Gå til innhold

Ulønnet permisjon ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper noen av dere kan svare meg.

 Er det mulig å søke om 100% permisjon og deretter søke/ha 10 uker ulønnet etter endt permisjon så lenge som jeg går på dagpenger ?

Jeg har krav på foreldrepenger,men lurer på hva som lønner seg av å ta 80 eller 100% permisjon,vil jo helst være lengst mulig hjemme med den lille.

Ser for meg å søke ny jobb i permisjonen.

 

Noen som har noen erfaringer ,og hva gjorde dere ?

 

På forhånd takk! :)

 


Anonymous poster hash: 391d6...9f6



Anonymous poster hash: 391d6...9f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Håper noen av dere kan svare meg.

 Er det mulig å søke om 100% permisjon og deretter søke/ha 10 uker ulønnet etter endt permisjon så lenge som jeg går på dagpenger ?

Jeg har krav på foreldrepenger,men lurer på hva som lønner seg av å ta 80 eller 100% permisjon,vil jo helst være lengst mulig hjemme med den lille.

Ser for meg å søke ny jobb i permisjonen.

 

Noen som har noen erfaringer ,og hva gjorde dere ?

 

På forhånd takk! :)

 

Anonymous poster hash: 391d6...9f6

 

Anonymous poster hash: 391d6...9f6

 

 

Ulønnet permisjon er nettopp det - ulønnet. Søker du dagpenger må du også være reell arbeidssøker og kunne stille på jobb/kurs på kort varsel. Du må ha barnepass tilgjengelig som kan stille på 2 dagers varsel, å søke dagpenger er ikke en måte å "strekke" permisjonen for å være lengre hjemme..Vil du være lengst mulig hjemme får du gå uten lønn - sånn som alle andre... Noe annet er svindel og du risikerer å bli kalt inn til kurs nokså raskt om du søker dagpenger for nav er veldig oppmerksomme på at en del bruker dagpenger som forlenget permisjon... 

 

Anonymous poster hash: f0921...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror kanskje noen misforsto? Jeg forstår set slik at du går på dagpenger nå og så går ut i permisjon. I permisjonen ønsker du å søke jobb men vil ikje begynne før du har avviklet 10 uker ulønnet permisjon ? Om det et tilfellet ville jeg absolutt valgt 100% foreldrepenger og 10 uker ulønnet. Regnet ikke med at du mente du skulle få dagpenger i de ti ukene

 

Anonymous poster hash: a50ba...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...