk og jeg er fornøyd med kvaliteten.

Men kjøper ikke mer i serien, den begynner å bli kjedelig selv om jeg liker det enkle designet.

Jeg bruker de også til hverdags, ikke et eneste skår. De minste vannglassene har barna mistet i gulvet flere ganger uten de har knust :)

 

Anonymous poster hash: 1defa...4c8

De knuse ikke, det faller av biter langs kanten på glass og skåler.

 

Anonymous poster hash: 82f0f...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...