Gå til innhold

Fra 3 til 4...?


3barnsmamma'n:-)

Anbefalte innlegg

Noen her som har fire eller flere barn? Eventuelt som tenker på / venter nr 4? Jeg (vi) er i tenkeboksen. Har tre skjønne unger på 8, 6 og 3.. og føler kanskje at det mangler en sistemann i flokken. Kan noen fortelle meg litt om overgangen fra tre til fire? Positivt og negativt av erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Venter nr fire om ca. 20 dager. . Søsknene gleder seg veldig . Praktisk så handler det om organisering. Veldig veldig spesielt å få oppleve et svangerskap til og et barn til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nygravid med nr 4, og ønsker også å høre erfaringer fra de med 4 barn ;) . Kjenner jeg er litt i den "skrekkblandet fryd" boksen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på 5, ein på 3 og ei på 1. De blir 6, 4, og 2 ca når jeg får fjerde mann. Følte at det manglet en, men nå tror jeg føler det er komplett. Det blir hektisk ei stund, men sikkert mye gleder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 4 barn..7,5,2 og ei på 6 mnd..liten forskjell å gå fra 3-4 :) men så er siste mann veldig rolig og då..synest det er utruleg kjekt og koser meg voldsomt med 4 mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tilsammen 6 barn som har bodd hos oss mesteparten av oppveksten - jeg må si det er herlig :-) elsker å ha stor familie. Er selvfølgelig slitsomt til tider også, men ville ikke valgt det annerledes. Jeg ville kanskje ventet et år slik at de eldste barna blir enda mer selvstendige, men ønsker dere en til - kjør på :-) 

Tips: ha to vaskemaskiner... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Jeg går selv og lurer på om vi skal gi oss med tre eller satse på en til. Minste er ett år så tenkte i såfall en fjerde før treårsdagen, hehe. Problem bare at mannen syns tre er nok, så vi får vel se.... jeg lurer på praktiske ting som bil jeg. Hvordan pakke inn 4 barn og bagasje i en s max?? Hvilken bil har man om man er 6 i familien? Og har dere med mange barn soverom til alle eller må noen av barna dele? Hvor lenge syns barna det er ok å dele rom? Håper på gode svar og råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi venter nummer fire og gleder oss veldig. Fra før har vi en på 13, en på 10 og en på 6. Har aldri vært i tvil om at vi ville har fire, og nå passet det godt for oss. Du må tenke gjennom hvordan det passer i livet ellers: mammapermisjon, jobb - karriere, pappaperm osv. Den eldste gutten vår har eget soverom. De to neste deler. Når nummer fire kommer, skal han på seks og hun dele (når hun flytter ut fra soverommet vårt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan ikke svare deg, men venter nr4 i oktober:) trur det går bra, og merker nok ikke mer til det, barna er 8,6 og 3 i år, så gleder meg masse:) vil har elbil;) men også en 7 seter Suburban:) det eneste som vil bli travelt er nok å få ungene opp om morgen, planlegging, amming i god tid før di eldste skal opp slik at nr4 sover mens di andre 3 kles og mates🙊 ellers slapper jeg helt av og bare gleder meg. Du treger aldri på di barna du fikk men di du ikke fikk, føler du en mangler? Så kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.  er  førstegangs gravid så kan egentlig ikke svare deg, men  mine  tanker om det  er  at  de  har  alltid  noen  å  være  med når  barnet  vokser.   Er førskolelærer  og det  jeg  opplever  på  barna  i  barnehagen  er  at  de  med flere  søsken  og med tett mellomrom  er  flinkere  til å  dele  og ta  ansvar.  er   det  barn  nummer  to  og  barna har  litt  aldersforskjell  merker  en  godt  sjalusi på  flere barn  også  i barnehagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det noen som føler at de eldste får mindre oppmerksomhet når 3. og 4. mann kommer? Jeg er så redd for at min datter på 10 år skal føle at hun ikke får nok plass i familien når det kommer flere babyer i hus.. Kanskje bare en følelse? Jeg føler jeg strekker så vidt over med de 2 jeg har i dag. Likevel tenker jeg at med tre eller fire barn så må jeg jobbe mindre å fokusere mer på barna. Er mye logistikk skole/barnehage, trening og aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...