Gå til innhold

Utvendig eller innvendig Ul i uke 9?


Dr Mcstuffins

Anbefalte innlegg

Ja, skal på ul når jeg er i uke 9+ ett eller annet. Kan jeg forvente innvendig eller utvendig ul da?

Skal til gynekolog, kanskje gynekologer bare tar innvendig ul (siden de er gynekolog ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 8+5 da jeg tok ul, og det var innvendig :-) Tok det også med førstemann i nesten uke 10, og det var også innvendig. Gyn kan ta utvendig også, i hvert fall hun jeg går til. Jeg vet det er noe ulike praksiser rundt det, men jeg vil tro innvendig er lettest og at man får best bilde :-) Ingenting å grue seg til, med mindre du er som meg; med ørkentilstand der nede... Det blir brukt en hel dose med sånn gelè, men er vondt idet proben går inn uansett. Men utenom det, er det helt ok :-)

Lykke til på ul :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok innvendig, men det går nok helt fint!

Jeg hadde ikke mindre enn 6 ulike gyn som kikket meg opp i fiifinetten da jeg mistet tidligere i sommer, så for meg gjør det ikke noe lengre,haha :P

 

Anonymous poster hash: 456c5...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innvendig men jeg synes ikke det er det minste vondt! Den dingsen er ikke kjempe stor akkurat, kjenner bare trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert greit. Men noen menn er jo (urealistisk) redd for at de kan skade barnet under graviditeten med utstyret sitt :fnise: . Da skulle de visst hva som skjer ved innvendig ul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til tidlig ul når jeg var 7+5, og hadde da utvendig, men det var ikke til gyn. Hadde nok også sett mer om det hadde vært innvendig, men vi så både hjerteslag, ryggmargen og plommesekken, bl.a :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL da var jeg 7+0/2. Det var også innvendig. Samboern satt ved siden av og det var ikke flaut eller vondt overhodet. Gynekologer er poffe og da er ingenting å bekymre seg for :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt utallige innvendige ultralyder. Det føles helt naturlig ut der og da når man skal sjekkes. Gled deg til å se knøttet ditt bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...