Gå til innhold

Skravletråd


lillesøsken2015

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare trengte et sted å kjase litt 😊

I dag løfta jeg jentungen opp i mi seng, jeg lå i senga og ho stod på gulvet, så jeg tror jeg har forstrekt noe der nede. Det er ubehagelig, men håper knøttet er godt beskyttet og tåler en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en skravletråd!
Kjenner også til forstrekking i magen, har en del av det ved brå bevegelser og når jeg snur meg i sengen.
Det kan gjør intens vondt!

Men etter 3 svangerskap, så har jeg innøvd bevegelsestekkninker.
Husker sist så fikk jeg krampe i et ligamentbånd til tider, gud så vondt.

Så ja, det var det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, fordeler med å ha vært gravid flere ganger skjønner jeg :)

 

sitter her å tygger surt godis, det tar kvalmen.

 

I morgen vil jeg ut å gå en tur, kjenner det er litt vondt i ryggen etter mye stillesitting i jula :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter og var kvalm med de to, denne gangen er jeg IKKE kvalm? Lurer på om det kan være jente selv om flere mener man er enda mer kvalm med jenter? Blir uansett spennende! Har bestilt ekstra ultralyd på tirsdag da jeg er mer bekymrer nå en med tidligere svangerskap(;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg og tenkt pudding nr3, jeg har vært så syyykt kvalm med mine tre gutter, nå er jeg ikke kvalm lenger, var kvalm i et par uker, så borte.
Vet jeg hadde et opphold på et par dager når det gjaldt kvalmen i siste svangerskap, da var jeg 10 uker som nå, men kvalmen har nå bare dabbet av. men kan bli utløst av ting som lukt og sult feks.
Men er overhodet ikke morgenkvalmen, syns det er et teit begrep som ikke passer på meg ihvertfall, ingen av svagerskapene har gitt meg direkte morgenkvalme, men mer heledagenkvame, eller gjerne kveldskvalme også.

 

Har også hrt at en blir mer kvalm av jente.
Men jeg tror egentig personlig at man kan har forskjellig svangerskap fra gang til gang uavhengig av skjønn.

 

Blir spennende å se hva kjønn vi får :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir spennende å se hva vi får! Det skal sies at jeg var mye mer kvalm med nr 2 en med nr.1! Det kinesiske kartet sier jente, og sa gutter i de forrige svangerskapene! Har uansett ikke veldig tro på det, men gjør det for gøy (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare blitt mer og mer kvalmen for hvert svangerskap.
 

Første: Kvam fra uke ,kastet opp frem til uke 17 og var kvalm til uke 20.

Andre: kvalm fra uke 6 og kastet opp fram til uke 22, kvalm til uke 28.

Tredje: superkvalm fra uke 6 og ble bare verre og verre og verre med oppkast hver dag, på det verste var det oppkast over 20 ganger daglig. Slik holdet det på til fødsel.

 

Så en kan si jeg hadde ventet superkvalme+ denne gang.
Ble kvalm i uke 6, men det begynte  gi seg i uke 8, nå er det bare her innimellom om jeg er sulten.

 

Men det kan forstatt komme, de forrige gangene har jeg alltid blitt verre og verre etter uke 10.

 

Krysser fingrene! Hadde vært fantastisk med et svangerskap uten særlig kvalme :D
Håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter og var kvalm med de to, denne gangen er jeg IKKE kvalm? Lurer på om det kan være jente selv om flere mener man er enda mer kvalm med jenter? Blir uansett spennende! Har bestilt ekstra ultralyd på tirsdag da jeg er mer bekymrer nå en med tidligere svangerskap(;

Jeg var kvalm med gutten, men ikke med jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter og var kvalm med de to, denne gangen er jeg IKKE kvalm? Lurer på om det kan være jente selv om flere mener man er enda mer kvalm med jenter? Blir uansett spennende! Har bestilt ekstra ultralyd på tirsdag da jeg er mer bekymrer nå en med tidligere svangerskap(;

Jeg var ikke veldig kvalm med begge gutta, denne gangen er jeg ekstremt kvalm og følt meg skikkelig dårlig, helt annerledes en de to første gangene...... blir spennende å se😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente fra før, i svangerskapet med henne var ikke kvalm i det hele tatt! Merket ikke noe på kroppen før 3 uker før termin:) da bør jeg litt tingpustet osv. Har skjønt i etterkant at jeg antakelig har vært utrolig heldig med forrige graviditet, for det gikk som en drøm altså.

Denne gangen derimot har jeg vært utrolig kvalm i en ukes tid, men det har nå godt over;) Men hver natt har jeg så vondt nederst i korsryggen.. Har noen opplevd dette før? Har jo ikke lagt på meg noe enda så aner ikke hva det kommer av:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kjenner smerter i korsryggen av og til. Vet ikke hva det kommer av. Vi får bare trene korsryggen, slik at den blir sterkere. Er nok gjerne muskelsmerter eller noe sånn. Jeg har fått en god mage allerede. Så kan jo henge sammen med forandringene i kroppen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig vondt spesielt på høyre siden i korsryggen da jeg var 5-7 uker, trodde nesten noe var gale.
Men det gikk over. Kjenner ikke noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5 uker på vei og har hatt småblødninger siden torsdag :-/ det begynte etter samleie. Det kommer nesten hver gang jeg tørker meg, men ingenting som renner. Innbiller meg at jeg har litt murringer også, men det kan hende det bare er fordi jeg er uroer meg. Noen andre som har opplevd dette og gikk det bra? Det er mørkt blod, ingen klumpen.

 

Hadde det et par dager for 2 uker siden, også etter samleie. Hadde da tatt celleprøve dagen før, antar at dette er grunnen. Det var da rosa blod. Kanskje det ble et lite sår etter celleprøven? Huff, det medfører litt bekymringer dette :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på ultralyd (igjen) og så det lille hjertet banke! Nå kjenner jeg endelig roen! 10+5 i dag! Har vært litt stressa siden jeg ikke ikke kan ta folat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne du ikke ta folat?
Følte på meg at du har skrevet det et sted, men jeg husker ikke.
Jeg kunne bare ta det til uke 8 sist, da jeg ble så dårlig av det at jeg bare kastet opp.

Så fint at alt var fint på ultralyd idag :)
Skal selv imorgen, er da 11+0, grugleder meg til det.
Har jo alle disse blødningene mine som ikke er kjekke.
Fikk også vite at min eneste venninne som er gravid var på OUL igår, 18 uker, og der var utviklingen stoppet opp i uke 13, så trist så trist :(
Hun hadde også hatt en del blødninger og vært på tidlig ul i uke 12 hvor alt var fint.
Kjenner jo litt på det selv, men så er dette mer uvanlig enn vanlig.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, stakkars venninnen din!

Blir spennende å høre om ultralyden din. Det kommer nok til å gå veldig fint😊

 

Jeg får elveblest av folat, fikk det i forrige svangerskap også. Har prøvd flere slag. Nå spiser jeg over snittet med grønt og ting som inneholder folat👍

 

Lykke til i morgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET var det ja, nå husket jeg hvorfor du ikke funne ta folat.
Men du får nok i deg noe folat virker det som.

regner med du har prøvd multivitaminer også?

Jeg kan ikke ta tran, eller trankapsler da kaster jeg opp, så kjenner litt på det, en skal jo helst ta det også.
Alt man skal og ikke skal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag, Leirha?

Her så vi et nydelig lite, bankende hjerte :wub: Er sååå glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag, Leirha?

Her så vi et nydelig lite, bankende hjerte :wub: Er sååå glad! :)

Det gikk veldig fint  :wub:

Så en liten krabat som sprellet inni der, +11+0 idag, så det begynner jo å ligne noe nå.

Hjertelyden var 176 og jeg var visst akkurat så langt på vei som jeg mener, selv om han sa han ikke setter noe fast dato før OUL, men variasjonen kunne visst kun værer fra 31 juli-2august, så det er fint det :)

 

Kjempehyggelig opplevelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...