Gå til innhold

2 foster sekker på UL uke 5+2


Kanskje snart <3 86

Anbefalte innlegg

GRATULERER ALLE HER INNE MED TVILLINGGRAVIDITET:D

 

Sniker meg forsiktig inn her, er bare 5+5 i dag. Var på en veldig tidlig UL grunnet en liten blødning dagen 5+1, forventet ikke å se noe... Men fikk se to fostersekker. Den ene hadde en liten hvit prikk inni, men det var sikkert bare ønsketekning fra min side;) Gyn sa alt så bra ut, ingen tegn til blødning, men bekymrer meg litt for størrelsen på fostersekkene... De var 3-4 mm og etter hva jeg leser på nett bør de være over 5 mm i uke 5?

 

Lurer på om det er noen her som var på en veldig tidlig UL og hva fikk dere se?

 

Noen som vet hva sannsynligheten er for at det går bra med en eller begge når man har sett 2 fostersekker?

 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Beklager, kan ikke hjelpe deg med hva som er "riktig" størrelse. Jeg har selv ikke vært så tidlig på UL. Jeg var i første gang i uke 6+ noen dager. Så da en prikk på ca 4 mm med bankende hjerte. Googlet også dette og mener å huske at det va litt lite. Gyn sa det var helt flott! Man blir litt tullete og redd når en googler diverse. Tror det er så mye som er normalt, at ofte gjør google ting værre for oss selv. Dette svangerskapet har jeg ikke fått vite slike mål, og synes faktisk det er helt greit. Masse lykke til! Du ER gravid 😍

Lenke til kommentar

Beklager, kan ikke hjelpe deg med hva som er "riktig" størrelse. Jeg har selv ikke vært så tidlig på UL. Jeg var i første gang i uke 6+ noen dager. Så da en prikk på ca 4 mm med bankende hjerte. Googlet også dette og mener å huske at det va litt lite. Gyn sa det var helt flott! Man blir litt tullete og redd når en googler diverse. Tror det er så mye som er normalt, at ofte gjør google ting værre for oss selv. Dette svangerskapet har jeg ikke fått vite slike mål, og synes faktisk det er helt greit. Masse lykke til! Du ER gravid

Gratulerer så mye med graviditeten:) Ja det har du helt rett i, blir helt tullerusk av å lese på nettet;) Jeg var overlykkelig og optimist nå jeg kom hjem fra ultralyden men når jeg leste ble jeg redd. Klarer nesten ikke å tro at begge eggene jeg satt inn festet seg etter 5 år med mislykkede forsøk!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde tidlig ultralyd uke (det var uke 5 el 6) - den viste to fostersekker med usikkert innhold. Forferdelig ventetid til uke 8 - da var det to bankende hjerter i full sving.

Skjønner godt at du googler, gjorde jeg også. Men svaret ligger nok ikke der, men noen dager frem i tid.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde tidlig ultralyd uke (det var uke 5 el 6) - den viste to fostersekker med usikkert innhold. Forferdelig ventetid til uke 8 - da var det to bankende hjerter i full sving.

Skjønner godt at du googler, gjorde jeg også. Men svaret ligger nok ikke der, men noen dager frem i tid.

 

Masse lykke til!

 

Takk for svar:D Så herlig <3 Jeg håper jeg ser det samme neste ultralyd i uke 7+1. Fikk beskjed av gyn at på neste UL skal det være mulig å se fostrene og hjertelyd hvis alt er som det skal:) Går ufattelig tregt disse dagene, hehe! 1 uke til UL nå:)

Lenke til kommentar

Gratulerer, håper det holder hele veien til mål! Jeg var på ul ved ca 6 uker (mulig det var 6+2?). Da så vi to fosteranlegg med hjerteaktivitet, men ett så sterkt og fint ut og hadde raske hjerteslag mens det andre var mye mindre og hadde hjerteslag som var litt vel sakte. Gyn. sa at det kunne tippe begge veier... jeg tenkte at vi skulle være lykkelige om det i hvert fall ble EN.

 

Nå ligger både begge småtassene mine og sover søtt i senga si. Friske og fine, fire mnd gamle :)
 

Forsøk å ikke bruke for mye energi på å bekymre deg over dette, i uke 5 er alt så uhyre smått at feilkilden her like gjerne kan være målingen. Det var forskjeller på mine tvillinger lenge, det ene fosteranlegget var mindre i mange uker. Gyn. mente at den minste nok bare hadde festet seg til livmorveggen på et litt senere tidspunkt enn det største.

Lenke til kommentar

Annonse

Gratulerer, håper det holder hele veien til mål! Jeg var på ul ved ca 6 uker (mulig det var 6+2?). Da så vi to fosteranlegg med hjerteaktivitet, men ett så sterkt og fint ut og hadde raske hjerteslag mens det andre var mye mindre og hadde hjerteslag som var litt vel sakte. Gyn. sa at det kunne tippe begge veier... jeg tenkte at vi skulle være lykkelige om det i hvert fall ble EN.

 

Nå ligger både begge småtassene mine og sover søtt i senga si. Friske og fine, fire mnd gamle :)

 

Forsøk å ikke bruke for mye energi på å bekymre deg over dette, i uke 5 er alt så uhyre smått at feilkilden her like gjerne kan være målingen. Det var forskjeller på mine tvillinger lenge, det ene fosteranlegget var mindre i mange uker. Gyn. mente at den minste nok bare hadde festet seg til livmorveggen på et litt senere tidspunkt enn det største.

Gratulerer så mye med tvillinger<3<3! Så herlig, jeg tenker litt det samme...Blir overlykkelig uansett om det blir en eller to:D Bare 5 dager til UL nå og da er jeg 7+1 og da skal jeg endelig få se mere:) Er så spent! Hvordan er det å være tvillingmamma? Gikk fødselen fint? :)

Lenke til kommentar

En liten oppdatering etter UL i dag 6+3:

 

2 BANKENDE HJERTER <3 <3

 

Tvilling 1: 5,2 mm og 109 BPM

Tvilling 2: 5,5 mm og 111 BPM

 

Hurra!! :D

Lenke til kommentar

 

 

En liten oppdatering etter UL i dag 6+3:

 

2 BANKENDE HJERTER <3 <3

 

Tvilling 1: 5,2 mm og 109 BPM

Tvilling 2: 5,5 mm og 111 BPM

 

Hurra!! :D

 

Så fantastisk!! Gratulerer så masse! Jeg var sikker på at dette gikk fint :-) Fikk du UL tidligere enn planlagt?

Lenke til kommentar

Tusen takk<3 Jeg tok kontakt med en klinikk når jeg begynte å blø i uke 5 men fikk ikke svar av de før nå. Gikk derfor på første UL en annen plass, de ville at jeg skulle komme tilbake om en uke pga ferie så måtte jeg vente 2 uker. Denne klinikken skrev at jeg kunne komme til de hvis jeg ønsket. Hadde ikke tenkt å gå siden jeg skal på mandag, men har vært så beskymret og sovet dårlig pga blødningen og spottingen så takket ja i dag og fikk time med en gang:) Er kjempe glad jeg gikk, selv om det var veldig tidlig. Nå kan jeg slappe litt av og nyte graviditeten mere:D

Lenke til kommentar

 

Gratulerer, håper det holder hele veien til mål! Jeg var på ul ved ca 6 uker (mulig det var 6+2?). Da så vi to fosteranlegg med hjerteaktivitet, men ett så sterkt og fint ut og hadde raske hjerteslag mens det andre var mye mindre og hadde hjerteslag som var litt vel sakte. Gyn. sa at det kunne tippe begge veier... jeg tenkte at vi skulle være lykkelige om det i hvert fall ble EN.

 

Nå ligger både begge småtassene mine og sover søtt i senga si. Friske og fine, fire mnd gamle :)

 

Forsøk å ikke bruke for mye energi på å bekymre deg over dette, i uke 5 er alt så uhyre smått at feilkilden her like gjerne kan være målingen. Det var forskjeller på mine tvillinger lenge, det ene fosteranlegget var mindre i mange uker. Gyn. mente at den minste nok bare hadde festet seg til livmorveggen på et litt senere tidspunkt enn det største.

Gratulerer så mye med tvillinger<3<3! Så herlig, jeg tenker litt det samme...Blir overlykkelig uansett om det blir en eller to:D Bare 5 dager til UL nå og da er jeg 7+1 og da skal jeg endelig få se mere:) Er så spent! Hvordan er det å være tvillingmamma? Gikk fødselen fint? :)

 

 

 

Gratulerer som tvillinggravid!! Du er så heldig, tvillinger er fantastisk gøy. Nå ligger mine ved siden av meg i sofaen her og jeg koser meg veldig med dem. Mine er også eggdonasjons-tvillinger :) Vi var i Spania, ved Instituto Marques. Dere?

 

Tvillinggraviditeter er mye, mye tyngre enn "vanlige" graviditeter, og jeg anbefaler deg å ta i mot full sykemelding når du får tilbud om det - vanligvis fra uke 22-24 eller deromkring. Kroppen jobber virkelig på overtid for å produsere hormoner, ekstra blod, to morkaker, masse fostervann OG to babyer. Det ble tungt etterhvert - jeg var helt utslitt selv om jeg jobbet 50% og ble fullt sykemeldt fra uke 24. Pass på å hvile deg mye :)

 

Fødselen var tøff, men alt gikk veldig fint. Tv1 lå i sete så jeg kunne nok ha valgt keisersnitt, men følte meg så trygg på at legene på Riksen hadde kontroll og visste hva de drev med. Så jeg fødte ei i sete og en gutt etterpå - han kom som stjernekikker. Har født før og det var en fordel for meg tror jeg. Epidural er "standard" ved tvillingfødsler forresten. Det er en risikofødsel og de vil ha anledning til å foreta hastesnitt på kort varsel. 

 

Tvillingene mine er kjempesnille og søte og sover stort sett hele natta igjennom..! Og de er en gutt og ei jente, helt perfekt!

 

MASSE LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar

Annonse

 

 

Gratulerer som tvillinggravid!! Du er så heldig, tvillinger er fantastisk gøy. Nå ligger mine ved siden av meg i sofaen her og jeg koser meg veldig med dem. Mine er også eggdonasjons-tvillinger :) Vi var i Spania, ved Instituto Marques. Dere?

 

Tvillinggraviditeter er mye, mye tyngre enn "vanlige" graviditeter, og jeg anbefaler deg å ta i mot full sykemelding når du får tilbud om det - vanligvis fra uke 22-24 eller deromkring. Kroppen jobber virkelig på overtid for å produsere hormoner, ekstra blod, to morkaker, masse fostervann OG to babyer. Det ble tungt etterhvert - jeg var helt utslitt selv om jeg jobbet 50% og ble fullt sykemeldt fra uke 24. Pass på å hvile deg mye :)

 

Fødselen var tøff, men alt gikk veldig fint. Tv1 lå i sete så jeg kunne nok ha valgt keisersnitt, men følte meg så trygg på at legene på Riksen hadde kontroll og visste hva de drev med. Så jeg fødte ei i sete og en gutt etterpå - han kom som stjernekikker. Har født før og det var en fordel for meg tror jeg. Epidural er "standard" ved tvillingfødsler forresten. Det er en risikofødsel og de vil ha anledning til å foreta hastesnitt på kort varsel. 

 

Tvillingene mine er kjempesnille og søte og sover stort sett hele natta igjennom..! Og de er en gutt og ei jente, helt perfekt!

 

MASSE LYKKE TIL!!!

 

Så fantastisk! Jeg venter også en gutt og en jente etter ED i Tsjekkia. Håper det går like greit her som det høres ut som det gjør hos dere :-) Enig med deg at det er mye tyngre å gå gravid med tvillinger. Jeg er 21+1 i dag og har vært sykemeldt ca en uke (pga blødninger). Er utrolig sliten, men det går bedre nå som jeg kan hvile når jeg vil. Lykke til videre med de to små :-)

Lenke til kommentar

Jeg er gravid med tvillinger uke 24+2 og tror ikke nødvendigvis jeg har det så mye tyngre enn mange med en. (Har ikke vært gravid før så kan ikke sammenligne:) Ble 50 % sykemeldt i uke 17, og 60% nå nettopp. For meg er det fint å kunne jobbe litt selv om jeg jobber i barnehage og det er en aktiv hverdag:) tror ikke nødvendigvis det passer fo alle å bli fullt sykemeldt i uke 20-24 bare fordi det er tvillinger😄

Lenke til kommentar

 

 

Gratulerer, håper det holder hele veien til mål! Jeg var på ul ved ca 6 uker (mulig det var 6+2?). Da så vi to fosteranlegg med hjerteaktivitet, men ett så sterkt og fint ut og hadde raske hjerteslag mens det andre var mye mindre og hadde hjerteslag som var litt vel sakte. Gyn. sa at det kunne tippe begge veier... jeg tenkte at vi skulle være lykkelige om det i hvert fall ble EN.

 

Nå ligger både begge småtassene mine og sover søtt i senga si. Friske og fine, fire mnd gamle :)

 

Forsøk å ikke bruke for mye energi på å bekymre deg over dette, i uke 5 er alt så uhyre smått at feilkilden her like gjerne kan være målingen. Det var forskjeller på mine tvillinger lenge, det ene fosteranlegget var mindre i mange uker. Gyn. mente at den minste nok bare hadde festet seg til livmorveggen på et litt senere tidspunkt enn det største.

Gratulerer så mye med tvillinger<3<3! Så herlig, jeg tenker litt det samme...Blir overlykkelig uansett om det blir en eller to:D Bare 5 dager til UL nå og da er jeg 7+1 og da skal jeg endelig få se mere:) Er så spent! Hvordan er det å være tvillingmamma? Gikk fødselen fint? :)

 

 

 

Gratulerer som tvillinggravid!! Du er så heldig, tvillinger er fantastisk gøy. Nå ligger mine ved siden av meg i sofaen her og jeg koser meg veldig med dem. Mine er også eggdonasjons-tvillinger :) Vi var i Spania, ved Instituto Marques. Dere?

 

Tvillinggraviditeter er mye, mye tyngre enn "vanlige" graviditeter, og jeg anbefaler deg å ta i mot full sykemelding når du får tilbud om det - vanligvis fra uke 22-24 eller deromkring. Kroppen jobber virkelig på overtid for å produsere hormoner, ekstra blod, to morkaker, masse fostervann OG to babyer. Det ble tungt etterhvert - jeg var helt utslitt selv om jeg jobbet 50% og ble fullt sykemeldt fra uke 24. Pass på å hvile deg mye :)

 

Fødselen var tøff, men alt gikk veldig fint. Tv1 lå i sete så jeg kunne nok ha valgt keisersnitt, men følte meg så trygg på at legene på Riksen hadde kontroll og visste hva de drev med. Så jeg fødte ei i sete og en gutt etterpå - han kom som stjernekikker. Har født før og det var en fordel for meg tror jeg. Epidural er "standard" ved tvillingfødsler forresten. Det er en risikofødsel og de vil ha anledning til å foreta hastesnitt på kort varsel. 

 

Tvillingene mine er kjempesnille og søte og sover stort sett hele natta igjennom..! Og de er en gutt og ei jente, helt perfekt!

 

MASSE LYKKE TIL!!!

 

Tusen takk for svar og gratulerer så mye med tvillinger:D!! Så herlig med en gutt og jente<3<3 Vi var også i Spania, IVF Barcelona het klinikken:) KJempe fornøyd med valget vi tok. Jeg er sykemeldt allerede grunnet blødninger i uke 5 og migrene, men satser på å komme tilbake i jobb snart og bli på jobb så lenge jeg strekker til:) Men som du sier så tar jeg nok imot sykemelding igjen hvis legen mener det er rett. Føler ikke for å ta noen sjanser generelt sett og etter 5 år som barnløs. Blir spennende fremover, kos deg masse med tvillingene:D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei:) Nå ble jeg veldig nysgjerrig etter å ha lest innleggene deres. Kjenner meg veldig igjen i det trådstarter skriver. Jeg var på ul 5+5, de fant et bankende hjerte + en svart sirkel de var usikker på hva var(kunne være en sent utviklet tvilling). Lurer derfor på om dere har ul bilder fra ul før det vistes noe foster i de?

Lenke til kommentar

GRATULERER ALLE HER INNE MED TVILLINGGRAVIDITET:D

 

Sniker meg forsiktig inn her, er bare 5+5 i dag. Var på en veldig tidlig UL grunnet en liten blødning dagen 5+1, forventet ikke å se noe... Men fikk se to fostersekker. Den ene hadde en liten hvit prikk inni, men det var sikkert bare ønsketekning fra min side;) Gyn sa alt så bra ut, ingen tegn til blødning, men bekymrer meg litt for størrelsen på fostersekkene... De var 3-4 mm og etter hva jeg leser på nett bør de være over 5 mm i uke 5?

 

Lurer på om det er noen her som var på en veldig tidlig UL og hva fikk dere se?

 

Noen som vet hva sannsynligheten er for at det går bra med en eller begge når man har sett 2 fostersekker?

Har du ul bilde? Har nylig opplevd lignende, men der var et bankende hjerte i den ene, den andre som var en del mindre var foreløbig tom. Men var 5+5 så alt kan jo skje..

Lenke til kommentar

 

GRATULERER ALLE HER INNE MED TVILLINGGRAVIDITET:D

 

Sniker meg forsiktig inn her, er bare 5+5 i dag. Var på en veldig tidlig UL grunnet en liten blødning dagen 5+1, forventet ikke å se noe... Men fikk se to fostersekker. Den ene hadde en liten hvit prikk inni, men det var sikkert bare ønsketekning fra min side;) Gyn sa alt så bra ut, ingen tegn til blødning, men bekymrer meg litt for størrelsen på fostersekkene... De var 3-4 mm og etter hva jeg leser på nett bør de være over 5 mm i uke 5?

 

Lurer på om det er noen her som var på en veldig tidlig UL og hva fikk dere se?

 

Noen som vet hva sannsynligheten er for at det går bra med en eller begge når man har sett 2 fostersekker?

Har du ul bilde? Har nylig opplevd lignende, men der var et bankende hjerte i den ene, den andre som var en del mindre var foreløbig tom. Men var 5+5 så alt kan jo skje..

 

Hei!

Jeg har ingen bilder. Vi fikk bilde på UL i uke 6, men fikk bare med oss bilde av den der det definitivt var liv. Noen uker senere fant vi to foster med bankende hjerte, gitt! Vi fikk beskjed om at den andre "gjemte seg" litt, oppløsningen på UL tillot ikke å fange opp nummer 2 så tidlig. Så det er en sjans for at du har tvillinger. Nå var legen vår ganske bestemt på at vi skulle fokusere på den det definitivt var liv i - den andre kunne like godt ha bukket under. Men det er håp! Lykke til! Hold meg gjerne oppdatert ;) Vi er ikke så fryktelig mange tvillinggravide.

Lenke til kommentar

Takk for svar T&H.

Jeg er såå spent, får ikke til å tenke på annet nesten. Vi fikk også beskjed om at nå var det et liv så da var de fornøyd med det. Så får resten bli som det blir..

Så det er ikke alltid de kan fange opp nei, så tidlig. Interessant! Hvordan går det med deg da? Ser det er en god stund siden du skrev innlegget første gang.

Skal holde deg oppdatert, vi vet vel om noen uker :)

Lenke til kommentar

Nei, de er jo ikke mange millimeterene store :)  Sånn at UL-apparatet må "zoome" en del. Da er det noen "pixler" som detter ut litt som jeg forsto det. Og så er hele livmoren og alt foldet, så om den i tillegg et bak en fold... Sannelig om jeg vet, men det var slik jeg forsto det på legen :) Krysser fingrene for deg. Det er ganske stas med to! (Ikke at jeg vet hvordan det er med en, har aldri prøvd  :eeeh:  )

 

Sånn ellers så har jeg det veldig bra, egentlig. Er i uke 14 nå, og kvalmen har gitt seg. Er tidvis ganske plaget av migrene. DET tar på.

Og ikke så mye matlyst, men jeg spiser for barna. Det er jo en grei motivasjon :)

 

På ultralyd for en drøy uke siden gjemte de seg begge to, og sprellet og holdt på. Helt fantastisk. Legen fikk tatt de målingene hun skulle, og foreløpig ser de friske og fine ut. Ca like store. :danse:  Så her er lykken stor,  den vokser i takt med magen ;)

 

Jeg er barnslig stolt  :hjerte:  :hjerter:

Lenke til kommentar

Ja, er jo ikke snakk om mye. Og sånn jeg forsto på de på sykehuset kunne det variere med toeggede på når begge festet seg, og dermed også ifht størrelse/alder. Derfor kunne den ene være mindre og tom så tidlig. Så marginene er jo veldig små.

 

Gu så spennende det må være med to. Sikkert skremmende også. Men jammen dobbel lykke <3 <3

 

Tenker det er fantstisk å se de begge sprekke på ultralyd, tvillinger er jo veldig unikt. Kvalmen er ganske sterk her også, vært fra uke 5. Slitsomt, men en god motivasjon at det er et godt tegn på at alt er bra med den/de små.

 

Følte du deg tidlig oppblåst? Sånn rundt uke 4?

De er toeggede ja? De klarte ikke tyde kjønnene da?

 

Jeg var på ul i uke 12-13 med min første, da så de tydelig at hun var jente. Og det stemte:)

 

Ser forresten at vi hadde ganske likt hcg nivå på den andre tråden om hcg;)

 

Du har all grunn til å være stolt, er jo rørende og stort å vente en. Så å få tvillinger er jo virkelig unikt og spennende.

 

Gleder meg til å høre videre hvordan det går framover :)

Lenke til kommentar

Aha! ja, det gir også mening! Konklusjonen må jo være at det finnes veldig mange grunner til at du så en tom sekk, hvorav bare en mulig årsak er manglende foster. Og det er jo bra og oppløftende! :)

 

Jeg blåste opp som en ballong ganske tidlig, men det gikk ned igjen mot uke 7-8, tror jeg. Kvalmen tiltok særlig på denne tiden...

Helt ærlig, så var det ganske tøft! Men jeg hadde en del eksamener oppi det hele. Det hjelper jo ikke ;)

 

Den ordentlige magen som hele verden kan se, kom i uke 12, som bestilt. Jeg fant hjertelyd med hjemmedoppler allerede fra uke 9, men bare hos den ene. Nå finner jeg hos begge to :)

 

Vi spurte om kjønn på UL, men legen bare lo. De gjemte seg rett og slett for godt, og den ene hadde tilogmed bena i kors og lå med ryggen til. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente i spenning ;)

 

Ja, det skal godt gjøres at det er ett egg. Vi satt jo inn to egg og de er godt adskilt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...