Gå til innhold

Skravletråd


pæreblomst

Anbefalte innlegg

Flere som har lyst til å bli litt kjent og skravle litt fremover?

 

Jeg er iallfall 28 år og gravid med min første lille spire.  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjekt å følge noen som er like langt i svangerskapet!

 

Jeg er 27 år og har en sønn som er født i april 2013. Venter nå spent på en lillebror/lillesøster i juli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år og har en jente på 3 år og en gutt på 7 år. Veldig spent på dette svangerskapet! Håper alt går bra så klart, men og minimalt med kvalme hadde vært storveis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og har en gutt på 22 mnd fra før. Vi gleder oss til å få en til i juli har vært litt komplikasjoner denne gangen da jeg hadde exu i september. Jeg ble utrolig letta og glad når jeg ble gravid på første forsøk etter operasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har ei jente på 10 og en gutt på tre:)

 

Ble gravid på første pergorunde og satser på att spiren klamrer seg fast og blir der frem til juli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg gleder meg veldig til å være over den magiske grensen (12uker) i des, blir fin julegave... :laugh:  Som førstegangsgravid aner jeg ikke hva som er normalt eller ikke og bekymrer meg nok innimellom noe i overkant... :mellow: Ellers føles det jo som "alle" her inne har hatt en SA når man leser noen av forumene... :sjenert:  Hva med dere? Hvordan er formen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg også masse til uke 12 og å kunne fortelle til venner og familie at det kommer en liten en!

 

Ang SA så skjer det jo, men det vises nok mye bedre på forum fordi de som mister har behov for å snakke om det... Jeg bekymrer meg også for om alt går bra, men det er nok helt naturlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å komme til uke 12 blir fantastisk! Gleder meg så til å dele den store nyheten med familie og venner! 

Formen er min er bra! Ekstreemt trøtt og litt hodepine, men ellers føler jeg meg i fin form! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte ikke å holde kjeft vi, så her vet familien det, men synes egentlig det er greit. Vanskelig å glede seg så mye og ikke si noe til mamma spesielt kjente jeg. De gleder seg veldig og om det skulle skje noe så tenker jeg det er ålreit å ha de å støtte seg på også. :)  

 

Jeg er også ekstremt trøtt alma90, men heldigvis ingen hodepine, så satser på at formen fortsetter slik. Har hatt endel murring i magen, men begynt å hjelpe litt de siste dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill gjerne skravle ;))

Termin 22 juli ca..

Er 24 år.

Har ei jente på 16 mnd fra før sammen med samboern min. Vi er spente på to tette barn :-) men har bestandig ønsket oss det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) tiden går for sakte allerede! :-)

Hva gjør dere ellers da?;)

 

Her jobber jeg i 100% stilling i barnehage.

nettopp bygd oss hus. Og holder på å gjøre ferdig loftet nå... ;) mange baller i lufta!!

Håper formen min blir eksemplarisk. ..;)

Hadde et veldig lett svangerskap sist.

Hadde en del halsbrann. Men kroppen fungerte bra store deler av tiden. Å en drømme fødsel uten like! Kjapp å enkel fødsel uten smertestillende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdannet maskiningeniør og jobber fulltid som det. Jeg går inn i dette svangerskapet med skrekkblandet fryd. Hadde alt annet enn et enkelt svangerskap sist :-P

Fikk ekstremt mye vann i kroppen, gikk opp 30kg og klarte nesten ikke gå 200m uten smerter pga så mye væske i kroppen. Fostervannet gikk en måned før termin, men lillegutt ville ikke ut, så fikk igangsatt fødselen etter ei uke på sykehuset. Nå er det på'an igjen. Men hva gjør man vel ikke for disse søte, små? :-D Får bare håpe på et annerledes utfall denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... hørtes tungt å brutalt ut! Krysser fingrene for et bedre svangerskap denne gangen;) ja. Hva gjør vi ikke for disse små... :-)

Du er tøff!! Heier på deg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god ide :) Gratulerer til alle sammen! Gleder meg til å følge dere fremover. 

 

Jeg er 29, og venter første. Testet svaaakt positivt på torsdag og måtte styre noe voldsomt da jeg skulle på fest på fredag så ingen skulle oppdage det - type helle ut vin av glasset på kjøkkenet når ingen så det osv, hehe.

 

Tok en ny test i dag og den vakreste rosa streken jeg noen gang hadde sett åpenbarte seg! Jeg ble sååå glad! Nå er det ingen tvil! Samboeren min og jeg ble enige om å begynne å prøve for ca tre uker siden og jeg var sikker på det skulle ta laaang tid, men vi er kjempeglade for at det gikk på første pp! Nå rekker vi barnehagefristen også ;) Det hadde jeg jammen ikke trodd. 

 

Og ja - ser frem til å være ferdig med Uke 12 jeg også, samtidig som jeg på en måte liker og gå rundt med denne enorme hemmeligheten som bare samboeren min og jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben julibaby2015 :-)

Hihi... vanskelig å komme seg unna den alkoholen til tider ja!! :-p

Ja.. vi får håpe tiden frem til 12 uker går fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i klesbutikk 100% og som ekstra hjelp på Kremmerhuset, så gjør ikke annet enn å jobbe om dagen!

Skal begynne på skole og gå førskolelære og gleder meg masse til det!!

 

Mitt tredje svangerskap,og er mye mer kvalm dette svangerskapet her, har bare lyst på alt som er salt og selvsagt det vi ikke kan spise, salami,speke skinke osv.. Så trøster meg med masse sushi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer i ungdomsskolen og trives kjempegodt med det. Julibaby fungerer sånn sett veldig bra for meg, for da rekker jeg akkurat å fullføre skoleåret med elevene mine.   ^_^  

 

Formen synes jeg er veldig opp og ned om dagen. Har igrunn ikke vært noe særlig kvalm annet enn litt i helga, men er fryktelig sliten og trøtt hele tida. Jeg har også fått luktesans av en annen verden de siste dagene. Heldigvis har murringene i magen roet seg veldig, så slapper mye mer av.  ^_^ Kjenner det fortsatt er litt rart å skulle bli mamma, føles liksom så uvirkelig ut enda selv om det var planlagt, men hjelper nok på når magen kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil gjerne har noen å skravle med her :)
Ikke så godt kjent med forumet så nå har det vel dukket opp poster både her og der fra meg. Men en terminklubb er kanskje stedet å henge. Var for noen mnd siden aktiv i prøverforumet og tråden for de over 30 ;) Så måtte jeg ta en forumpause pga skuffelsen hver mnd vi ikke lyktes med å bli gravide.

Men en litt overraskende positiv graviditetstest førte meg nå tilbake hit :)

Er forresten 32 år, og det er første barn og første graviditet.

 

Er 4+4 i dag, "bittelitt gravid" er vel ordet. Symptomer minner meg i alle fall om at jeg er det! Puppene godt pakket i bh med god støtte for å ikke plages av de kontinuerlig, samt en lett vedvarende hodepine og er småkvalm også nå. Har hittil vært mye sulten, men nå er det ingen tvil om at jeg er uggen også. Og trøtt som en strømpe. Jeg er utrolig overrasket hvor fort alle disse tingene dukket opp. Hadde jeg ikke visst at jeg er gravid ville jeg trodd jeg var i ferd med å bli syk.

 

Termin beregnet i fertilityfriend til 10. juli 2015. Passer oss perfekt med sommerbaby, så jeg ber og krysser det som er om at denne spiren må bli sittende!

 

Alt for tidlig for å fortelle til noen føler vi. Kommer ikke over tanken på at det kan gå galt, så vi venter.

Om jeg fortsatt er gravid til jul så høres dette ut som en julegave til familien. Da er jeg i uke 12 faktisk. Så jeg skal bestille en time til UL like før jul for å se om alt da ser normalt og greit ut, før vi kan avsløre nyheten i det jeg står over alkoholen til familiens julebord den 20. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravling er alltid kjekt :jepp:

 

Jeg er (øøøh må telle etter) 31 år og har en sønn på 19 måneder. Jobber som dokumentkontroller på en liten plass i nord-norge.

 

Julibaby er superdupert for oss, da er som regel den verste sommervarmen over her oppe, selv om det blir kjipt å gå gravid midtsommers :grinele:  Termin funker også bra med tanke på barnehageopptaket året etter. Kunne ikke vært bedre.

 

Blir en utfordring å holde dette hemmelig på julebordet 28. Nov :smilbla: Og så har vi tenkt å holde det hemmelig for foreldrene våre en stund til, spørs hvor lenge det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere noen følelse hva hvilket kjønn det blir? jeg syns det kinesiske fødselskartet er så artig, og det stemmer jo alltid! men det er 2 typer kart, og de viser gutt/jente denne gangen.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere noen følelse hva hvilket kjønn det blir? jeg syns det kinesiske fødselskartet er så artig, og det stemmer jo alltid! men det er 2 typer kart, og de viser gutt/jente denne gangen.. :huh:

Jeg har skikkelig jente følelse,og det er det jeg fikk opp på fødsels kartet også:) men blir selvsagt glad for å få gutt også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vil gjerne vite det når vi kommer til OUL. Akkurat nå tenker jeg mest på at det skal gå bra frem til 12 uker.  :sukk: Mannen har veldig troa på gutt, men er første så vi blir nok tussete uansett hva det blir.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere noen følelse hva hvilket kjønn det blir? jeg syns det kinesiske fødselskartet er så artig, og det stemmer jo alltid! men det er 2 typer kart, og de viser gutt/jente denne gangen.. :huh:

Det stemte ikke på meg. Fikk gutt sist, men kartet viser jente. Viser også jente denne gangen, får vente i spenning å se hva det blir 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...