Gå til innhold

Dere som ikke vaksinerer barna deres


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig vaksinerer du barna dine! Du vet at mange "utdødde" sykdommer har begynt å blusse opp igjen fordi foreldre ikke vaksinerer barna sine? Vi er heldige som faktisk har muligheten til å vaksinere barna våre i Norge. Jeg fatter ikke at det finnes foreldre som er så dumme at de ikke vaksinerer!



Anonymous poster hash: 2fb18...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tviler du på at barna dine skal vaksineres??

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

Leser så mye rart og jeg føler at det er noe som ikke blir fortalt oss vanlige folk. Spesielt så en dette under svineinfluensa pandemien. Myndighetene sa vaksinen var helt trygg og anbefalte alle å ta den. Føler meg fortsatt lurt siden da. Jeg vet den vaksinen ikke kan sammenlignes, men jeg føler at jeg ikke får vite den hele sanheten.

 

Anonymous poster hash: 45daf...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt skeptisk til vaksiner, men barnevaksinasjonsprogrammet har både jeg og barna fulgt. Dette er vaksiner som har eksistert så lenge og som JEG anser som trygge. Det er ikke uten grunn at de finnes, og man ser konsekvensene av nye landsmenn uten vaksiner+at flere dropper vaksiner til barna sine - tidligere utdødde sykdommer blusser opp igjen.

I tillegg er det mer globalisering den dag i dag og vi reiser mye mer enn tidligere, bare det er grunn nok til at jeg vil vaksinere mine barn mot sykdommer som finnes i andre land.

 

Nye vaksiner som f.eks influensavaksinen hvert år tar jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 2ac7d...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor tviler du på at barna dine skal vaksineres??Anonymous poster hash: f4844...96d

Leser så mye rart og jeg føler at det er noe som ikke blir fortalt oss vanlige folk. Spesielt så en dette under svineinfluensa pandemien. Myndighetene sa vaksinen var helt trygg og anbefalte alle å ta den. Føler meg fortsatt lurt siden da. Jeg vet den vaksinen ikke kan sammenlignes, men jeg føler at jeg ikke får vite den hele sanheten. Anonymous poster hash: 45daf...ff6
Du må jo se forskjellen på godt etablerte barnevaksiner og en vaksine som ble laga i hyrten og styrten! Noen av sykdommene barna vaksineres mot et potensielt dødelige og kan gi stygge ettervirkninger. Og barnet ditt er ikke garantert å ikke få dem fordi de fleste andre er vaksinert. Det hender fremdeles at slike sykdommer dukker opp. Mye pga dem som tror vaksinering er lureri fra myndighetene.

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hvorfor tviler du på at barna dine skal vaksineres??

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

Leser så mye rart og jeg føler at det er noe som ikke blir fortalt oss vanlige folk. Spesielt så en dette under svineinfluensa pandemien. Myndighetene sa vaksinen var helt trygg og anbefalte alle å ta den. Føler meg fortsatt lurt siden da. Jeg vet den vaksinen ikke kan sammenlignes, men jeg føler at jeg ikke får vite den hele sanheten.

 

Anonymous poster hash: 45daf...ff6

Vel, om du vil vite sannheten, er det best å la vær å vaksinere. Kanskje barnet ditt plukker opp en av disse grusomme sykdommene, så får du sett på nært hold hvilke konsekvenser det gir.

 

 

 

Anonymous poster hash: f5b33...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvorfor tviler du på at barna dine skal vaksineres??Anonymous poster hash: f4844...96d

Leser så mye rart og jeg føler at det er noe som ikke blir fortalt oss vanlige folk. Spesielt så en dette under svineinfluensa pandemien. Myndighetene sa vaksinen var helt trygg og anbefalte alle å ta den. Føler meg fortsatt lurt siden da. Jeg vet den vaksinen ikke kan sammenlignes, men jeg føler at jeg ikke får vite den hele sanheten. Anonymous poster hash: 45daf...ff6
Du må jo se forskjellen på godt etablerte barnevaksiner og en vaksine som ble laga i hyrten og styrten! Noen av sykdommene barna vaksineres mot et potensielt dødelige og kan gi stygge ettervirkninger. Og barnet ditt er ikke garantert å ikke få dem fordi de fleste andre er vaksinert. Det hender fremdeles at slike sykdommer dukker opp. Mye pga dem som tror vaksinering er lureri fra myndighetene.Anonymous poster hash: f4844...96d
Og hvorfor tror du alle leger og helsepersonell vaksinerer barna sine om vi vet ting "vanlig folk" ikke får vite?

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvorfor tviler du på at barna dine skal vaksineres??Anonymous poster hash: f4844...96d

Leser så mye rart og jeg føler at det er noe som ikke blir fortalt oss vanlige folk. Spesielt så en dette under svineinfluensa pandemien. Myndighetene sa vaksinen var helt trygg og anbefalte alle å ta den. Føler meg fortsatt lurt siden da. Jeg vet den vaksinen ikke kan sammenlignes, men jeg føler at jeg ikke får vite den hele sanheten. Anonymous poster hash: 45daf...ff6
Du må jo se forskjellen på godt etablerte barnevaksiner og en vaksine som ble laga i hyrten og styrten! Noen av sykdommene barna vaksineres mot et potensielt dødelige og kan gi stygge ettervirkninger. Og barnet ditt er ikke garantert å ikke få dem fordi de fleste andre er vaksinert. Det hender fremdeles at slike sykdommer dukker opp. Mye pga dem som tror vaksinering er lureri fra myndighetene.Anonymous poster hash: f4844...96d
Og hvorfor tror du alle leger og helsepersonell vaksinerer barna sine om vi vet ting "vanlig folk" ikke får vite?

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

 

Jeg har tatt det opp med fastlegen og han sa at han også var skeptisk, men hadde endt opp med å vaksinere sine barn. Så alle leger er ikke likre sikkre. Jeg tror nok jeg kommer til å vaksinere, men ønsker å høre fra de som har valgt å la være. Vil høre argumentene deres også.

 

Anonymous poster hash: 45daf...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye av det som skrives om vaksiner er bare konspirasjonsteorier.

 

MEN det er selvsagt sant at vaksiner - som alle andre legemidler - kan ha bivirkninger. Her er det imidlertid forskjell på "nye" vaksiner, som ikke er så utprøvd, som svineinfluensavaksinen, og "gamle" etablerte vaksiner. De fleste vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet har vært utprøvd over mange år, og man vet faren for bivirkninger er liten og at fordelene med vaksinering er store, både for den enkelte og for samfunnet (i form av flokkimmunitet).

 

Noen barn har lidelser (eller er under kreftbehandling e.l.) som gjør at de ikke kan vaksinere seg. For dem er det ekstra viktig at andre gjør det. Hvis ca. 95% av befolkningen vaksinerer seg, oppnår man flokkimmunitet, slik at disse sykdommene ikke sprer seg. Dette er ekstra viktig for sårbare grupper, som ellers kunne dø av sykdommer som akkurat de ikke kan vaksinere seg mot. Derfor er det å vaksinere seg også en solidarisk handling, man bidrar til å beskytte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt en del og sammen med fastlegen kommet frem til at barnet ikke fikk noen vaksiner før ett år. Da skulle hun begynne i bhg og fikk stivkrampe. Hvis vi skal reise til et sted der det finnes polio eller lignende får hun vaksine før vi drar.

 

Hadde det virkelig vært så kritisk å ikke vaksinere, som en del hevder, ville det ikke vært et valg! Små barn som er hjemme trenger ikke vaksiner som har sjeldne utbrudd i andre deler av verden. Et argument for å vaksinert tidlig er at det er mindre ubehag for barnet! Det er galskap... Så lenge du ikke bor i et risikoland dr det helt greit å vente med vaksiner til barna faktisk trenger dem.

 

Jeg vil anbefale deg å snakke med dn lege som er åpen for å vente med vaksinering fremfor å gjøre det alle andre gjør...

Tenk selv og lykke til!

Endret av oslofrk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt en del og sammen med fastlegen kommet frem til at barnet ikke fikk noen vaksiner før ett år. Da skulle hun begynne i bhg og fikk stivkrampe. Hvis vi skal reise til et sted der det finnes polio eller lignende får hun vaksine før vi drar.

 

Hadde det virkelig vært så kritisk å ikke vaksinere, som en del hevder, ville det ikke vært et valg! Små barn som er hjemme trenger ikke vaksiner som har sjeldne utbrudd i andre deler av verden. Et argument for å vaksinert tidlig er at det er mindre ubehag for barnet! Det er galskap... Så lenge du ikke bor i et risikoland dr det helt greit å vente med vaksiner til barna faktisk trenger dem.

 

Jeg vil anbefale deg å snakke med dn lege som er åpen for å vente med vaksinering fremfor å gjøre det alle andre gjør...

Tenk selv og lykke til!

Det er mye som det er dumt å gjøre som man likevel står fritt til. For eksempel å ødelegge økonomien sin eller å utsette barna sine for en opprivende samværskonflikt. Staten har ikke myndighet til å tvinge folk, all medisinsk behandling skal være frivillig, så lenge den det gjelder er noenlunde ved sine fulle fem. Og foreldre er verger for sine barn, det er de som bestemmer.

 

At det er trygt å ikke være vaksinert er bare sant så lenge en tilstrekkelig stor andel av oss vaksinerer barna våre mot visse sykdommer, slik at disse ikke spres i samfunnet. Ved å ikke vaksinere barna dine, bidrar du til at det blir slutt på denne tryggheten, som du baserer deg på. Du velger altså å flyte på at vi andre vaksinerer barna våre, og det vil være relativt trygt så lenge ikke for mange begynner å gjøre som deg. For visse sykdommer er imidlertid den tryggheten som flokkimmunitet gir allerede i ferd med å forsvinne.

Endret av runag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Oslofrøken - "Hadde det virkelig vært så kritisk å ikke vaksinere, som en del hevder, ville det ikke vært et valg!"

 

...eh, nei, for du tror det ville ha vært tvang, da? Jeg syns vel heller at samfunnet har gått så langt i retning av tvang som man KAN, i et demokrati, og det er jeg glad for! Jo mer obligatorisk, jo bedre, men det er altså til syvende og sist ikke lov å injisere ting i folk som de ikke er enige i (her er ungene representert ved mor og far). Den siste fliken av eget valg HAR dere - men er det lurt å benytte seg av valgfrihet? Er det ikke usolidarisk, og dessuten dårlig gjort mot barnet?

 

Når du sier "Hvis vi skal reise til et sted der det finnes polio eller lignende får hun vaksine før vi drar." - da tenker jeg at før du vet ordet av det er det stedet HER. Fordi stadig flere uteblir fra programmene.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå søkt og lett på nett, men det stemmer ikke med det som blir skrevet her. Vaksinedekkningen er ikke synkende. Hvor er det dere leser/har dette fra? Finner det ikke igjen på noen seriøse sider.

 

eks.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/hoy-vaksinedekning-i-norge/

 

http://www.lmi.no/nyheter/2011/04/hoey-vaksinedekning-i-norge

 

 



Anonymous poster hash: 45daf...ff6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå søkt og lett på nett, men det stemmer ikke med det som blir skrevet her. Vaksinedekkningen er ikke synkende. Hvor er det dere leser/har dette fra? Finner det ikke igjen på noen seriøse sider.

 

eks.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/hoy-vaksinedekning-i-norge/

 

http://www.lmi.no/nyheter/2011/04/hoey-vaksinedekning-i-norge

 

Anonymous poster hash: 45daf...ff6

Jeg har ikke hørt noe om at vaksinedekningen i Norge generelt er synkende, du har sikkert rett. Men det er lokale variasjoner. Visse steder er vaksinemotstanden såpass stor at det ikke lenger er flokkimmunitet.

Endret av runag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter kan ikke få alle vaksinene pga sykdom/medisiner. så lenge man ikke har slike grunner, ser jeg ingen grunn til å ikke vaksinere. det er viktig for de som ikke kan få, at andre gjør det.

du fikk jo disse vaksinene selv, vil jeg tro, dvs de har vært gitt i lang, lang tid, i millioner av doser og det forskes hver dag på de!

 

Anonymous poster hash: da809...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn kommer ikke til å få rotovirusvaksinen eller pneumokokkvaksinen. Dette fordi førstnevnte gis for å spare staten penger ved sykehusinnleggelset, det er knapt dødelighet ved sykdommen. Den andre tar vi ikke pga lav dødelighet der også, denne beskytter bla mot bihulebetennelse.

Enn så lenge vil ikke datteren min få hpv vaksinen heller, jeg syns ikke skader og eventuelle bivirkninger er godt nok dokumentert.

Utover dette følger vi vanlig vaksinasjonsprogram, jeg mener at flokkbeskyttelse er viktig, det er bare viktig at det positive veier opp for det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å ikke følge vanlig vaksinasjonsprogram pga familiehistorie med svært alvorlige komplikasjoner/bivirkninger av vaksiner. Tør ikke utsette mitt barn for det, frykter det mer enn alle barnesykdommer.

 

Anonymous poster hash: e0ca7...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er egoististisk når man velger å ikke vaksinere barna sine. Det er faktisk noen grupper som ikke kan vaksineres, og de settes da i fare. Man setter barna sine i fare også.. Tenk at pga slike valg, har sykdommer som har blitt sett på som utdødd her i Norge kommet tilbake. Tenk om barnet ditt møter på en som er smittet? Kanskje personen kommer fra et annet land hvor denne sykdommen er utbredt, hvor man ikke får vaksine. Hva skjer da?

 

Anonymous poster hash: b0a1f...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn kommer ikke til å få rotovirusvaksinen eller pneumokokkvaksinen. Dette fordi førstnevnte gis for å spare staten penger ved sykehusinnleggelset, det er knapt dødelighet ved sykdommen. Den andre tar vi ikke pga lav dødelighet der også, denne beskytter bla mot bihulebetennelse.

Enn så lenge vil ikke datteren min få hpv vaksinen heller, jeg syns ikke skader og eventuelle bivirkninger er godt nok dokumentert.

Utover dette følger vi vanlig vaksinasjonsprogram, jeg mener at flokkbeskyttelse er viktig, det er bare viktig at det positive veier opp for det negative.

Nyresvikt grunnet dehydrering pga rotavirus da? Eller meningitt forårsaket av pneumokokker?

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mitt barn kommer ikke til å få rotovirusvaksinen eller pneumokokkvaksinen. Dette fordi førstnevnte gis for å spare staten penger ved sykehusinnleggelset, det er knapt dødelighet ved sykdommen. Den andre tar vi ikke pga lav dødelighet der også, denne beskytter bla mot bihulebetennelse.

Enn så lenge vil ikke datteren min få hpv vaksinen heller, jeg syns ikke skader og eventuelle bivirkninger er godt nok dokumentert.

Utover dette følger vi vanlig vaksinasjonsprogram, jeg mener at flokkbeskyttelse er viktig, det er bare viktig at det positive veier opp for det negative.

Nyresvikt grunnet dehydrering pga rotavirus da? Eller meningitt forårsaket av pneumokokker?

 

Anonymous poster hash: f4844...96d

Jeg er klar over det, men det rammer i liten grad, og jeg syns ikke det er verdt det. Jeg er redd for bivirkninger ved vaksinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vaksinerer vi ikke. Vi mener at risikoen ved å vaksinere er større en risikoen for å få sykdommene. Dette er grundig undersøkt med leger, spesialister og sykehus pluss masse forskning.

Hva andre velger og sprøyte inn i sine barn er ikke mitt problem, men jeg råder alle til å lese seg opp, prate med leger og tenke selv, isteden for å følge den forbanna saueflokk mentaliteten som er her i landet. Å dere kan slutte å dømme andre som tar andre valg enn dere, det viser bare at dere er langt dårligere mennesker en vi som ikke vaksinerer barna våre.

 

Anonymous poster hash: 7fe1b...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som velger å ikke vaksinert vil jeg bare si : dere er mest sannsynlig sikret å ikke bli syke da jeg og mange med meg vaksinerer våre barn. Dere er gratispassasjerer på et liv uten de store sykdomsutbrudd! Vi tar risikoen ( enn om den ikke er stor) og dere kan klappe dere selv på skulderen og si at dere velger bort gift i kroppene til deres små og håpefulle.

 

Anonymous poster hash: 60873...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke vaksinert etter at jeg sluttet å puste,som baby,da jeg fikk dtper. Mine barn ble vaksinert men i saktere tempo. Minsten fikk mmr vaksine da han var 3år.

 

Anonymous poster hash: 47675...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...