Gå til innhold

Permisjon i utlandet?


Piasawa

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke gravid enda, men lurer på om noen vet hva reglene for å bo i utlandet mens en får foreldrepenger er?

 

Kunne virkelig tenke meg å bo i utlandet en lengre stund, og om vi kunne tatt 100% av min lønn ut i 10 mnd mens vi bor i utlandet tror jeg vi kan klare oss på det, hvertfall om vi kan leie ut boligen vår mens vi er borte. men er usikker på hvordan reglene er? Skatten er grei, den har jeg kontroll på, men hva med pengene jeg skal få i permisjonen? Får jeg de dersom jeg er bosatt i et annet EØS land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du oppholder deg i utlandet under permisjonen så får du foreldrepenger, om du har opparbeidet deg rett til disse. Det er noen regler på,opphold i utlandet og utmelding av folketrygden osv . Det er i tilfelle knyttet til videre trygderettigheter. Før måtte man innom Norge hver 3. Eller 6 måned eller noe sånn. Disse reglene tror jeg har endret seg litt

 

Anonymous poster hash: be306...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tjent opp rett til foreldrepenger og er medlem av folketrygden kan du oppholde deg i inntil 12 mnd og fortsatt være medlem av trygden.

 

 

Om dere skal være i utlandet i 10 mnd vil dere derimot ikke ha rett på barnetrygden.



Anonymous poster hash: f6515...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...