Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

3. trimester!? Uæh! Jeg har jo fulgt med januargjengen her lenge, men nå er jeg også 28 uker...

Nå kan vi begynne å hente babybokser, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk det, vi går faktisk mot 29 uker, og 30 uker! Hjelpes tiden går fort! 

 

Hvordan er det med dere kommende februarmammaer ? 

 

Vi vi laget en ordentlig terminliste på 2 trim? Kanskje vi kunne laget det på nytt, oppdatert oss og evt skrevet kjønn for de som vil det? Moro å se terminliste i februar.

(kan jo også skrive hvor man bor, for de som vil det, eller hvilket sykehus man hører til?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste:

 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste:


 


 


 


1.


2. KapteinSabeltann-mamma


3.


4.


5.


6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen


7.


8.


9.


10.


11.


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18.


19.


20.


21.


22.


23.


24.


25.


26.


27.


28.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke føre meg opp på terminlisten siden jeg ble flyttet fram og har ny termin 31.januar, men henger her med dere for det ;)

 

Denne uka tenkte jeg å se på NAV søknaden (gulp). Skal dere velge 80 eller 100 % permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100%. Skrev ut arkene i dag, men fant ikke noe sted på nav-skjemaet hvor det står (mulig jeg var blind) Og hva er egentlig fristen for å sende inn til nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Terminliste:

 

 

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept<3 Kristiansand

5.

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart å være i 3 og siste! Herre min hatt som tiden går! Men det blir deilig å bli ferdig med å være gravid! Og få møte bebisen, gå på trilleturer å kose seg hjemme:)  Jeg gleder meg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang NAV, jeg chattet med NAV foreldrepenger (de har en chat som ble tipset om her). De sa jeg skulle levere søknaden nå. 

Var innom NAV kontoret her om dagen, de sa det var for tidlig.... :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling av mine erfaringer som endelig er ferdig med permpapirene (for tredje og siste gang);

 

Du kan godt sende søknaden nå, men du må bare ettersende bekreftelse fra legen din på termin og arbeidsgivers bekreftelse på lønn. Man bruker gjerne litt tid på å få tenkt gjennom det og pint seg gjennom dokumentene (he he). og vips så skal du se at det er tid for å sende inn uansett. :) i Oslo sies det at det er 10 ukers behandlingstid, men siden vi får barn på vinteren (har termin i desember selv) så går det ofte litt raskere. De brukte faktisk under en mnd på meg 😄👍

 

Det kan være lurt å sette opp total plan for mor og far sammen, men far må sende inn papirene ca 2 mnd før dere tenker at han skal ta ut permisjonen. Inkludert arbeidsgivers skjema på hva han tjener.

 

NB! Husk forsider til både mor og far når du sender inn + om du skal ha gradert uttak/ utsettelse pga ferie så kreves det en egen forside på det også. Lykke til girls. Heldige som kan ta perm med barna våre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100%. Skrev ut arkene i dag, men fant ikke noe sted på nav-skjemaet hvor det står (mulig jeg var blind) Og hva er egentlig fristen for å sende inn til nav?

Det er et eget sted hvor du setter et kryss på 80 eller 100%. Ikke kryss feil for man får ikke bytte etter det er ferdig behandlet... 😉 lurer på om det var på side to eller tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse at jeg får navpapirene i retur, men ikke pga ettersendelse av terminbekrefelse for det fikk de jammen med. Jeg er 28+4 i dag, så det er vel ikke for tidlig, når jeg fylte ut skjema i går stod det noe om tidligst uke 26. 

 

Holdte på å "ikke skrive under", siden jeg syns det var knotete og vanskelig å skrive i den underskriftboksen, men fikk det til til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Terminliste:

 

 

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept<3 Kristiansand

5.

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.Madde108, venter gutt, Drammen.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt mye leggkramper jeg og, tar en tablett med magnesium på kvelden som hjelper syns jeg. Også fikk jeg et kjerringråd om å knyte en snor med ulltråd rundt hver legg, så det har jeg også gjort noen ganger.. Vet ikke om det virker eller bare er tilfeldig at jeg ikke hadde leggkramper den natte da ;)

 

Sliter med vondt i hoftene når jeg sover og, gjør så vondt å ligge på sidene! Enig med deg i at det skal bli godt å få kroppen sin tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos jordmor sist uke fikk jeg vite at man bør ligge på siden.... Og jeg legger meg alltid med magen ned, nesten så jeg ligger på magen.... Nevnte det for jordmor og hun sa det var helt greit. Og jeg måtte spørre henne om hvorfor de ikke ville gravide skulle ligge på ryggen, og det var fordi hovedpulsåra som lå etterellerannet sted ble klemt og det kunne gjøre den gravide svimmel og uvel. (Fikk ikke nok blod rundt i kroppen). 

Det visste jeg ikke... 

 

Det er faktisk bare 10/11 uker igjen, er det ikke det? :-O NÅ må vi begynne å få på plass ting her altså... :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg litt på den; klaga til gubben i kveld om at det var for lite plass i kroppen min! :P Var veldig glad for en fridag på sofaen i dag når det føltes som at jeg lå våken hele natta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vognpose, hvordan vognpose har dere, eller skal ha? Spør her, kanskje vi kan tipse hverandre litt :-)

 

Tittet litt på risarosa sin og den koster 2900 kr.... Oi oi. 

 

Og babynest/babyrede vil jeg ha denne gangen, men hvor bestiller man det? Hvilken pris ligger det på? 

Jeg er faktisk litt skeptisk til å bestille fra de som lager det hjemme, rett og slett fordi jeg vet ikke hvor stoffet ol er fra. Vet det kanskje er litt rart, men har ei venninne som anbefalte sin venninne sin, men hjemme der er det både hunder og de røyker/røyket. Og stoffet kan være fra gammel sengetøy (fra besteforeldrene hennes ol). Men hjertenest og neri (?) babynest ser veldig bra ut, ryddig, rent og ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker min gamle saueskinnspose første vinteren og satser på at knertens voksipose er ledig til høsten! :)

Lurer litt på å spørre om mamma vil sy babynest, men det gikk jo fint uten sist? Men har heller aldri hørt noen være misfornøyd med babynest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra hjertenest, men lille verden ser også bra ut (sjekk på instagram). :)

 

Var våken fra 03.30 til 05.00 i natt, fikk ikke sove, så ble jeg sulten og sto opp å spiste. Slitsomt!

 

Idag har jeg brukt timesvis på både å chatte med NAV og sette meg inn i foreldrerepengersøknaden. Jeg fødte for tidlig sist og mistet 3 uker permisjonspenger pga dette, det var irriterende da, så nå tenker jeg at jeg skal ta ut permisjonspenger 12 uker før fødsel og sette de på sparekonto og bruke dem i ulønnet permisjon etterpå isteden for å være sikker på at det samme ikke skjer igjen. Er jo økt sjanse for fortidlig fødsel når man har hatt det før.

 

Heller mot å velge 80% permisjon da jeg har regnet ut at vi "bare" taper 17.000 på dette, for min del ville det blitt dyrere med to måneder ulønnet permisjon etterpå (som jeg sikkert ville tatt). Hvis jeg har regnet og forstått reglene riktig da. Herregud, det er mye å sette seg inn i. Hadde også håpet på barnehageplass fra januar 2016, er to opptak i min kommune, så mulig det lar seg gjøre.

 

Hadde fylt ut hele foreldrepengersøknaden, og lagret den, men da jeg åpnet den igjen var alle feltene blanke! Gjett om jeg ble frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt odenwalder lammy posen:) I den er det lammeskinn i bunnen som kan glides av. Den var dyr, men tenker at jeg slipper å kjøpe skinn til vognen itillegg;) *luresegselvlitt* hihi:) 

 

Jeg skal sy babynest:) Eller, jeg har alliert meg med ei jeg kjenner som og er gravid, og som har symaskin å kan sy;) Så spørs om jeg heller blir moralskstøtte;) hihi;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vognpose, hvordan vognpose har dere, eller skal ha? Spør her, kanskje vi kan tipse hverandre litt :-)

 

Tittet litt på risarosa sin og den koster 2900 kr.... Oi oi. 

 

Og babynest/babyrede vil jeg ha denne gangen, men hvor bestiller man det? Hvilken pris ligger det på? 

Jeg er faktisk litt skeptisk til å bestille fra de som lager det hjemme, rett og slett fordi jeg vet ikke hvor stoffet ol er fra. Vet det kanskje er litt rart, men har ei venninne som anbefalte sin venninne sin, men hjemme der er det både hunder og de røyker/røyket. Og stoffet kan være fra gammel sengetøy (fra besteforeldrene hennes ol). Men hjertenest og neri (?) babynest ser veldig bra ut, ryddig, rent og ordentlig. 

Jeg har kjøpt Voksi Urban. Fikk den for 1800,- på tilbud på Babyshop. Den er visst best i test.

Og jeg har god erfaring med den posen gjennom jobben på småbarnsavdeling.

Så har jeg kjøpt lammeskinn til å ha i bunnen av vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt risarosa, men ikke fornøyd med kundebehandlingen. Betalte for posen for 6 uker siden og hørte ikke noe mer etter det. Måtte purre to ganger på de uten svar, nå fikk jeg plutselig Mail om at de skulle sende den. Har en voksi urban etter storebror som han kan arve etter hvert, brukte lammeskinn inni den på det kaldeste, var veldig fornøyd med den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risarosa pose ser jo så fin ut .. Hvor lenge kan den brukes? Syns den var litt for dyr, men det er kanskje det en pose koster nå? Jeg har ikke sett på andre poser så vet ikke helt priser og evt hva som virker bra og ikke.

 

Sprøtt at vi er i tredje trim jenter, nesten litt uvant å ikke gå inn på 2 trim og ikke bare det, men den spenningen og ventingen til 3 tri er liksom over for nå er vi her. Føler meg litt ny og fersk her om man kan si det på den måten 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt risarosa hvis ikke jeg hadde en voksipose som han kan vokse i og (med forlengelsesdel). Ikke har den hull til seler heller som jeg har skjønt, men nå unnet jeg meg den siden det er så mye annet utstyr jeg ikke trenger å bruke penger på denne gangen ;) de er jo veldig fine! :)

 

Voksi urban har hvertfall vært testvinner, men skulle jeg valgt ny vognpose ville jeg valgt en med lammeskinn inni som er deilig for babyen å sove på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...