Gå til innhold

I sjokktilstand....


Celcius73

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

I helgen fant jeg ut at jeg er gravid. Det er et stort sjokk for oss begge to! Nå var vi enige om at vi ikke skulle ha flere barn pga alder og fordi det siste svangerskapet var utrolig tøft fra dag 1 til fødsel.

 

Nå er jeg ikke akkurat lei meg for at det hendte, men samtidig var jeg godt i gang med å begynne en ny fase i livet mitt. Få tid til mer av det jeg har lyst til og kanskje sette meg på skole benken.

 

Mannen klarer enda ikke å forholde seg til nyheten...men vi har ingen andre å skylde på enn oss selv ;) Han vil ikke sterilisere seg og jeg får ikke lov :P og prevensjonsmidler er ikke kroppen min glad i...

 

Jeg er forresten 41 år og  barnet vil komme ett par måneder før jeg fyller 42.

 

Jeg har alltid ansett meg som ufrivillig barnløs, fordi vi var slitere i mange år før vi endelig ble gravide. Og nå sitter jeg altså her - gravid igjen.

 

Tar en dag i gangen. Jeg vet jo ikke om det vil ende med et barn. Men enn så lenge henger jeg her, så får vi se hvordan det vil gå :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Celcius73 -du er i sjok ? Hva skal jeg si? I september jeg ferdig 47 år. Jeg er gravid. For 7 år prøvde vi i august med min nye partner for barnet - testing, testing - alt var fint. Men barnet var det ikke.ikke stoppet. For to år siden samboer fikk et hjerteinfarkt, så jeg - brystkreft. I år har vi sluttet oss at barn ikke vil være. Vi har to flotte barnebarn - 4 og 7 år. 10 dager siden det er på tide menstruasjon - men jeg hadde bare smerter i nedre del av magen og en dråper blod per dag. Tenkte - dette begynte overgangsalder.Kaffen smaker ikke , jeg var fortsatt sliten. På onsdag begynte jeg ha  vondt i  brystet - dette også etter operasjonen. Var hoven. Jeg trodde kanskje - jkøp graviditetstest. Var kl.14.00 . Kom ut positivt. Jeg var i sjokk. Jeg ringte samboer, at han kjøpte den andre  elektronisk-  prøve i morgen. POSITIVT - 3 uker gravid. Er i denne verden, mirakler skje ?Fortsatt har vondt i magen, fortsatt noen blødning - på mandag skal til fastlegen min .

Lenke til kommentar

Annonse

Celcius73 -du er i sjok ? Hva skal jeg si? I september jeg ferdig 47 år. Jeg er gravid. For 7 år prøvde vi i august med min nye partner for barnet - testing, testing - alt var fint. Men barnet var det ikke.ikke stoppet. For to år siden samboer fikk et hjerteinfarkt, så jeg - brystkreft. I år har vi sluttet oss at barn ikke vil være. Vi har to flotte barnebarn - 4 og 7 år. 10 dager siden det er på tide menstruasjon - men jeg hadde bare smerter i nedre del av magen og en dråper blod per dag. Tenkte - dette begynte overgangsalder.Kaffen smaker ikke , jeg var fortsatt sliten. På onsdag begynte jeg ha  vondt i  brystet - dette også etter operasjonen. Var hoven. Jeg trodde kanskje - jkøp graviditetstest. Var kl.14.00 . Kom ut positivt. Jeg var i sjokk. Jeg ringte samboer, at han kjøpte den andre  elektronisk-  prøve i morgen. POSITIVT - 3 uker gravid. Er i denne verden, mirakler skje ?Fortsatt har vondt i magen, fortsatt noen blødning - på mandag skal til fastlegen min .

WOW!!!! Gratulerer så mye! :D Ja, det er nok et enda større sjokk kan jeg bare forestille meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i samme situasjon som deg HI. Nøyaktig like gammel også .

sjokket har lagt seg og nå gleder vi oss. Dvs min mann ble kjempeglad, siden det var jeg som var 'ferdig' med babytid.

 

Her kommer overraskelsen i mai og flokken blir

Komplett. Da steriliserer jeg meg siden det blur ks denne gangen også.

 

Gratulerer forresten!

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Har begynt å komme over det verste sjokket nå, men enda er det litt uvirkelig (men det var det jo også de andre gangene)

 

Hvor mange barn har dere fra før?

 

Jeg hadde gjerne sett at mannen steriliserte seg, for jeg håper inderlig på en naturlig fødsel igjen. Hadde hastesnitt med lillesøster og jeg taklet ikke så godt å være så dårlig,  så lenge etterpå  :sad:

Lenke til kommentar

Dette blir nr 4...

Har to ks bak meg, så får ikke lov å føde vanlig.

Siste ks var planlagt og var i elendig form i lang tid sammenlignet med hastesnittet med nr 2.

Så jeg ser ikke akkurat frem til akkurat det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3ca66...28e

Lenke til kommentar

Dette blir nr 4...

Har to ks bak meg, så får ikke lov å føde vanlig.

Siste ks var planlagt og var i elendig form i lang tid sammenlignet med hastesnittet med nr 2.

Så jeg ser ikke akkurat frem til akkurat det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3ca66...28e

Hm. Hvorfor ble jeg anonym??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten oppdatering fra meg.

 

Dessverre mistet jeg spiren :( Mest sannsynligvis samtidig som jeg testet positivt. Følte på at noe ikke stemte ift symptomene...

 

Nå hadde sjokket lagt seg og vi begge gledet oss til et nytt barn...

 

Litt usikker på om vi prøver igjen. Jeg har jo ønsket meg en til, men var innstilt på at det var slutt nå..

 

Jeg og mannen har ikke snakket om akkurat det enda.

 

Kjente det var ekstra sårt når sønnen min klappet meg på magen i går kveld og lurte på når tid babyen skulle komme. ..:( han har fått med seg mer enn jeg trodde.

Lenke til kommentar

Annonse

Hei. samme her. Jeg er blitt 42 og fikk konstantert MA på bursdagen min. Har ikke sagt dette til mannen min dersom det er han som lider mest ettersom det er den 3.MA, så da var det inn på sykehus for en kjapp OP og ut igjen.

Barna mine har veldig lyst å bli storesøsken, men jeg vil være sikker på at det er liv før jeg sier noe til noen.

Har du tenkt å prøve på et nytt barn? Ønsker deg og meg i så fall lykke til!



Anonymous poster hash: b6532...9dd
Lenke til kommentar

 

Hei. samme her. Jeg er blitt 42 og fikk konstantert MA på bursdagen min. Har ikke sagt dette til mannen min dersom det er han som lider mest ettersom det er den 3.MA, så da var det inn på sykehus for en kjapp OP og ut igjen.

Barna mine har veldig lyst å bli storesøsken, men jeg vil være sikker på at det er liv før jeg sier noe til noen.

Har du tenkt å prøve på et nytt barn? Ønsker deg og meg i så fall lykke til!

 

Anonymous poster hash: b6532...9dd

 

Det må være tøft å oppleve 3 ma på rad :( Visste ikke mannen din at du var gravid?

 

Jeg ønsker å prøve igjen, men mannen vil helst slutte med de to vi har... han synes det har vært to veldig utfordrende svangerskap(og det er sant), så jeg forstår han jo også, men jeg føler meg ikke ferdig helt enda.... vi må diskutere om vi skal forsøke igjen. Så får vi bare se hva som skjer.

 

Ønsker deg masse lykke til! Håper du snart får oppleve å bli mamma igjen! Det er jo så fantastisk! :)

Lenke til kommentar

Jeg er også 42 og har hatt 3 tidlige sa (som jeg vet) ila 3,5 år. Sånn går det dessverre ofte i vår alder. To av gangene sa jeg ikke noe til mannen, da han tar det tyngst. Med de to vi har ble jeg gravid på første forsøk. Tar det som det kommer, men gir oss til sommeren tenker jeg.

 

Lykke til alle som ønsker en spire! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en lang samtale med fastlegen min. Han mente vi burde prøve igjen ;) Og så lenge vi ikke beskytter oss, måtte jeg love å ta folat og passe på stoffskiftet mitt :)

 

Tenker også at hvis det ikke skjer noe innen sommeren, så er det endelig slutt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Celsius og Cayenne.! Nei jeg har ikke sagt til mannen at jeg var gravid. Og godt å høre at du, Cayanne, heller ikke gjorde det. Hadde faktisk litt samvittighet, men var mest av alt redd for at han ikke ønsket å prøve/ha sex igjen og la seg evt. sterilisere for at vi slipper å oppleve dette igjen. Og slik som din mann, Celsius, så er min egentlig også ferdig med barn etter 2 stk. som nå er 5 og 6. så han ønsker ikke babytiden så mye som meg. Hva kom dere fram til, skal dere prøve "offisielt" på en til? Hos oss er det mer type"inoffisielt", altså uten prevensjon...men ALLE vet jo at det kan bli barn av det....men min man er ikke typen som vil disskutere så mye. Jeg tror at han tar det nok bra når det skjer, det har han gjort før.

Og så vil jeg gratulere så mye Cayenne som endelig er gravid igjen... jeg har følgt historien din fra sidelinija. Mulig jeg skriver deg en PM en dag om jeg får lov? Vi er jo egnetlig litegrann i samme båt: 42år og 3 MA/SA. Så jeg kunne godt trenge noen som kan gi litt støtte/erfaring.

Ellers god jul til dere!



Anonymous poster hash: b6532...9dd
Lenke til kommentar

 

Hei Celsius og Cayenne.! Nei jeg har ikke sagt til mannen at jeg var gravid. Og godt å høre at du, Cayanne, heller ikke gjorde det. Hadde faktisk litt samvittighet, men var mest av alt redd for at han ikke ønsket å prøve/ha sex igjen og la seg evt. sterilisere for at vi slipper å oppleve dette igjen. Og slik som din mann, Celsius, så er min egentlig også ferdig med barn etter 2 stk. som nå er 5 og 6. så han ønsker ikke babytiden så mye som meg. Hva kom dere fram til, skal dere prøve "offisielt" på en til? Hos oss er det mer type"inoffisielt", altså uten prevensjon...men ALLE vet jo at det kan bli barn av det....men min man er ikke typen som vil disskutere så mye. Jeg tror at han tar det nok bra når det skjer, det har han gjort før.

Og så vil jeg gratulere så mye Cayenne som endelig er gravid igjen... jeg har følgt historien din fra sidelinija. Mulig jeg skriver deg en PM en dag om jeg får lov? Vi er jo egnetlig litegrann i samme båt: 42år og 3 MA/SA. Så jeg kunne godt trenge noen som kan gi litt støtte/erfaring.

Ellers god jul til dere!

 

Anonymous poster hash: b6532...9dd

Tusen takk! :) Har masse symptomer denne gang, så håper det går bra nå :)

 

Bare send meg pm, hyggelig det!

Lenke til kommentar

Hei jenter!

 

Jeg er 39, og venter vårt 4 barn til sammen. Har 1 SA (uke 6) og 3 MA (uke 17, uke 14 og uke 11), så er livredd for hvordan dette svangerskapet går. Er 6+1 i dag, og skal på tidlig ultralyd i romjulen. Vi trenger ikke prøve lenge hver gang, for spirene har sittet på første forsøk alle 7 gangene jeg har vært gravid. Denne gangen bruker jeg Fragmin, Albyl-e og Lutinus....så får vi se hvordan det går.

 

Har ikke masse symptomer enda, og det skremmer meg jo også selvfølgelig.... Har litt ømme pupper til og fra, mensmurringer til og fra, trøtt og blir fort sliten. Fryser endel på kveldene. Kvalmen har ikke meldt seg enda....og den har vært ganske fremtredende i tidligere svangerskap....men det er nok litt tidlig enda.

 

Så godt å høre at det er flere som lykkes etter flere SA og MA. Heier på dere alle sammen:)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

I går begynte jeg å spotte. Det var iflg min syklus app akkurat 1 uke siden eggløsning. Jeg har gått med murring i underlivet som kommer og går. Innimellom ganske vondt.

 

Vi har av forskjellige grunner ikke snakket om det...men har merket meg at han er "ferdig" med graviditeten og SA'n.

 

Er veldig irritert over meg selv for å ikke ha ordnet prevensjon. Men jeg kommer til å bli like overrasket, hvis jeg nå er gravid igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...