Gå til innhold

Tips mot halsbrann?


tmlove

Anbefalte innlegg

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Hvordan gikk med deg. Jeg er i uke 17, 16+2. Slite med halsbrann. Jeg føler det i halsen, Er ikke så sterk ennå. Gaviscon er forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier lovehearts hjelper. Har ikke prøvd (er ikke plaget med halsbrann) så kan ikke snakke av egen erfaring 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts hjelper veldig godt! Jeg går på Ranitidin hver dag nå (300 mg totalt pr dag) men må av og til supplere med lovehearts. Jeg er 25+4 i dag og sliter med halsbrann utenom sv skap også pga spiserørsbrokk. Så det blir bra ille i sv skapet..

Men lovehearts kan virkelig gjøre nytten, og billig "medisin" er det og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til novaluzid, fåes reseptfritt på apoteket. Rundt 100kr. Brukt de i alle svangerskapene mine og hjulpet meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages ikke med halsbrann,men med magesyre. Fikk anbefakt tyggisen Link som du får kjøpt på apoteket. Den funker veldig bra.

Flere av mine venninner har vært plaget med halsbrann og de anbefaler denne. Smaker veldig godt også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En spiseskje eplecidereddik (eller balsamico eddik) kan hjelpe!

 

Jeg tror også at grønne oliven (og særlig saften) også hjelper.

 

Men det som hjelper mest er å spise mindre porsjoner til måltidene.  Vi får halsbrann fordi magesekken blir dyttet nedenfra, og hormonene gjør lukkemuskulaturen i magesekken mer avslappet.  Ved å spise mindre porsjoner blir ikke like mye magesyre eller galle laget for å bryte ned maten.  

 

Men det betyr også at du må spise litt oftere og- baby trenger jo mat :) Jeg pleier å spise 5-6 ganger om dagen (frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, kveldsmat av og til), og får halsbrann bare når jeg går helt bananas og spiser masse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...