Gå til innhold

Novemberjenter:)


Gjest Gullebolle

Anbefalte innlegg

Gjest Gullebolle

Hei,

Er det noen her som skal ha forsøk i November?

Vi skal igang med fryseforsøk, forhåpentligvis i November, vi holder til på Hausken :D 

Nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig, hadde sist forsøk i Mai og har ventet pga ny jobb.

Fast jobb gambler jeg på at jeg får til nyttår, men klarer ikke vente helt til da. Dette har jo tatt sin tid til nå så det skal jo litt til før det klaffer.

 

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, jeg henter ut og begynner på p-piller i morgen og skal igang etter 2. mens så om jeg har regnet rett så satser vi på innsett i midten av November. 

 

Andre som skal ha forsøk rundt den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha ferskforsøk nummer 2, planlagt langt regime Synarela/Menopure, med uttak og innsett beregnet i uke 46:-) Første forsøk var kort med Gonal-F og Orgalutran, og vi har fra det forsøket 2 fryseembryoer, som vi velger å tenke på som et potensielt søskenforsøk foreløpig. Vi er også på Hausken, gleder meg til å komme igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom det gruppe for november også :) (hadde planlagt å opprette en om en liten stund om det ikke dukket opp en)

 

Vi skal også ha ferskforsøk nr 2 i november. Fortsetter på kort regime med uttak planlagt i uke 47. Hører til Haukeland her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Satser på at jeg kan melde meg inn her. Er i gang med undersøkelser på Fertilitetsklinikken i Oslo, og hvis alt er i orden, blir det forsøk i starten av november  :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Gøy se vi blir flere i Novemberklubben:) Jeg var en smule treg med å hente ut p-pilene, så blir nok forsøk mot slutten av November tenker jeg. Jeg har litt lyst å ringe inn neste mens i stedet om ca  3 uker, men må prøve å vente en ekstra måned. Jeg får mest sannsynlig fast stilling 1. Januar, så om jeg blir gravid bør jeg jo ikke være for langt på vei når jeg signerer, magen kommer veldig fort på meg også. Men fy det sliter på å vente, iallfall nå når jeg vet eggene bare ligger der men at jeg ikke tørr risikere å ikke få jobb etter nyttår pga graviditet (vet det ikke er lov men frykter det likevel)

 

Hva ville dere gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok november prøver jeg (vi) også. Begynner med spray 10 og uttak uke 45 om alt går som planlagt... dette blir vårt 3 og siste offentlig betalte, å ALLE gode ting er 3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart på nesespray 14/10 og forsøk i november om alt går etter planen! Skal prøve å skaffe søsken til gutten vår som snart er halvannet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy se vi blir flere i Novemberklubben:) Jeg var en smule treg med å hente ut p-pilene, så blir nok forsøk mot slutten av November tenker jeg. Jeg har litt lyst å ringe inn neste mens i stedet om ca 3 uker, men må prøve å vente en ekstra måned. Jeg får mest sannsynlig fast stilling 1. Januar, så om jeg blir gravid bør jeg jo ikke være for langt på vei når jeg signerer, magen kommer veldig fort på meg også. Men fy det sliter på å vente, iallfall nå når jeg vet eggene bare ligger der men at jeg ikke tørr risikere å ikke få jobb etter nyttår pga graviditet (vet det ikke er lov men frykter det likevel)

 

Hva ville dere gjort?

Kan jeg spørre hvorfor du skal bruke p-piller som en del av forsøket? Jeg gjør også det, men er litt usikker etter å ha sett en negativ studie på pco og forbehandling med p-pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid p-piller for å regulere mensen før forsøket og selv om resten av kroppen min hater p-piller blir eggstokkene mye finere og de to gangene jeg har brukt det (av tre) har de fått mange og store nok egg mens det på andre forsøk ble avbrutt. Kan selvfølgelig ha vært tilfeldig, men eggstokkene blir mye bedre av p-piller.

 

Anonymous poster hash: 13631...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også inn her. Etter tre mislykkede inseminasjoner, skal vi over på første Ivf-forsøk i midten av november. Starter med spray om to uker. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal kanskje melde meg inn i denne klubben jeg å, fikk i dag høre at oktoberforsøket ble avbrutt på grunn av dårlig syklus. Så sniker litt her mens jeg venter på TR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid p-piller for å regulere mensen før forsøket og selv om resten av kroppen min hater p-piller blir eggstokkene mye finere og de to gangene jeg har brukt det (av tre) har de fått mange og store nok egg mens det på andre forsøk ble avbrutt. Kan selvfølgelig ha vært tilfeldig, men eggstokkene blir mye bedre av p-piller.

 

Anonymous poster hash: 13631...1b9

Bra! Må uansett håpe at de har gjort nytte og ikke skade, for jeg skal begynne med spray i morgen:-) Jeg har regelmessig mens uten piller, så poenget er bare å forsøke å dempe aktiviteten litt. Flere novemberjenter som er klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hoppe inn her jeg også! 

første forsøk og er kjempe spent! :) skal ringe inn 1.mens ca 26.oktober, 

vet ikke hvor lang tid det tar? har kort regime (tror det, siden jeg ikke skal spraye) 
men i midten av november må det vell skje noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hoppe inn her jeg også!

første forsøk og er kjempe spent! :) skal ringe inn 1.mens ca 26.oktober,

vet ikke hvor lang tid det tar? har kort regime (tror det, siden jeg ikke skal spraye)

men i midten av november må det vell skje noe :)

Jeg hadde bare 11 dager fra sprøytestart til eggutttak, kort regime går ofte fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ny her på assistert befruktning. etter utredning for ufrivillig barnløshet fikk jeg i dag nedslående beskjed fra gynekolog: dårlig eggstokkfunksjon og lav AMH (mindre enn 1,1). Jeg er 32 år. 😳 Vi skal prøve IVF bare for å ha forsøkt det som gynekologen sa, men hvis ikke det gikk ville han anbefale eggdonasjon i utlandet. Huff. 😥 så nå skal vi til hausken neste uke for å se hvilke muligheter vi har, håper å komme i gang med forsøk i november! 👍 orker ikke vente på å komme inn i det offentlige (10 mnd ventetid!) så glad for at vi fikk time på Hausken allerede neste uke! 😁 vi har allerede tatt obligatoriske blod- og sædprøver, så er klar til å sette i gang ASAP! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tr kommer snart så vi kan begynne :)

Men må jeg på apoteket å hente medisiner? Fikk beskjed om at de kommer med bud i fra posten..

Får jeg bare noe av det da?

 

Dere som har hatt flere forsøk, hvor mye betalte dere for et forsøk med kort regime?

Skal jeg bare ta sprøyte? Har ikke helt komt inni dette ennå, men skal snart ha en tlf samtale med de på st.olavs..

Slapp unna forhåndssamtale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tr kommer snart så vi kan begynne :)

Men må jeg på apoteket å hente medisiner? Fikk beskjed om at de kommer med bud i fra posten..

Får jeg bare noe av det da?

Dere som har hatt flere forsøk, hvor mye betalte dere for et forsøk med kort regime?

Skal jeg bare ta sprøyte? Har ikke helt komt inni dette ennå, men skal snart ha en tlf samtale med de på st.olavs..

Slapp unna forhåndssamtale..

Om du må på apoteket kommer ann på klinikken. Har du fått beskjed om at medisinene kommer i posten, gjør de nok det. Hører til Haukeland selv og får resept på medisinene jeg skal bruke, på sykehusapoteket har de alt inne, men andre apotek må gjerne bestille inn det man trenger. Om du henter på apotek må du få spesifisert kvitering som du sender inn til helfo når du har bikket grensen for hva man skal betale selv.

 

På første forsøk endte vi opp på rundt 8000 (tror jeg) har ikke oversikten her, gikk på lavdose, men måtte gå ca en uke lenger på sprøyter enn først antatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke noe IVF forsøk på oss, de anbefaler eggdonor til oss.. Huff.. 😥 lykke til til dere andre!

*klem* Den beskjeden må være tøff å få...

Det finnes noen som har lykkes med ivf eller lavdose-ivf/naturlig syklus, med Amh under 1, men fsh, østradiol og eggstokkenes utseende ved ultralyd gir jo også mye informasjon. Jeg ville trolig hørt med en av Oslo-klinikkene også, vet om flere på nett som fikk barn på "aller siste egget" (bokstavelig talt hatt uttak av ett eneste egg), og en av dem etter å ha fått avbrutt forsøk hos Hausken pga liten respons. Ikke sikkert de anbefaler dere forsøk heller, men for min del ville jeg likt å ha flere fagpersoner på en så viktig avgjørelse som å evt gå direkte til eggdonasjon eller andre måter å få barn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir nok ikke noe IVF forsøk på oss, de anbefaler eggdonor til oss.. Huff.. 😥 lykke til til dere andre!

*klem* Den beskjeden må være tøff å få...

Det finnes noen som har lykkes med ivf eller lavdose-ivf/naturlig syklus, med Amh under 1, men fsh, østradiol og eggstokkenes utseende ved ultralyd gir jo også mye informasjon. Jeg ville trolig hørt med en av Oslo-klinikkene også, vet om flere på nett som fikk barn på "aller siste egget" (bokstavelig talt hatt uttak av ett eneste egg), og en av dem etter å ha fått avbrutt forsøk hos Hausken pga liten respons. Ikke sikkert de anbefaler dere forsøk heller, men for min del ville jeg likt å ha flere fagpersoner på en så viktig avgjørelse som å evt gå direkte til eggdonasjon eller andre måter å få barn på.

Vet ikke hvor mye tid og penger jeg orker å bruke på å prøve noe som mest sannsynlig ikke går, men skjønner hva du mener. Jeg har tatt masse blodprøver, så jeg antar at det er liten sjangs for å klare dette med mine egne egg. Akkurat nå vil jeg bare bli gravid! One way or the other..!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...