Gå til innhold

Sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer....

Har hatt over 10 aborter og har akkurat tatt mitt 3 prøverør , Jeg er ikke blitt gravid- men den sorgen jeg føler nå, har jeg ikke kjent før. Med alt "forarbeidet" med medisiner og hormoner og hele kjøret.. Jeg er så sliten :( Kommer jeg noen gang til å få barn er min største bekymring nå.. Det stikker i hele meg når jeg ser babyer og gravide og får tårer i øynene.. Jeg føler en irritasjon på alle som er så jævla lykkelige rundt omkring.. Og de som f.eks klager over nattesøvnen fordi de har barn som er våkne på natta!!!! Dere vet ikke hvor heldige dere er...

Jeg jobber med barn, men akkurat nå føler jeg at jeg trenger litt tid for meg selv ;( Jeg går en annen vei når jeg ser bekjente på butikken.. Har ikke lyst til å forholde meg til noen..

Er det noe grunnlag å sykemelde seg på?

Er det andre som er eller har vært sykemeldt pga sorg?



Anonymous poster hash: d1740...9dc
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei! Utrolig trist å lese alt du har vært gjennom :( Har du noen du kan prate med om det du har vært gjennom? Høres ut som om du trenger noen som kan hjelpe deg gjennom bearbeidingen av det.

 

Ei jeg kjenner som har hatt flere spontanaborter og ble sykmeldt pga av dette, fastlegen fulgte nøye opp slik at hun fikk en gradvis opptrapping når hun skulle tilbake til jobb igjen. Hun tok også kontakt med en psykolog, som hjalp henne med sorgarbeidet. Vet ikke om det er noe for deg, men vet hun hadde stor nytte av det. 

 

Håper virkelig du får den støtten og hjelpen du trenger, slik at du kan få en sykmelding og støtte videre. Ser ikke noen grunn til at det ikke er nok grunnlag for det. Stor klem :hug:

Lenke til kommentar

Hei! Trist å lese din historie :( Du kan skaffe deg en time hos legen og høre hva du kan gjøre. Jeg styrer unna jobber hos barnehage og skole/sfo av en grunn. Jeg synes selv det er veldig vanskelig. Jeg har vært sykemeldt pga abortene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ble sykemeldt i sommer etter den tredje aborten på ett år. Da orket jeg ikke mer. Akkurat den aborten var en tidlig SA, men det var liksom dråpen som rant over. Utrolig sliten, og deprimert. Kan vel kalle det et slags "sammenbrudd", og legen mente jeg trengte litt tid for å bearbeide litt. Og det hadde hun rett i. Veldig godt og få tid for meg selv og andre ting, bare ikke jobb.

Lenke til kommentar

Man må passe på seg selv, det kan fort skje at man presser seg for lenge og går på veggen. Det kan være lurt å gå til lege/psyklolog. Jeg har hatt 8 spontanaborter men har ikke vært sykemeldt. Er privat næringsdrivende så taper mye penger på det, dessuten er det fint å være på jobb for jeg kobler faktisk ut da. Selv om jeg ikke har lyst å gå på jobb om dagen så er det for meg bedre enn å sitte hjemme likevel- da tenker jeg for mye. Det som har fungert best for meg er å føle at jeg gjør noe "aktivt" for å komme i mål. Nå har jeg funnet frem til en klinikk i Athen (Serum) som skal være meget dyktige og tar mange prøver som ikke blir tatt i Norge. Jeg om mannen reiser dit og har time 19. desember. Og så koser vi oss på Kypros etterpå. Dessuten har vi begynt på adopsjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...