Gå til innhold

Bestemor på 35???


Bestemor35

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått vite at jeg skal bli bestemor. Når barnet er født har jeg kanskje rukket å fylle 35. 😳 Historien gje tar seg og datteren min er like gammel som det jeg var da jeg ble gravid. Til tross for at jeg har pratet mye med henne oppover årene om det.

Nå er det skjedd og jeg føler meg trist, maktesløs, redd, glad, spent, litt sint, fortvilet osv... Ja egentlig alt som kan føles. Er det noen som har opplevd dette eller som kan gi meg noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner to som hat vært i samme situasjon. De har nok følt litt som deg.

 

Beste trøst jeg kan gi er vel at du av alle vet hva datteren din går igjennom og kan støtte der du selv følte deg sårbar og usikker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er hun klar? Og mulig dette virker litt hardt, men hvis du er redd for at hun ikke er oppdratt riktig nok til å ta seg av barnet har også du som mor feilet. Det viktigste er nok uansett at hun er villig å gi opp ting for å kunne ta seg av den lille. Da vil det nok løse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis du ser på de positive sidene,kanskje det går lettere:

Du får sikkert et annet sterkere bånd til barneb. Ditt. Du rekker sikkert også å bli oldemor 😜 det har jo allerede skjedd så er best å være støttende og hjelpsom😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min mormor var akkurat fylt 38 når jeg ble født. (Alle kvinnene i vår familie har vært tidlig ute med barn, helt frem til min generasjon)

Kan jo ikke si noe om hvordan det har føltes for henne, men for meg har hun alltid vært en stor ressurs, og det har vært veldig mange fordeler med å ha en så ung og deltakende bestemor. 

Jeg føler meg iallefall enormt heldig, og ville ikke hatt det på noen annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...