Gå til innhold

Jeg er så lei.. Trenger oppmuntring!


Honningbien1991

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har prøvd så utrolig mange mnd. 

 

Vi har hatt sex hver dag, annenhver dag, alle mulige stillinger. Spiser sunt. Har det kjempe bra sammen. Har regnet ut syklusen min. Vet når eggløsning er her og mens. 

 

Jeg får aldri sjekket eggløsningsslim på papiret, i og med at jeg er full av SP***. :P 

Tatt eggløsningstester. Over flere dager. Som har vist meg når jeg er fruktbar og ikke. 

 

JEG TRENGER TIPS. 

 

Ikke det samme gamle, sov godt, spis godt, ha mye sex. JEG GJØR JO DETTE? Jeg er så innmari lei av at tante rød kommer hver eneste måned. Hjelp meg!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.... Kjenner hvor sårt dette er... Har selv slitt i mange år... Men vi har en herlig gutt på snart 9, og fann ut at Nr 2 er på vei i dag... Men har gått fra å ikkje kunne bli gravid på egenhånd til å bli gravid uten hjelp, men deretter å miste... Har dere søkt om hjelp? Og eg anbefaler faktisk en app som heter periodical... Den regner ut når du har eggløsning og når forventa mens er.. Så lenge du fyller ut når du har mens, så er den genial!!! Føler vi har hatt hjelp i den... Og man slipper å regne ut selv..... Ønsker deg/dere masse lykke til.. Dagen kan aldri komme fort nok når ønsket er så stort <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.... Kjenner hvor sårt dette er... Har selv slitt i mange år... Men vi har en herlig gutt på snart 9, og fann ut at Nr 2 er på vei i dag... Men har gått fra å ikkje kunne bli gravid på egenhånd til å bli gravid uten hjelp, men deretter å miste... Har dere søkt om hjelp? Og eg anbefaler faktisk en app som heter periodical... Den regner ut når du har eggløsning og når forventa mens er.. Så lenge du fyller ut når du har mens, så er den genial!!! Føler vi har hatt hjelp i den... Og man slipper å regne ut selv..... Ønsker deg/dere masse lykke til.. Dagen kan aldri komme fort nok når ønsket er så stort <3

 

 

Gjorde du det? gratulerer så utrolig mye! =D 

 

Vi har prøvd i 7-8 mnd. Jeg er jo bare 23 år! Og jeg har sjekket 4 ganger hos gyn om jeg kan få barn, siden jeg har vært redd for ikke å kunne bli det..  Gynekologen har sagt at alt er bra! 

 

Har en app som heter Women log. Den er sånn som du forklarte! Og alt stemmer! Der skriver jeg inn når vi har hatt sex osv. Er jo hjerter på alle dagene i den kalenderen. Blir gal snart altså! Kjæresten min blir like lei seg hver mnd.. 

Det er hvertfall ikke noe galt med han, siden han har gjort ei gravid før! Veldig lett! Så... huff... Vet ikke lenger hva vi skal gjøre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen om pergotime? Det kan gi bedre eggløsning... Vi prøvde 4 år før eg ble gravid med første, men eg hadde pcos da... No er det snart 9 år siden vi fekk prinsen vår... Så vi brukte lang tid denne gangen, men denne gangen er det på naturlig måte.... Men det fins hjelpemiddel, bare en snakker med gyn legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen om pergotime? Det kan gi bedre eggløsning... Vi prøvde 4 år før eg ble gravid med første, men eg hadde pcos da... No er det snart 9 år siden vi fekk prinsen vår... Så vi brukte lang tid denne gangen, men denne gangen er det på naturlig måte.... Men det fins hjelpemiddel, bare en snakker med gyn legen :)

 

Hva er pergotime? =)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergotime er en hormonkur. Du starter på den mellom dag 3 og 5 i menstrasjonen. Så går du på den i 5 dager ca. Og da skal den gi deg sterkere eggløsning... :) vi brukte det med sønnen vår... Siste kuren før ivf behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta kontakt med gynekolog etter et år med prøving.. Da sjekker de deg og mannen. Temper du? Det har fortalt meg når i syklusen jeg har el (om jeg har det..). Det som har hjulpet meg er å gi opp :P 

 

Pergo kan du få hvis du mangler el. Hvis eltestene dine viser du har el, så er det nok ikke behov for Pergo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert sædkvaliteten er bra selv om den har vært det før. Privat får man utredning av begge for et par tusen kroner på Volvat om man er medlem, og da kan man gå når man vil - uten ventetid og før det har gått et år.

 

Anonymous poster hash: 6ddf6...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å temp. Meld deg på fertilityfriend.com den er helt genial!! Selvom du har positiv el-test betyr det ikke at du har EL. Bare tempen kan gi deg svar på det. Ta og kjøp den temperaturmåler med 2 desimaltall :) hør også med gyn ang pergotime :)

 

Anonymous poster hash: 6a001...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å svare deg :)

 

Jeg og mannen min begynte å prøve på å bli gravid i begynnelsen av 20 årene, og ingenting skjedde. Da jeg var 23 år ble vi videresendt til utredning. Der fant de ut at mannen min hadde veldig lav sædkvalitet og vi ble henvist til ivf. Første forsøk hadde vi når jeg var 26. Etter 4 mislykkede forsøk fikk vi beskjed om at klinikken ikke kunne hjelpe oss mer. Da tok vi kontakt med en privat klinikk og det aller første de sjekket var stoffskiftet mitt - som var utrolig lavt! Ble satt på medisiner og tok et nytt forsøk etter 6 mnd, som også gikk galt.

 

Da var jeg så sliten og lei. Kroppen var syk og jeg var mye deprimert. Jeg var da 30 år. Jeg bestemte meg da for å forsøke alternativ behandling. Tok kontakt med en soneterapeut som også brukte øreakupunktur, kostholdsveiledning m.m. Etter ganske nøyaktig 9 mnd ble jeg naturlig gravid! :) Dessverre mistet vi gutten vår få uker før termin.

 

Jeg fortsatte med alternativ behandling og vi tok en nytt ivf forsøk. Da ble jeg gravid igjen, og vi fikk en nydelig gutt. Noen år senere, kom ønsket om et nytt barn, og etter en ny runde med AB og planlegging av nytt ivf forsøk, ble jeg naturlig gravid med lillesøster, som i dag er to år. Da bestemte vi oss for at vi var fornøyde.

 

For ett par uker siden, fant jeg ut at jeg var gravid igjen og det var ikke planlagt! Jeg er i dag 41 år.

 

 

Så hvis jeg kan gi deg noen tips, så er det følgende.

 

1. Sjekk stoffskiftet og hormonbalanse.

2. Sjekk mannens sædkvalitet

3. Oppsøk en alternativ behandler som spesialiserer seg på infertilitet, gjerne i samarbeid med en lege som er åpen for alternativ behandling.

4. Selv om du spiser sunt, kan det være lurt å ta kosttilskudd. For begge to. Dette kan alternativ behandler hjelpe deg med.

5. Kutt ut melkeprodukter. Melk produserer mer slim i kroppen og gjør slimet tykkere og vanskeligere for sædceller å trenge igjennom ved eggløsning.

 

Vil bare si at jeg ikke er i mot det offentlige helsevesenet, jeg skulle bare ønske at de kunne se litt forbi sin egen boble....at det finnes andre måter å hjelpe kroppen på enn å putte kroppen full av kunstige hormoner, som i verste fall ikke hjelper. Men det er min mening,

 

Hadde jeg vært 23 år i dag og visst det jeg vet i dag, så hadde jeg gjort helt andre valg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har lyst å svare deg :)

 

Jeg og mannen min begynte å prøve på å bli gravid i begynnelsen av 20 årene, og ingenting skjedde. Da jeg var 23 år ble vi videresendt til utredning. Der fant de ut at mannen min hadde veldig lav sædkvalitet og vi ble henvist til ivf. Første forsøk hadde vi når jeg var 26. Etter 4 mislykkede forsøk fikk vi beskjed om at klinikken ikke kunne hjelpe oss mer. Da tok vi kontakt med en privat klinikk og det aller første de sjekket var stoffskiftet mitt - som var utrolig lavt! Ble satt på medisiner og tok et nytt forsøk etter 6 mnd, som også gikk galt.

 

Da var jeg så sliten og lei. Kroppen var syk og jeg var mye deprimert. Jeg var da 30 år. Jeg bestemte meg da for å forsøke alternativ behandling. Tok kontakt med en soneterapeut som også brukte øreakupunktur, kostholdsveiledning m.m. Etter ganske nøyaktig 9 mnd ble jeg naturlig gravid! :) Dessverre mistet vi gutten vår få uker før termin.

 

Jeg fortsatte med alternativ behandling og vi tok en nytt ivf forsøk. Da ble jeg gravid igjen, og vi fikk en nydelig gutt. Noen år senere, kom ønsket om et nytt barn, og etter en ny runde med AB og planlegging av nytt ivf forsøk, ble jeg naturlig gravid med lillesøster, som i dag er to år. Da bestemte vi oss for at vi var fornøyde.

 

For ett par uker siden, fant jeg ut at jeg var gravid igjen og det var ikke planlagt! Jeg er i dag 41 år.

 

 

Så hvis jeg kan gi deg noen tips, så er det følgende.

 

1. Sjekk stoffskiftet og hormonbalanse.

2. Sjekk mannens sædkvalitet

3. Oppsøk en alternativ behandler som spesialiserer seg på infertilitet, gjerne i samarbeid med en lege som er åpen for alternativ behandling.

4. Selv om du spiser sunt, kan det være lurt å ta kosttilskudd. For begge to. Dette kan alternativ behandler hjelpe deg med.

5. Kutt ut melkeprodukter. Melk produserer mer slim i kroppen og gjør slimet tykkere og vanskeligere for sædceller å trenge igjennom ved eggløsning.

 

Vil bare si at jeg ikke er i mot det offentlige helsevesenet, jeg skulle bare ønske at de kunne se litt forbi sin egen boble....at det finnes andre måter å hjelpe kroppen på enn å putte kroppen full av kunstige hormoner, som i verste fall ikke hjelper. Men det er min mening,

 

Hadde jeg vært 23 år i dag og visst det jeg vet i dag, så hadde jeg gjort helt andre valg i dag.

 

 

Tusen takk for ett kjempe svar!!!! Ble utrolig motivert nå! 

Så synd at du mistet første gangen.. Det må være utrolig tøft! Og gratulerer så mye med at du har klart det! Og på den naturlige måten. Kanskje jeg har lavt stoffskifte. Jeg er ganske mye dårlig form. Mye hodepine og mye sliten etc. Vet ikke om dette har

noe sammenheng, men! Igjen tusen takk for at du tok deg tid til å skrive ett så formulerende innlegg! Setter vanvittig stor pris på det! =) 

 

Askalva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har lyst å svare deg :)

 

Jeg og mannen min begynte å prøve på å bli gravid i begynnelsen av 20 årene, og ingenting skjedde. Da jeg var 23 år ble vi videresendt til utredning. Der fant de ut at mannen min hadde veldig lav sædkvalitet og vi ble henvist til ivf. Første forsøk hadde vi når jeg var 26. Etter 4 mislykkede forsøk fikk vi beskjed om at klinikken ikke kunne hjelpe oss mer. Da tok vi kontakt med en privat klinikk og det aller første de sjekket var stoffskiftet mitt - som var utrolig lavt! Ble satt på medisiner og tok et nytt forsøk etter 6 mnd, som også gikk galt.

 

Da var jeg så sliten og lei. Kroppen var syk og jeg var mye deprimert. Jeg var da 30 år. Jeg bestemte meg da for å forsøke alternativ behandling. Tok kontakt med en soneterapeut som også brukte øreakupunktur, kostholdsveiledning m.m. Etter ganske nøyaktig 9 mnd ble jeg naturlig gravid! :) Dessverre mistet vi gutten vår få uker før termin.

 

Jeg fortsatte med alternativ behandling og vi tok en nytt ivf forsøk. Da ble jeg gravid igjen, og vi fikk en nydelig gutt. Noen år senere, kom ønsket om et nytt barn, og etter en ny runde med AB og planlegging av nytt ivf forsøk, ble jeg naturlig gravid med lillesøster, som i dag er to år. Da bestemte vi oss for at vi var fornøyde.

 

For ett par uker siden, fant jeg ut at jeg var gravid igjen og det var ikke planlagt! Jeg er i dag 41 år.

 

 

Så hvis jeg kan gi deg noen tips, så er det følgende.

 

1. Sjekk stoffskiftet og hormonbalanse.

2. Sjekk mannens sædkvalitet

3. Oppsøk en alternativ behandler som spesialiserer seg på infertilitet, gjerne i samarbeid med en lege som er åpen for alternativ behandling.

4. Selv om du spiser sunt, kan det være lurt å ta kosttilskudd. For begge to. Dette kan alternativ behandler hjelpe deg med.

5. Kutt ut melkeprodukter. Melk produserer mer slim i kroppen og gjør slimet tykkere og vanskeligere for sædceller å trenge igjennom ved eggløsning.

 

Vil bare si at jeg ikke er i mot det offentlige helsevesenet, jeg skulle bare ønske at de kunne se litt forbi sin egen boble....at det finnes andre måter å hjelpe kroppen på enn å putte kroppen full av kunstige hormoner, som i verste fall ikke hjelper. Men det er min mening,

 

Hadde jeg vært 23 år i dag og visst det jeg vet i dag, så hadde jeg gjort helt andre valg i dag.

 

 

Tusen takk for ett kjempe svar!!!! Ble utrolig motivert nå! 

Så synd at du mistet første gangen.. Det må være utrolig tøft! Og gratulerer så mye med at du har klart det! Og på den naturlige måten. Kanskje jeg har lavt stoffskifte. Jeg er ganske mye dårlig form. Mye hodepine og mye sliten etc. Vet ikke om dette har

noe sammenheng, men! Igjen tusen takk for at du tok deg tid til å skrive ett så formulerende innlegg! Setter vanvittig stor pris på det! =) 

 

Askalva

 

Jeg håper det kan hjelpe deg og andre som sliter. Det tok utrolig lang tid før en lege skjønte at det var stoffskiftet mitt som var problemet. Hvis du går inn på www.stoffskifte.org så finner du symptomliste på lavt stoffskifte. Det er jo ikke sikkert at du har det, men en liten blodprøve er alt som skal til for å finne det ut :)

 

Det å miste et barn er en prosess som alltid følger deg. Selv om vi har det bra i dag, så glemmer du aldri barnet som skulle vært med deg.

 

Stell fint med deg selv i denne tiden. Å tenke positivt er utrolig viktig, men også å ta vare kroppen din. Spis godt og sunnest mulig, ta kosttilskudd, sov, tren og prøv å ha det bra med deg selv :)

 

Og søk hjelp. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jeg kjenner meg så godt igjen hva du skriver! det er ikke gøy hver gang tr kommer :/ jeg fikk tips fra legen å ha sex annen hverdag og bakfra. hehe hun sa det ordett. men jeg har dessverre ikke noen tips til deg, men ønsker deg masse lykke til og håper du snart har en spire i magen din <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bruk pengene fornuftig: sjekk for all del mannens sæd først!! Ta en privat utredning. Bor dere i nærheten av en privat fertilitetsklinikk, kan dere ta utredning gjennom denne.

 

Alternativ behandling har ikke god dokumentert effekt, så avvent dette til du vet mannen er ok. Må dere ha ivf, er dette veldig kostbart (også hvis dere blir godkjent i det offentlige). Så bruk pengene fornuftig.

 

Håper dere får det til snart!!

 

Anonymous poster hash: fd9cb...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...