Gå til innhold

Hva er det fineste en lærer har gjort for deg eller noen du kjenner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer ved en ungdomsskole, og elsker jobben min. Får masse energi av å jobbe med tenåringer, og elsker følelsen som kommer når en elev endelig *forstår* noe han/hun har slitt med. Jeg kunne ikke tenkt meg et annen yrke, selv om det til tider er veldig slitsomt mentalt. Jeg har for eksempel måttet kontakte barnevernet denne måneden fordi jeg er bekymret for en elev.

 

Jeg tror at de fleste lærere strekker seg langt for å hjelpe elevene sine så godt de kan, og ønsker at de alle skal bli sett og hørt. Likevel er det mange som har mye negativt å si om oss lærere, og jeg blir ofte lei meg av å lese tråder her inne om alt vi har gjort som er galt/feil.

 

Derfor ønsker jeg veldig gjerne tilbakemeldinger på/historier om gode, nyttige, flotte, uventede og viktige ting vi lærere har gjort for deg eller andre du kjenner. Kanskje vi er bedre likt/verdsatt enn jeg tror?

 

På forhånd takk. :)

 

Anonymous poster hash: c2d41...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En lærer på ungdomsskolen jeg gikk på har hjulpet flere elever som er på vei inn i et dårlig miljø. Han tar elevene på alvor, og er veldig flink å bry seg.

En venninne av meg sin søster ruste seg ganske mye, og han ga seg ikke før hun var rusfri. Han hadde løpende kontakt med foreldrene, hadde flere møter, hjalp familien med å kontakte rette folk og instanser, og la egentlig alt opp i hendene på foreldrene. Elevene som jeg vet han har hjulpet, er fortsatt veldig takknemlig og sier at han var avgjørende for at de kom seg ut av det. Det er så utrolig viktig å bry seg, spesielt i ungdomstiden da "alt" er vanskelig. Viktig å følge opp karakterer, oppførsel, holdninger osv. og ta grep før det er for sent.

 

Anonymous poster hash: 9bd4e...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider