Gå til innhold

Hjeelp jeg skjønner ingenting :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 50% fast stilling men får ofte flere timer og jobber som regel minst 80%. Vil det da si at når de skal regne ut foreldrepenger så tar de et gjennomsnitt eller kunn de 50% som jeg har på kontrakt ?

 

Å hva skjer om heg blir sykemeldt? (Noe som er reelt da jeg har hypermesis og bekkenløsning) vil jeg da kunn få de 50% pga at jeg mister sjansen til å jobbe ekstra?

 

Om noen kan hjelpe meg med å skjønne blir jeg veldig takknemlig!

 

Anonymous poster hash: 6da61...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er hva NAV sier på sine nettsider... Håper du blir klokere av det :) 

 

Foreldrepenger beregnes av den inntekten du vanligvis har. Hva som er ditt vanlige inntektsnivå, fastsettes etter en individuell vurdering. I tillegg tas det hensyn til hvorvidt du er arbeidstaker, selvstendig næringsdrivende eller frilanser.

NAV utbetaler foreldrepenger opptil seks ganger folketrygdens grunnbeløp (G).

Inntekter som tas med i beregningen er lønnsinntekt og godtgjørelser som er resultat av din egen arbeidsinnsats og som gir pensjonspoeng. Inntekter som ikke tas med i beregningen er lønn for overtid, feriepenger og godtgjørelser som helt eller delvis skal dekke utgifter i forbindelse med arbeidet. Hvis du mottar naturalytelser under foreldrepengeperioden tas disse ikke med i beregningsgrunnlaget.

Hvis du har inntekter både som arbeidstaker, selvstendig og/eller frilanser, gjelder det spesielle regler som du kan få mer informasjon om ved å ringe oss på 55 55 33 33 eller ved å kontakte oss på chat eller Facebook.

Foreldrepenger for arbeidstakere