Gå til innhold

Hvordan er formen alle sammen?:)


Prøverpåentil

Anbefalte innlegg

Er jo ganske tidlig for de fleste av oss.. Men jeg er altså såååå dårlig!! Fungerer ikke før kl 14 på ettermiddagen jeg! Haha :)

Jeg 6+5 idag... Hele forrige uke gikk med til dette så har allerede gått ned 3 kg.

Sykt!

I tillegg er jeg sykemeldt pga fare for at hele "greia" kan løsne. Så håper hver dag at dette skal gå bra!!!:)

 

Hva med dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det hørtes ikke behagelig ut. Hvorfor er det fare for at hele greia kan løsne?

 

Jeg selv er i god form (foreløpig), er 5+4ich. Mitt problem er at jeg har fått elveblest av folat, så venter på telefon fra legen om jeg skal kutte det helt eller holde ut litt til. Jeg fikk det forrige gang også, og da spiste jeg over snittet med grønnsaker som inneholdt folat for å kompensere. 

 

Lykke til "prøve på en til", det går nok sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det høres ikke behagelig ut!!!:/

Det går vel som regel greit selv uten folat men er jo greit å følge legen sine råd:)

 

Jo den greia som plommesekken ligger i(huff vet ikke hva det heter engang, haha)

Er ikke festet overalt.. Den er løs pga blødning som ligger rundt.

Er kun festet på ett sted, så forbud mot å løfte over 5 kg og ikke trening.

Heldigvis bare de neste to ukene, så får jeg dra å sjekke igjen..

Dyrt med private UL men..

Er jo greit å følge med:D

 

Tusen takk for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er jeg med. Ønsker deg alt det beste og håper den forblir festet. Jeg skal også på ul, i uke 7. Må sjekke at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det forsåvidt greit nok, skal egentlig ikke klage.
Er 6+5 idag og mine verste plager er å være uggen, ikke direkte kjempekvalm.

Med tanke på hvordan det var i forrige svangerskap så er dette en glede, kan godt være uggen resten av svangerskapet om jeg bare bare slipper den ekstreme kvalmen og oppkasten.

Sist svangerskap slo kvalmen inn for fult da jeg var 6+2, da fikk jeg ekstrem svangeskapskvalme som varte svangerskapet ut.

Har vært på ultralyd for få dager siden og sett at det er et hjerte som slå og alt vell så langt.
Skal tilbake når jeg er 11+0.

Bortsett fra uggenheten så er det blødningene som er mest plagsomme, det er jo ikke noe vondt, men det er ikke noe kjekt å blø hver dag. Har gått med bind hele tiden.
Men gynekologen sier at dte ikke er noe å bekymre seg over, så da får jeg tro på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så tidlig folk går på UL - hvor mye får man ut av det allerede i uke 6-7? Skal ha første kontroll hos fastlege i uke 9, så det får holde så tidlig for min del syns jeg 😊 forrige gang ble jeg sendt på UL i uke 12 for å sjekke om det var tvillinger siden jeg var ekstremt sliten, men usikker på om jeg vil dra på UL så tidlig denne gangen om ikke fastlegen mener det er noe jeg bør da. Kanskje oppfatningen endrer seg når jeg nærmer meg uke 12 og ventetiden frem til ordinær UL føles umenneskelig lang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så tidlig folk går på UL - hvor mye får man ut av det allerede i uke 6-7? Skal ha første kontroll hos fastlege i uke 9, så det får holde så tidlig for min del syns jeg 😊 forrige gang ble jeg sendt på UL i uke 12 for å sjekke om det var tvillinger siden jeg var ekstremt sliten, men usikker på om jeg vil dra på UL så tidlig denne gangen om ikke fastlegen mener det er noe jeg bør da. Kanskje oppfatningen endrer seg når jeg nærmer meg uke 12 og ventetiden frem til ordinær UL føles umenneskelig lang 😂

Jeg dro på ultralyd når jeg var ca 5+4 pga blødning og litt smerter.

Var for tidlig å se noe, så tok derfor en ny denne uken for å sjekke :)

Derfor ble det tidlig ul på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på Ul såpass tidlig for å se at hjertet slår, at jeg er gravid i livmoren og for å se om det er en eller to! Av erfaring så slapper jeg mer av etter en ul!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så tidlig folk går på UL - hvor mye får man ut av det allerede i uke 6-7? Skal ha første kontroll hos fastlege i uke 9, så det får holde så tidlig for min del syns jeg forrige gang ble jeg sendt på UL i uke 12 for å sjekke om det var tvillinger siden jeg var ekstremt sliten, men usikker på om jeg vil dra på UL så tidlig denne gangen om ikke fastlegen mener det er noe jeg bør da. Kanskje oppfatningen endrer seg når jeg nærmer meg uke 12 og ventetiden frem til ordinær UL føles umenneskelig lang

Jeg var på ultralyd pga blødninger og smerter.

Det var såpass mye blødninger til tider at det måtte sjekkes.

Itilfelle det var en exu.

Greit å få avklart om det var en blighted ovum eller en MA også, derfor var det fint å se et lite bankende hjerte akkurat på rette plassen :)

 

Det er også derfor jeg skal tilbake om noen uker, pga blødningene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Oi så tidlig folk går på UL - hvor mye får man ut av det allerede i uke 6-7? Skal ha første kontroll hos fastlege i uke 9, så det får holde så tidlig for min del syns jeg forrige gang ble jeg sendt på UL i uke 12 for å sjekke om det var tvillinger siden jeg var ekstremt sliten, men usikker på om jeg vil dra på UL så tidlig denne gangen om ikke fastlegen mener det er noe jeg bør da. Kanskje oppfatningen endrer seg når jeg nærmer meg uke 12 og ventetiden frem til ordinær UL føles umenneskelig lang

Jeg var på ultralyd pga blødninger og smerter.

Det var såpass mye blødninger til tider at det måtte sjekkes.

Itilfelle det var en exu.

Greit å få avklart om det var en blighted ovum eller en MA også, derfor var det fint å se et lite bankende hjerte akkurat på rette plassen :)

 

Det er også derfor jeg skal tilbake om noen uker, pga blødningene.

 

Åja da skjønner jeg:) håper alt går bra for dere selv med blødninger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøøøt, vonde pupper og konstant mer eller mindre kvalm. Synes kvalmen og trøttheten er verre nå enn i forrige svangerskap, men kan hende det er fordi jeg ikke har samme mulighet til å hvile når det trengs denne gangen.

 

Håper alt holder seg på plass Prøverpåentil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sliter med halsbrann og kvalme som kommer og går. Har egentlig vært veldig fin, men nå syns jeg det er skikkelig tungt å stå opp om morgenen. Kjenner jeg ikke helt klarer å ta det innover meg enda. Det var ikke planlagt og om jeg skulle miste, kommer vi ikke til å prøve på nytt. Så tørr ikke helt å glede meg så veldig over det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Murringer/ mensensmerter og ømme pupper, eller er jeg i fin form. Er bare 6+3 uker på vei, men krysser fingrene for at kvalmen ikke kommer. Leste at det er vanlig med kvalme fra uke 7, så tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så veeeldig trøtt. Våkner rundt midnatt, deretter klokken 4 og så gjerne 5 igjen. Klarer ikke sove mer, så står gjerne opp tidlig. Nå har jeg juleferie, og da sover jeg gjerne litt midt på dagen, før det er leggetid rundt 20:00 igjen.. ;) Skjønner ikke at det går an å være så trøtt. I forrige uke holdt jeg på å sovne stående - på jobb! :/ Håper på å unnslippe kvalme etc. Krysser fingre for at det ikke kommer min vei. Er 5+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt avhengig av å få et par timers søvn på dagtid.
Så selv om jeg har en del fri, så føler jeg ikke jeg får gjort noenting fornuftig.
Kan sove fra 7 på kvelden til morgen, eller det kan og hende at jeg ikke får sove på natten.
Jeg har så sykt ubehag i kroppen at jeg trives så lite i meg selv om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen meldt seg temmelig sterkt... 6+3 i dag og i går var det nesten verre.. HELDIGVIS har jeg nå fått juleferie så jeg kan slappe av når kvalmen er på sitt verste :-) Matlysten er liten og det går kun i rundstykker fra ica med ost og skinke ;p men klager ikke, sånn er det bare når man skal gro et nytt menneske inni seg ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Høres ut som vi er i samme båt her flere. Hehe. Vi gror jo små mini'er inni oss, så det er vel sånn det skal være det..

Kjenner jeg gleder meg til å få tilbake litt mer energi. Jeg trener en del og føler det hjelper, og lurer veldig på hvordan det hadde vært om jeg ikke beveget meg noe som helst. Hadde kanskje bare sovet sammenhengende da?! ;)

Håper alle føler seg bedre veldig snart og kan nyte julen!

Gode tanker sendes alle og enhver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ein artig variant denne gongen - er skikkeleg hormonbombe, sur og tverr heilt utan grunn, sånn at eg sjølv synst eg er på grensa til utriveleg..trøytt, sur, og lettrørt..jaja - håpar det stabiliserer seg litt meir postivt etterkvar. er berre 4+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Grøne, har vært en skikkelig bitch mot ungene i dag og skjelt ut begge to pga litt somling og søling i sofaen. Etterpå ble jeg så forbannet på meg selv at jeg begynte å grine. Er fryktelig trøtt og sliten for tiden, men dette går definitivt ikke, så nå er det full skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vera i samme båt, og at vi ser det sjølv. Mannen prøver å seia at det ikkje er så gale som eg sjølv trur...jaja, får sjå kor lenge det held - haha!

Har fått sova heile natta i natt, så eg får håpa det kan hjelpa litt om ikkje anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i dag, har jeg det helt jævlig. Men det går omgangsyke er i huset, så mistenker vel egentlig det. Men kvalmen kommer i bølger og jeg er på gråten hver gang jeg kjenner det veller opp i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er så sur om dagen at det er et mareritt.
Eller, ikke direkte sur, jeg syns jo ikke det, men jeg bjeffer visst til mann og unger, med trykk på mann.
Syns jo bare han er sååååå sabla irriterende innimellom.

Jeg merker selv at jeg er skikkelig hormonell for tiden.
Uansett hvor enn jeg prøver å skjerpe meg så bare gr det ikke som jeg vil.

Men på den positive siden så er kvalmen veldig lite tilstedeværende, noe som er HELT nytt for meg, med tanke på ekstrem svangerskapskvalme i sist graviditet.
Krysser fingrene for at den ikke kommer pang på igjen, har vært så fin de siste 4 dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...