Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Nu är det väl fler än jag som ska ha julibarn som gått in, eller snart går in i, 2 trimester. Jag har termin 9 juli och går in i uke 14 imorgon. Några fler julibebisar på gång?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har termin 9 juli så gikk du inn i uke 13 på tirsdag :D så det er ikke før til tirsdag du er i uke 14 da :D

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

Endret av Bellellon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

 

Enligt VUL så var jag en dag längre på väg, men det stämmer inte med ägglossning, och hon sa 11 juli som BF. Big deal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

Da ville jeg gått inn på kalenderen din på tlf eller noe for det er jo heeelt feil dag for deg :(

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

Da ville jeg gått inn på kalenderen din på tlf eller noe for det er jo heeelt feil dag for deg :(

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

 

Nu styrs ju inte appen av datum eller kalender på telefonen eller vad du anser. Och jag litar mer på hon som gjorde mitt VUL än en person som är anonym på internet.

VUL sa 11 juli baserat på barnets storlek vid båda tillfällena. Det var också korrekt enligt henne med min ägglosning + 1 dag. För mig kvittar det om det är det ena eller det andra, för jag går in i vecka 14 imorgon oavsett om du tycker BF är på fel dag eller inte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Någon annan som ska ha i juli som vill disktuera andra saker än två dagar hit eller dit?

Endret av Bellellon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

 

Da ville jeg gått inn på kalenderen din på tlf eller noe for det er jo heeelt feil dag for deg :(Anonymous poster hash: 48fcb...b70

Nu styrs ju inte appen av datum eller kalender på telefonen eller vad du anser. Och jag litar mer på hon som gjorde mitt VUL än en person som är anonym på internet.

VUL sa 11 juli baserat på barnets storlek vid båda tillfällena. Det var också korrekt enligt henne med min ägglosning + 1 dag. För mig kvittar det om det är det ena eller det andra, för jag går in i vecka 14 imorgon oavsett om du tycker BF är på fel dag eller inte :ler:

Hahaha blir baby styrt av app-en da eller? :)

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

Da ville jeg gått inn på kalenderen din på tlf eller noe for det er jo heeelt feil dag for deg :(Anonymous poster hash: 48fcb...b70
Nu styrs ju inte appen av datum eller kalender på telefonen eller vad du anser. Och jag litar mer på hon som gjorde mitt VUL än en person som är anonym på internet.

VUL sa 11 juli baserat på barnets storlek vid båda tillfällena. Det var också korrekt enligt henne med min ägglosning + 1 dag. För mig kvittar det om det är det ena eller det andra, för jag går in i vecka 14 imorgon oavsett om du tycker BF är på fel dag eller inte :ler:

Hahaha blir baby styrt av app-en da eller? :)

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

 

Blir den styrt av VUL eller RUL? Den kommer när den är klar! Om det inte går veldig langt over tiden som RUL säger.

Känner inte till vad RUL heter i Norge, men det är rutinultralydet i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

 

Da ville jeg gått inn på kalenderen din på tlf eller noe for det er jo heeelt feil dag for deg :(Anonymous poster hash: 48fcb...b70
Nu styrs ju inte appen av datum eller kalender på telefonen eller vad du anser. Och jag litar mer på hon som gjorde mitt VUL än en person som är anonym på internet.

VUL sa 11 juli baserat på barnets storlek vid båda tillfällena. Det var också korrekt enligt henne med min ägglosning + 1 dag. För mig kvittar det om det är det ena eller det andra, för jag går in i vecka 14 imorgon oavsett om du tycker BF är på fel dag eller inte :ler:

Hahaha blir baby styrt av app-en da eller? :)Anonymous poster hash: 48fcb...b70

Blir den styrt av VUL eller RUL? Den kommer när den är klar! Om det inte går veldig langt over tiden som RUL säger.

Känner inte till vad RUL heter i Norge, men det är rutinultralydet i uke 18.

Ja den kommer når den vil den men hvis du føder i uke 30 så vil det da si for deg at du har gått 9 måneder ? Du må jo se på første dag av siste mens. Å hvis du har termin 9 juli så var det 30 september som da vil si at du var 13 uker på tirdag (30.12.14) så da vil det si at du er 14 uker til tirsdag igjen.....

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ovidia

Halloen anonym! Når en er 12+6 så er en i uke 13. Fra 13+0 er det fullgåtte 13 uker og en er i uke 14. Unødvendig å være så påståelig når du ikke helt har oversikten selv. 

 

Hei Bellellon, jeg har også termin i juli. Kjekt å være i 2 trimester :) Håper kvalmen snart gir seg slik at det kan bli noen lette uker i midten. Hvordan er formen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Min app säger 9 juli som BF och jag går in i uke 14 imorgon :) Är 12+6 idag och det vet jag med 100% säkerhet.

Men det var väl inte det viktigaste för den här tråden kanske...

Da ville jeg gått inn på kalenderen din på tlf eller noe for det er jo heeelt feil dag for deg :(Anonymous poster hash: 48fcb...b70
Nu styrs ju inte appen av datum eller kalender på telefonen eller vad du anser. Och jag litar mer på hon som gjorde mitt VUL än en person som är anonym på internet.

VUL sa 11 juli baserat på barnets storlek vid båda tillfällena. Det var också korrekt enligt henne med min ägglosning + 1 dag. För mig kvittar det om det är det ena eller det andra, för jag går in i vecka 14 imorgon oavsett om du tycker BF är på fel dag eller inte :ler:

Hahaha blir baby styrt av app-en da eller? :)Anonymous poster hash: 48fcb...b70
Blir den styrt av VUL eller RUL? Den kommer när den är klar! Om det inte går veldig langt over tiden som RUL säger.

Känner inte till vad RUL heter i Norge, men det är rutinultralydet i uke 18.

Ja den kommer når den vil den men hvis du føder i uke 30 så vil det da si for deg at du har gått 9 måneder ? Du må jo se på første dag av siste mens. Å hvis du har termin 9 juli så var det 30 september som da vil si at du var 13 uker på tirdag (30.12.14) så da vil det si at du er 14 uker til tirsdag igjen.....

 

Anonymous poster hash: 48fcb...b70

 

Nu har ju jag oregelbunden mens, så nej, den kan jag inte räkna ifrån.

 

Jag blev gravid den 17 oktober, kanske den 18, men med tanke på att fostret var "en dag större" vid båda VUL så är det sannolikt den 17 oktober. Det var en fredag och alltså går jag in i vecka 14 imorgon, 13+0. Nu tänker jag inte diskutera mer med dig för du tycks inte riktigt ha koll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen anonym! Når en er 12+6 så er en i uke 13. Fra 13+0 er det fullgåtte 13 uker og en er i uke 14. Unødvendig å være så påståelig når du ikke helt har oversikten selv. 

 

Hei Bellellon, jeg har også termin i juli. Kjekt å være i 2 trimester :) Håper kvalmen snart gir seg slik at det kan bli noen lette uker i midten. Hvordan er formen din? 

Vad kul med flera i juli! :)

Jag har haft sån himla tur och inte mått så veldig illa. Det har "gungat" lite, men inte mye. Hoppas verkligen du slipper kvalmen!

Jag har varit sinnessykt trött fra förste uken alltså, men tror det börjar ge sig!

 

Däremot har jag lite problem med vad jag misstänker är foglossning och falsk ischias. Inte så kul det heller, men är faktiskt mest glad att tröttheten släpper taget.

 

Har du varit på ultralyd? Jag är så usikker på hur det går till i Norge så hoppas det finns lite tips å få i denne gruppen etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Endelig over i 2. tri. :)

Var på tidlig UL for 3 dager siden og alt sto heldigvis bra til med den lille akrobaten vår :)

Terminen min er 14 juli og de to andre barne mine gleder seg stoort til å få en søster eller bror :)

Hvordan er formen på damene?

Jeg var mye kvalm og slapp i 1. tri, men det har heldigvis begynt å slippe taket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ovidia

Jeg har også vært på tidlig ultralyd og alt så bra ut. Regner med at ordinær blir i månedsskifte. 

 

Så bra at kvalmen er i ferd med å slippe taket Krepsen. Har du fått time til ordinær enda? 

 

Bellellon - bekken og ryggsmerter høres slitsomt ut. Gjør du styrkende øvelser? Jeg vil komme i gang med treningen igjen så snart kvalmen/oppkastet gir seg, og tar veldig gjerne i mot tips til styrkende øvelser for bekken om du vet om noen gode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på tidlig ultralyd og alt så bra ut. Regner med at ordinær blir i månedsskifte. 

 

Så bra at kvalmen er i ferd med å slippe taket Krepsen. Har du fått time til ordinær enda? 

 

Bellellon - bekken og ryggsmerter høres slitsomt ut. Gjør du styrkende øvelser? Jeg vil komme i gang med treningen igjen så snart kvalmen/oppkastet gir seg, og tar veldig gjerne i mot tips til styrkende øvelser for bekken om du vet om noen gode :)

 

Jag har fått tid för ultralyd den 4 februari. Längtar efter att se den lilla igen :)

 

Jag har inte haft ork för någonting alls egentligen, men gör vanliga knip övningar, men det är ju mest för bäcken och ja... inte bli slapp och få problem med att kissa :danse:

Idag testade jag en yoga för gravida på youtube, den tog bra i hela kroppen och man blev avslappnad. Tror det kan vara bra med yoga. Ett tips jag fick av min kiropraktor är att stå på alla fyra och lyfta ett ben i taget bak och upp. Tycker den övningen är riktigt bra!

Här är yogan jag provade:

(övningen min kiropraktor nämnde är också med här)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Endelig over i 2. tri. :)

Var på tidlig UL for 3 dager siden og alt sto heldigvis bra til med den lille akrobaten vår :)

Terminen min er 14 juli og de to andre barne mine gleder seg stoort til å få en søster eller bror :)

Hvordan er formen på damene?

Jeg var mye kvalm og slapp i 1. tri, men det har heldigvis begynt å slippe taket :)

Skönt att det börjar släppa taget! :)

Denne uken har jag haft mycket känningar i magen, tror bebis växer mycket just nu. Hur gamla är dina tidigare barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har termin 9.juli og i følge gynekolog, jm og app.. Så er jeg 13+3, altså 14+0 på mandag :-) teller visst 0-6 dager her hos oss :-) bare fem uker igjen til ordinær UL.. Gleder oss alt for mye :-) Gratulerer med vellykket første trimester damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen anonym! Når en er 12+6 så er en i uke 13. Fra 13+0 er det fullgåtte 13 uker og en er i uke 14. Unødvendig å være så påståelig når du ikke helt har oversikten selv.

 

Hei Bellellon, jeg har også termin i juli. Kjekt å være i 2 trimester :) Håper kvalmen snart gir seg slik at det kan bli noen lette uker i midten. Hvordan er formen din?

Det er to måter, en metode blir brukt av helsepersonell, mens den andre blir brukt på folkemunne.

Er man F.eks 12+5, er man i følge helsepersonell i uke 12 (12 uker og 5 fullførte dager).. Mens i den "folkelige" måten teller man ikke dager, men uker - derav 12+5 blir da uke 13 :-) kvalmen har endelig gitt seg her, men visse lukter lokker kvalmen tilbake i utide.. Andre med sporhundnese??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ovidia

 

Halloen anonym! Når en er 12+6 så er en i uke 13. Fra 13+0 er det fullgåtte 13 uker og en er i uke 14. Unødvendig å være så påståelig når du ikke helt har oversikten selv.

 

Hei Bellellon, jeg har også termin i juli. Kjekt å være i 2 trimester :) Håper kvalmen snart gir seg slik at det kan bli noen lette uker i midten. Hvordan er formen din?

Det er to måter, en metode blir brukt av helsepersonell, mens den andre blir brukt på folkemunne.

Er man F.eks 12+5, er man i følge helsepersonell i uke 12 (12 uker og 5 fullførte dager).. Mens i den "folkelige" måten teller man ikke dager, men uker - derav 12+5 blir da uke 13 :-) kvalmen har endelig gitt seg her, men visse lukter lokker kvalmen tilbake i utide.. Andre med sporhundnese??

 

 

Helsepersonell bruker uke 13 for 12+5, har plenty inside info ;) 

 

Jeg er så heldig at jeg har sporhundnese til vanlig, så det har heldigvis ikke blitt mer plagsomt som gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Halloen anonym! Når en er 12+6 så er en i uke 13. Fra 13+0 er det fullgåtte 13 uker og en er i uke 14. Unødvendig å være så påståelig når du ikke helt har oversikten selv.

 

Hei Bellellon, jeg har også termin i juli. Kjekt å være i 2 trimester :) Håper kvalmen snart gir seg slik at det kan bli noen lette uker i midten. Hvordan er formen din?

Det er to måter, en metode blir brukt av helsepersonell, mens den andre blir brukt på folkemunne.

Er man F.eks 12+5, er man i følge helsepersonell i uke 12 (12 uker og 5 fullførte dager).. Mens i den "folkelige" måten teller man ikke dager, men uker - derav 12+5 blir da uke 13 :-) kvalmen har endelig gitt seg her, men visse lukter lokker kvalmen tilbake i utide.. Andre med sporhundnese??

Helsepersonell bruker uke 13 for 12+5, har plenty inside info ;)

 

Jeg er så heldig at jeg har sporhundnese til vanlig, så det har heldigvis ikke blitt mer plagsomt som gravid.

Åja, ikke her :-) både jordmor, fastlege og gynekolog bruker fullgåtte dager og uker her, både på helsekort for gravide og andre skriv jeg har fått. På en av mine app'er kan jeg også velge hvilken metode jeg vil bruke. Rart at man bruker forskjellige metoder... Nok å holde styr på hvertfall! :-D uansett så er begge metodene riktig, og begge metodene er godt dokumentert !

 

Heldig du er!! Utrolig plagsomt å plutselig kunne lukte så utrolig mye og sterkt på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovidia: Har ikke fått time til ordinær ennå, men regner med å få brev om det i løpet av neste uke :)

Bellellon: Har en datter på snart 8 og en sønn på snart 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel jeg også en del av gruppa i 2. tri - er 14+2 :) Herlig å endelig være over i 2. trimester. Men jeg føler det fremdeles er skummelt å fortelle om bøllefrø i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, blir med her - har termin helt i tampen av juni og er i likhet med Bellellon ikke så opptatt av en dag til eller fra. Jeg lurer på om det er mange som kjenner mer ligasmerter nå? Jeg syntes det har økt betraktelig etter uke 12. Ellers så er trøttheten borte ( kan være pga av lang juleferie også da😉) og formen er kjempebra. Var på trening i går og neste uke blir det svømming!

Endret av Oslojente39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, blir med her - har termin helt i tampen av juni og er i likhet med Bellellon ikke så opptatt av en dag til eller fra. Jeg lurer på om det er mange som kjenner mer ligasmerter nå? Jeg syntes det har økt betraktelig etter uke 12. Ellers så er trøttheten borte ( kan være pga av lang juleferie også da) og formen er kjempebra. Var på trening i går og neste uke blir det svømming!

Ja, det tycks vara väldigt olika hur man räknar, men alla jag har använt på nätet säger 9-11 juli, det varierar lite beroende på om man räknar med oregelbunden menscykel eller inte.

 

Jag antar att jag har ligasmerter, det gör vondt i bekkenet og mageområdet?

Skönt att tröttheten är borta :) Jag känner mig också piggare nu, hoppas det håller i sig. Tänker att svømming er en god tening, funderar på att testa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...