Gå til innhold

Sannsynligvis MA for 3.gang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk beskjed at pga alder (snart 42) vil det kun være mulig å bli utredet ved private klinikker, ingen statlig støtte. Noen med erfaring her? Andre i denne alderen som få utredning/har fått? Og hvor? Hvor mye måtte dere betale/fikk støtte? Syns dette er noen rart og urettferdig.



Anonymous poster hash: 7380c...4bf
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Trist å høre du også har har hatt så mange MA'er.

Jeg er litt yngre enn deg og visste ikke at de hadde en aldersgrense for utredning for habituell abort.

Uansett er ikke HA utredning særlig prioritert og man må regne med ventetid(jeg måtte vente 4 mnd). Og med tanke på din alder hadde jeg valgt å gå privat om jeg hadde vært i din situasjon.

For det andre er det ikke en så dyr utredning. En time hos privat gynekolog koster en drøy tusenlapp. Når jeg var til utredning på sykehuset var det det jeg fikk, 1 time. Utredningen besto av blodprøver (for bl.a. blodproppsykdommer og kromosomtesting) og innvendig ultralyd for å se om alt så normalt ut.En privatpraktiserende gyn kan også henvise til undersøkelser/inngrep på sykehuset dersom h*n mener det trengs.

Du kan jo samtidig be om å få støttemedisiner til neste svangerskap, progesterontilskudd og blodfortynnende er ganske vanlig, selv om det ikke er gjort noen funn.

 

Lykke til, og håper du tør å prøve videre :-)

Her er jeg iallefall 31 uker og har en normal graviditet, etter 4 MA

(Ingen funn på HA utredning, men har gått på "full pakke" medisiner som ofte prøves på oss HA'ere).

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. Må vente å få bekreftet MA den 21-nov. dersom HCG stigning nærmest var som den skulle, fosteranlegget for liten og ingen hjerteaktivitet å måle, men gyn på sykehus hadde til tross for det noe håp, selv om min privat gyn ikke hadde det og henviste til revisio. Så nå er det bare å få ventetiden overstått. Noen her som har vært i samme situasjon og fikk se et hjerte slå i uke 8+6 eller senere, ellers ingenting å se før?

 

Anonymous poster hash: 7380c...4bf

Lenke til kommentar

Ventetiden er noe av det verste med ma. Det håpet de gir om at det KAN gå bra, selv om sjansene er minimale. Men det er bra de er helt sikre før revisio.

 

Glemte å skrive over at det måtte gå 2-3 mnd før HA-utredning etter ma, for å få alle hormoner etc ut av kroppen fikk jeg beskjed om.

Jeg har dessverre ikke noen g

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...