Gå til innhold

Mat for å bli gravid?


Snerkern

Anbefalte innlegg

Heihei alle sammen!

 

Jeg og samboeren har nå prøvd i et par mnd og som de to utålmodige menneskene vi er synes vi ting går litt sagte. Leste her inne at dette med overvekt kunne være et problem og jeg skal ikke legge skjul på at jeg er overvektig og han er akkurat på grensen mellom overvektig og normalvektig.

 

Jeg lurte derfor på om dere viste om noen måte vi kunne spise oss til mer fruktbarhet samtidig som vi muligens går ned noen kilo? Vi har også nettopp meldt oss inn på Fresh Fitness så treningen starter opp nå til uka, noe som sikkert ikke vil være noe dumt. 

 

Så er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe oss med å endre kostholdet for lettere å bli gravid?

 

Tusen takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slanking, ingen mat gjør underverker. Og to måneder er dessverre ingenting, smør dere med tålmodighet.

 

Anonymous poster hash: 612d5...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dessverre ikke det finnes spesifikke matvarer som hjelper på fruktbarheten, men det sies jo at overvekt (og i deres tilfelle hos begge) kan være et hinder! Jeg ville fokusert på å spise helt vanlig sunt kosthold med mindre sukker og fett, samt vært mer i bevegelse, da tror jeg nok at dere vil merke resultater innen noen uker! Og det er ofte at når man har fokus på andre ting at man blir gravid, stresser man med det så kan det gå lengre tid! Men dere har bare prøvd i et par mnd sier du? Dette er jo helt innafor, må tenke at hos noen kan det faktisk gå opptil 1 år før det klaffer, er ikke uvanlig det! Kartlegger du syklusen din, temper du eller bruker EL tester? Dette er verktøy som er priceless når man er prøvere, utrolig spennende er det også :) men man kan fort bli litt opphengt i det også, noe som igjen ikke er helt bra heller, tro meg,hehe;)

Ønsker dere masse lykke til på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk ffor fine svar :) Vi vet at vi ikke har prøvd lenge, og driver med skjerpings på mat og mer i aktivitet osv. Men siden vi både er "nybegynnere" på det å prøve å bli gravid og samtidig aldri har gått på noen form for dietter osv før så tenkte vi det var like greit å spørre :D

 

Hittil har vi klart oss veldig fint og har som "premie" at vi skal få en spesiell, hjemmelagd, ekstra god middag på lørdager hvis vi spiser sunt og variert resen av uka og trener 3 ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteri kaller jeg det og da drar ein i stress tråden som gjør gravid sjansen enda verre.

 

Anonymous poster hash: 461d8...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteri kaller jeg det og da drar ein i stress tråden som gjør gravid sjansen enda verre.

 

Anonymous poster hash: 461d8...c49

Kaller du det hysteri å prøve å bli kvitt overvekten? Da er du ikke særlig opplyst. Overvekt er hverken bra for mor eller barn.

 

Kutt sukker og lyst mel, men ikke kutt fett som en her over skriver. Fett er viktig for forbrenningen, for å unngå sultfølelse og søtsug, og faktisk for å bli gravid. Spis sunt fett som avocado, oliven- og rapsolje, fet fisk, nøtter etc. Lykke til, dette går nok kjempefint! :)

 

Anonymous poster hash: 63035...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hysteri kaller jeg det og da drar ein i stress tråden som gjør gravid sjansen enda verre.Anonymous poster hash: 461d8...c49

Kaller du det hysteri å prøve å bli kvitt overvekten? Da er du ikke særlig opplyst. Overvekt er hverken bra for mor eller barn.

Kutt sukker og lyst mel, men ikke kutt fett som en her over skriver. Fett er viktig for forbrenningen, for å unngå sultfølelse og søtsug, og faktisk for å bli gravid. Spis sunt fett som avocado, oliven- og rapsolje, fet fisk, nøtter etc. Lykke til, dette går nok kjempefint! :)Anonymous poster hash: 63035...552

jeg er hun over her og jeg skrev kutt ned på fett, ikke kutt ut fett,hehe :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke tenkt til å stresse med å gå ned i vekt. Men når jeg har lest flere steder at det er smart å heller være normalvektig, samt som jeg selv ønsker å leve sunnere og bli kvitt overvekten. Ved å f.eks kutte ned på fett, fast food, hvitt mel osv som jeg har blitt tipset om her (tusen tusen takk btw :D ) så er ikke dette å stresse. Jeg kommer fortsatt til å unne meg kos i helgene osv men å kutte ned på noe ser jeg ikke som å stresse :)

 

Men uansett, det er koselig at du prøver å advare meg osv. Setter stor pris på både ris og ros, samt tips og triks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...