Gå til innhold

Falsk positiv og ovitrelle


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min tur til å være en sånn teiting som stiller umulige spørsmål:

 

Jeg tok ovitrelle formiddagen lørdag 27/8, og ble inseminert etter ca 30 timer (altså søndag kveld). Pga advarslene om at ovitrelle kan gi falsk positiv i opp til ti dager hadde jeg egentlig bestemt meg for å vente til helga, men så MÅTTE jeg bare prøve i gårkveld. Testen var helt negativ de første minuttene, så jeg la den i skapet og satte meg til å se tv. Et par timer senere gikk jeg på do, og gløtta bort på strimmelen som da hadde fått en svak strek (men utvilsomt en strek). Ytterligere en time senere, på vei til sengs, tok jeg en ny (ja, jeg vet... :-P ) og den var også negativ etter fem minutter men viste en svak strek innenfor ca ti minutter.

 

Så, som seg hør og bør måtte jeg jo ta en på morgenurin i dag... den viser samme svaaake strek, men streken kom etter ca fem minutter.

 

Tusenkronersspørsmålet er jo: er det ovitrellen som troller med meg? Hadde det ikke vært for den ville jeg sagt "strek er strek", men... hva er oddsen for at den henger igjen? Noen som har opplevd at den henger i ut over de angitte ti dagene? (Som jo "gikk ut" i går formiddag).

 

Æsj altså, jeg som skulle legge inn goood margin for å være sikker på å unngå falsk positiv. Men så kom jeg på at det var jo kjempelurt å teste i går bare for å konstatere at ovitrelle var ute... og den tanken hadde jo vært god om den kom for en uke siden :-P

 

Gode innspill og erfaringer?

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æææh! Ingen? Fortsatt strek i ettermiddag, omtrent lik som i morrest (dvs svaaaaaaak, men strek er strek :-P )

 

Trøster meg med at hver time som går uten at streken forsvinner øker sjansen for at det faktisk ikke er sprøyta som henger i...

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sjanse at det er ovitrelle'n. Jeg testet 8 og 9 dager etter ovitrelle, og fikk like tester som du. Altså pos etter tidsfristen.

 

Testet 4 dpo, og da ble testen klart positiv. Ovitrellen inneholder mye hcg som det tar tid før den går ut av kroppen.

 

Jeg ble ikke gravid. :(

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b2b45...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe galt med datoen du skrev her. 27/8?? Det er jo over en måned siden! Jeg satte ovitrelle for 13 dager siden. Jeg fikk svak positivt innen fristen 11 dager og 12 dager etterpå. I dag var streken mye sterkere, så for meg var det ikke ovitrelle :) Men, det at den ble sterkere etter tidsfristen gjør meg usikker. Er vel ikke så mye å gjøre enn å vente til i morgen, eller helst to, tre dager (klarte ikke det selv da :)) og teste på ny. 



Anonymous poster hash: 6e5df...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er noe galt med datoen du skrev her. 27/8?? Det er jo over en måned siden! Jeg satte ovitrelle for 13 dager siden. Jeg fikk svak positivt innen fristen 11 dager og 12 dager etterpå. I dag var streken mye sterkere, så for meg var det ikke ovitrelle :) Men, det at den ble sterkere etter tidsfristen gjør meg usikker. Er vel ikke så mye å gjøre enn å vente til i morgen, eller helst to, tre dager (klarte ikke det selv da :)) og teste på ny.

 

Anonymous poster hash: 6e5df...6cd

Hjernedød i gjerningsøyeblikket 😛

 

20/9, selvsagt. Feil lørdag og feil mnd. Kan man regne det som et graviditetstegn? 😛

 

Gratulerer, forresten! Satser på jeg følger deg og får sterkere strek i morra...

 

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sjanse at det er ovitrelle'n. Jeg testet 8 og 9 dager etter ovitrelle, og fikk like tester som du. Altså pos etter tidsfristen.

 

Testet 4 dpo, og da ble testen klart positiv. Ovitrellen inneholder mye hcg som det tar tid før den går ut av kroppen.

 

Jeg ble ikke gravid. :(

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b2b45...735

Men det er da forskjell på dag 8 og 9, og dag 11 og 12? Og jeg er nesten helt sikker på at jeg så første hint av streken før det var gått 5 minutt nå i ettermiddag 😛

 

Men ja, så lenge streken blir utvilsomt sterkere er det vel en viss fare for at det er sprøyta... sukk.

 

Tålmodighet suger!

 

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd omtrent det samme, og da viste det seg dessverre å være Ovitrellen.

Jeg ble ikke gravid den runden.

 

Håper at du er det da ;)

 

Anonymous poster hash: a469e...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sjanse at det er ovitrelle'n. Jeg testet 8 og 9 dager etter ovitrelle, og fikk like tester som du. Altså pos etter tidsfristen.

 

Testet 4 dpo, og da ble testen klart positiv. Ovitrellen inneholder mye hcg som det tar tid før den går ut av kroppen.

 

Jeg ble ikke gravid. :(

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b2b45...735

Men det er da forskjell på dag 8 og 9, og dag 11 og 12? Og jeg er nesten helt sikker på at jeg så første hint av streken før det var gått 5 minutt nå i ettermiddag 😛

 

Men ja, så lenge streken blir utvilsomt sterkere er det vel en viss fare for at det er sprøyta... sukk.

 

Tålmodighet suger!

 

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

 

 

 

Jo, da. Du har rett i det. Min test var negativ på dag 11 og utover. Men googla meg i hel når det pågikk, og leste mange variasjoner.

 

Håper din test blir sterkere:)

 

Anonymous poster hash: b2b45...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen i morrest var vesentlig svakere (type "hvis du holder den i riktig vinkel under lyset og legger godvilja til..."), så da var det nok ovitrellen fortsatt. Har googla meg ihjel jeg og, og fant folk som har testa med strimmeltest og blodprøver paralellt og fått utslag på strimlene tilsvarende mitt når hcg har vært helt nede i 7-8 (hvilket stemmer fint med 6500mUI og halveringstid på 28-30 timer 😛)... klorer meg fast i et ørlite håp om at jeg bare er i et slags "krysningspunkt" og at hcg skal stige igjen, men på dag 11 etter inseminering (12 etter eggløsning) bør vel hcg være på mer enn 3-4?

 

Æsj altså, er bare dritt lei reising og testing og styr og innimellom føles det som hele greia er et gigantisk tapsprosjekt.

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg fremdeles jeg :) De testene jeg har tatt (billig tester) har følsomhet på 25 UI, så da har man jo en del hcg i blodet. Tror de fleste testene ligger rundt der? Det er fortsatt veldig tidlig å teste i forhold til graviditet, så du kan fremdeles være det. 

 

Vet hva du mener om reising og styr. Dette var min andre gang, og har allerede fått nok. Om dette skjærer seg etter hvert kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Har et barn allerede, så er jo heldig. 

 

Jeg krysser fingrene for deg! Hadde vært veldig gøy da jeg ble inseminert den 19., bare to dager før deg :) 



Anonymous poster hash: 6e5df...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet som deg og fikk positiv etter tidsfristen på ettermiddagsurin dag 9. Min ble så sterkere og sterkere i dagene som kommer.

Kan selvfølgelig være ovitrellen, men jeg hr alltid testet negativt etter rugedag 7.

Krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg krysser fingrene for deg fremdeles jeg :) De testene jeg har tatt (billig tester) har følsomhet på 25 UI, så da har man jo en del hcg i blodet. Tror de fleste testene ligger rundt der? Det er fortsatt veldig tidlig å teste i forhold til graviditet, så du kan fremdeles være det.

 

Vet hva du mener om reising og styr. Dette var min andre gang, og har allerede fått nok. Om dette skjærer seg etter hvert kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Har et barn allerede, så er jo heldig.

 

Jeg krysser fingrene for deg! Hadde vært veldig gøy da jeg ble inseminert den 19., bare to dager før deg :)

 

Anonymous poster hash: 6e5df...6cd

Takk :) jeg skal prøve å tro at strimlene ligger nærmere 25 enn 7, for da er det jo håp fortsatt...

 

Har bare reist to turer jeg og, men er dritt lei. Men vi prøver sikkert noen runder til om det ikke klaffer nå... har ei jente fra før jeg og, men hun er ikke rare trøsten når hun annahver dag med lengsel i stemmen sier at hun skulle ønske hun kunne bli storesøster 😛

 

Nei, opp med hodet og ny test i morra. Og på neste runde skal jeg "sjekke ut" ovitrellen så jeg slipper dette 😛

 

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre, blir nok en ny tur på meg :-( strimmeltestene ble faktisk ikke helt negative før i går, på dag 14 etter ovitrelle. Og i dag kom oppskriftsmessig mensen, så da er det bare å kjøpe nye eggløsningstester og finne fram sas-medlemsnummeret igjen :-P

 

(Og muligens sende en klage til de som har skrevet at ovitrelle kan gi falsk positiv i "opptil ti dager" i pakningsvedlegget :-P

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre, blir nok en ny tur på meg :-( strimmeltestene ble faktisk ikke helt negative før i går, på dag 14 etter ovitrelle. Og i dag kom oppskriftsmessig mensen, så da er det bare å kjøpe nye eggløsningstester og finne fram sas-medlemsnummeret igjen :-P

 

(Og muligens sende en klage til de som har skrevet at ovitrelle kan gi falsk positiv i "opptil ti dager" i pakningsvedlegget :-P

 

Anonymous poster hash: d73e2...d3c

Så kjipt! :( I det minste vet du at ovitrelle kan sitte i lenge hos deg, så da vet du når du skal begynne å teste neste gang. Det klaffer nok neste gang, lykke til!! 

 

Anonymous poster hash: 6e5df...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...