Gå til innhold

Hvor mange "sykt barn"-dager bruker dere normalt på et år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fire barn under 12 år og i år har vi så langt bruke 3 dager hver. Disse seks dagene totalt var i strekk fordi begge de minste barna hadde vannkopper like etter jul. Ellers har ikke noen vært syke. I fjor brukte jeg 1 dag og mannen 2 dager, året før bruke vi 2-3 dager hver. Er barna våre uvanlig sjelden syke, eller? Føler at alle andre går og bekymrer seg over å ikke ha nok dager, mens vi aldri er i nærheten av å bruke dem opp.



Anonymous poster hash: 83f54...d26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også fire barn, mellom 5 og 13 år nå så eldste er vi jo ikke hjemme med lenger.

 

Men vi har heller aldri vært i nærheten av å bruke opp dagene våre, aldri skjedd.

 

Hittil i år har vi ikke brukt noen....



Anonymous poster hash: e6a90...611
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har også fire barn, mellom 5 og 13 år nå så eldste er vi jo ikke hjemme med lenger.

 

Men vi har heller aldri vært i nærheten av å bruke opp dagene våre, aldri skjedd.

 

Hittil i år har vi ikke brukt noen....

 

Anonymous poster hash: e6a90...611

 

Litt greit å se at de er flere da :) Hadde det ikke vært for vannkoppene hadde vi ikke brukt noen vi heller i år.

 

Anonymous poster hash: 3dace...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1-åring som begynte i barnehage i august, så i kjent stil har han vært masse syk. Jeg har brukt 3 dager og mannen 1 dag. Så har vi fått mamma til å passe 4 dager. De to eldste er nesten aldri syke.

 

Anonymous poster hash: 425a9...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 barnehagebarn. 1-3 dager hver oss hvert år kanskje?

 

Men så har vi vært heldige og ikke hatt så mange langdryge sykdommer.

 

Anonymous poster hash: d59e5...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 barnehagebarn. 1-3 dager hver oss hvert år kanskje?

 

Men så har vi vært heldige og ikke hatt så mange langdryge sykdommer.

 

Anonymous poster hash: d59e5...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange dager som barnet mitt har vært syk. Er dette en sånn konkurranse om hvem som har det friskeste barnet. Så stas! De som vinner er sikkert de beste foreldrene også!

 

Anonymous poster hash: edc5e...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn. En i skole og tre i barnehage. 

Her varierer det fra 0 - 30. Et av barna har astma så hvis hun får lungebetennelse så blir det gjerne sykehus et par uker. Enkelte år er alle friske, andre år er det krisetilstander i barnehagen hvor kanskje 24 av 25 barn er syke av omgangssyke - som det enkelte år har tatt 4 mnd og kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn. Når de var 2-3 år var de mye syke, og jeg maxet ut min andel. Heldigvis har mannen min en meget fleksibel jobb, så han var hjemme langt mer enn sine dager.

Nå er de 5 og 6 år, og hittil i år har jeg vært hjemme 2 dager (hvorav den ene var grunnet en planlagt operasjon) og mannen ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si har ikke helt oversikten, men 5 dager ca. Har to barn, 3 og 5 år

 

Jeg jobber turnus, så har et par fridager pr uke, samt at jeg jobber et par kvelder.

Skulle sykt barn dag falle på en dag jeg har senvakt så gjør vi det sånn at pappaen kommer hjem når jeg skal reise. Han har mulighet for å ha hjemmekontor og trenger ikke bruke sykt barn dag i slike tilfeller.

 

Også har vi heldigvis lite syke barn.



Anonymous poster hash: b332b...a72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste tre årene har vi ikke trengt å bruke noen dager. Før det brukte vi stort sett 0 til 2 dager hver. 2 bar, nå 7 og 9 år.

 

Anonymous poster hash: ef348...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har vi brukt 1 sykt barn dag, det var i forbindelse med innleggelse på sykehus

I 2013 brukte vi flere dager, bortimot 10 tenker jeg. Da opererte han bort polypper, og noen dager etter på fikk han en helt j***** omgangssyke som varte nesten 1 uke. Eneste omgangssyken han har hatt i løpet av sitt 4 årige liv. Og jeg håper han aldri blir så syk igjen, for det var skikkelig skremmende når han den 5 dagen ble borte i armene min. Kom til seg selv igjen, men endte på sykehuset pga dehydrering. 



Anonymous poster hash: df31e...19b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen :-)

 

Jeg er så heldig at jeg er hjemme med ungene. I tillegg er de omtrent aldri syke. Vi har tre stk. 12 år, 11 år og 8 år. Minstemann har ikke vært hjemme fra skole eller barnehage på 2,5 år. De to andre har vel en dag hver de siste 2-3 år.

 

Anonymous poster hash: d428f...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt opp alle. Har tre barn som ofte er syke. Heldigvis er det snart et nytt kalenderår. Blir de mer syke nå så må vi ha legeerklæring. Kjedelig å måtte dra de til legen når de feks har feber, eller omgangssyken, men sånn er jo reglene.

 

I fjor brukte jeg 3 dager, og mannen 4.

 

Her sender vi ingen barn i barnehagen med stikkpille i stumpen for å si det slik. Er de syke så er de syke.

 

Anonymous poster hash: cd880...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 4, og han har ikke vært syk siden rett etter at han fylte 2 :) Vanlig forkjølelse har han jo hatt, men ikke feber og ikke nedsatt almentilstand, så vi har sluppet å bruke noen slike dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire barn, bruker 1-3 dager pr år. Det som er vittig er at det eldste barnet bor 50% hos oss. Mannen hadde ikke en syk dag med henne i fjor, mens mor brukte opp alle dagene sine på henne... Men jenta var aldri syk.. Enkelte melker denne ordningen litt mye.

 

Anonymous poster hash: 3a549...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn og jeg tror jeg bruker dag 3 eller 4 imorgen (i løpet av 2014). Jeg har aldri vært i nærheten av å bruke opp dagene, enda det er jeg som blir hjemme med det meste av sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt opp alle, mannen har fire igjen. Hadde to langvarige sykdomsperioder i fjor vinter samt andre småting som omgangssyke, ørebetennelse...

 

Anonymous poster hash: ff028...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barnehagebarn, hvor den ene sliter med astma. Jeg har hittil brukt 5 dager og mannen 2.

 

Anonymous poster hash: 771b0...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hittil i 2014. 2 barn på 6 og 9år.

 

Brukte 2 dager i 2013.

 

I 2012 brukte vi to på den ene med astma/voldsom forkjølelse og en på den minste med spysyke.

 

 



Anonymous poster hash: 54ced...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bruk en eneste, og mannen 1 ( hvis det ikke var i fjor) sønnen vår på 5 er så og si aldri syk. Syk en gang annenhvert år.

 

Jeg har aldri brukt sykt barn dager pga da blir det vanskelig på jobben.

 

Anonymous poster hash: 22d6d...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som har så friske barn.

 

Vi har et barn med en sykdom som gir oss dobbelt opp med sykt barn dager, altså 40 tilsammen i året. For oss er det for færre dager enn vi trenger og hadde det ikke vært for besteforeldre som stiller opp aner jeg ikke hvordan vi skulle klart å begge stå i full jobb. I 2013 hadde vi barnet hjemme fra barnehage rundt 60 dager.

 

Anonymous poster hash: 674e6...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...