Gå til innhold

Sletting vs. låsing av tråd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En tråd som omhandlet fotballfruens retusjerte bilder ble i dag låst. Jeg mener at denne tråden bør slettes!

Årsaken er at flere, men spesielt én bruker, i tråden stadig nevner datteren til ff med navn og samtidig skriver at foreldrene ikke er ansvarlige foreldre osv.

Dette mener jeg er ting som ikke burde få stå. Om få år så vil denne jenta kunne google eget navn og lese alle disse stygge personangrepene.

 

Jeg mener at et forum for foreldre og barn bør beskytte barn mer enn det som er gjort i den tråden!

Evt. så kan en del av innleggene i tråden slettes, men å lese gjennom alt på nytt og luke bort tror jeg blir en stor jobb for moderator...

 



Anonymous poster hash: be0e1...24e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Vi forsøker å ikke slette hele tråder, med mindre det er regelbrudd i hovedinnlegget. Det er helt greit å ta en debatt på dette emnet, men personhets/personangrep ønsker vi ikke. Jeg skal titte igjennom tråden nå igjen for å se om det er innlegg der som ikke burde få stå.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fotballfruens barn etterhvert kan google seg frem til litt av hvert må jo stå for hennes foreldre sin kappe. 



Anonymous poster hash: 9b088...45d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk bl.a. snb sine innlegg nr 170 og 174.

 

Det snb kommer med her er både krenkende utsagn og personangrep/trakassering og bryter dermed minst to av forumets egne regler!

 

I tillegg til dette kommer det faktum at snb hevder å være journalist OG at det er hun som har tipset media om denne saken. Dermed kan det sies å være en form for interessekonflikt inne i bildet hvor snb kjører sitt eget løp, skaper blest om seg selv til de miljøene som vet hvem hun er, noe hun ev. kan prøve å bruke profesjonelt i andre sammenhenger.

Som journalis så burde snb også være svært bevisst Vær Varsom-plakaten - selv om hun sikker kommer til å påstå at hun her opptrer som privatperson. Siden hun selv fremhever at hun driver eget firma og er journalist så er det imidlertid hun selv som blander sine roller.

 

Bl.a. mener jeg at innlegg nr 170 og 174 bryter Vær Varsom-plakatens paragrafer 1.5, 4.3 og 4.8.

Selv om dette forumets kommentarer stort sett består av kommentarer fra privatpersoner så har forumet også et visst ansvar for innholdet samt de holdningene som spres via forumet.

 

Vær Varsom-plakatens paragraf 1.5 sier:

"Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep eller forsømmelser fra offentlige myndigheter og institusjoner, private foretak eller andre."

 

Paragraf 4.3:

"Vis respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, etnisitet, nasjonalitet og livssyn. Vær varsom ved bruk av begreper som kan virke stigmatiserende. Fremhev ikke personlige og private forhold når dette er saken uvedkommende."

 

Paragraf 4.8:

"Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering."

 

 

Snb hevder at hun selv stod bak avsløringene og at det var hun som tok dette til pressen SAMT at hun påstår at hun er journalist - bare dette i seg selv burde vært nok til å stenge og helst slette tråden, for ved dette avslører hun at hun har en egen privat agenda med å opprette tråden.

Det verste mener jeg imidlertid er at hun som journalist (og småbarnsmor) ikke tar hensyn til hva Vær Varsom-plakaten sier om omtale av barn!

 

Dette er ikke et foreldre-barn-forum verdig og jeg er mildt sagt overrasket over at forumet lar en enkeltbruker ture frem slik denne brukeren har gjort i denne saken!

Om tråden får stå som låst så mener jeg fourmet er mer opptatt av antall klikk enn det å vise integritet når det kommer til barns rettigheter.



Anonymous poster hash: be0e1...24e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal gjøres noe med den tråden, må det være å slette enkelte innlegg. Selv om det er en lang tråd, er det en oppgave moddene må ta.

I såfall må dere ta en kikk på andre tråder som omhandler kkritikk av andre barn av kjendiser.

Merkelig at anonym ikke har reagert på de trådene. Sikter til sangeren fra Sogndal. Ikke skyld på stor jobb, slett enkelte innlegg, vi kan ikke la ff og mannen vinne her. Blir det for stort får forumansvarlig gjøre det. Hvor er hun forresten?

 

Anonymous poster hash: e960b...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...