Gå til innhold

Har sykehuset lov å oppgi at man er der?


bambi93

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på det her istad. Er ikke alltid man vil at andre skal vite at man er på sykehuset. Jeg har veldig nyskjerrige foreldre som ringer rundt med en gang de ikke får tak i meg, og da gjerne til sykehus osv (jeg er der veldig mye). Har egentlig sykehuset lov å oppgi om jeg er der eller ikke uten å spør meg først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Egentlig ikke, men mange gjør det. Kanskje ikke hvis man spør om en person er der, men det er ikke verre enn at man bare spør hvilken avdeling Ola nordmann ligger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men mange gjør det. Kanskje ikke hvis man spør om en person er der, men det er ikke verre enn at man bare spør hvilken avdeling Ola nordmann ligger på...

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar og har tenkt på det i ettertid at jeg syns det er rart de forteller det

Det synes jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom jobb i helsevesenet en kort periode, og sykehuset der jeg jobbet oppgir at man er der, med mindre man gir beskjed om at man ikke vil de skal si noe hvis noen ringer og spør. Da setter de en asterisk ved navnet på tavla, slik at alle ser det når de sjekker om navnet er på tavla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man sier ifra om man ikke ønsker at noen skal vite det, ellers er policien at de formidler informasjon, f.eks. om noen er forsvunnet eller skadet og pårørende ringer rundt for å finne sine ville det vært dumt om sykehus automatisk ikke fikk lov å videreformidle den informasjonen. Det er vanskelig å lage regler for i hvilke situasjoner man skal og ikke skal fortelle så det mest ryddige er at hver pasient legger fram sitt ønske når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er sykepleier, og det å oppgi i telefon el. at en pasient er på avdelingen er absolutt brudd på taushetsplikten! Dette skal ikke skje! Når folk kommer på avdelingen og sier at de skal besøke den og den, er det litt anderledes. Jeg pleier å spørre hvem de skall til og hvem de er. Deretter går jeg inn til pasienten og spør om han/hun vil ha beøk av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...