Gå til innhold

Bare jeg som har blandede erfaringer med Hausken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare fra vi prøvde med nr 1 for noen år siden og til nå, har det skjedd noe.. De er kjempehastige og virker som om de egentlig vil ha deg ut døren med en gang. Ved insett sist fikk jeg ikke vite noe om hvordan det så ut, hverken med slimhinner eller noe, var liksom rett oppi stolen og et klapp på skulderen og så ut igjen. Vurderer nesten å betale for en ny oppstartssamtale bare for at de skal gidde å sitte seg ned og faktisk høre hva jeg har å si.

 

Neste gang reiser vi til Bergen siden det er lettere mht fly, men det er ingen info på nettsidene hvem som jobber der utenom legene. Labaratoriet er nytt, folkene er sikkert ny... Tør jeg ta sjansen på å reise til Bergen..?

 

Og hvorfor har de fjernet infoen fra hjemmesiden om at 50% blir gravide på første forsøk hos de...?

 

 

 



Anonymous poster hash: 71432...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har startet i år, og hadde 1 klokketime med legen på første konsultasjon. De andre timene har gått fort, men ikke slik at jeg føler det har gått ut over kvaliteten. Jeg hadde forandringer i ultralydfunn fra første time til første behandling, og legen tok seg god tid og gjorde alle UL-målinger på nytt, selv om jeg var der for å måle kun 1-3 eggfollikler og det sikkert var beregnet veldig lite tid til timen, og de allerede var litt forsinket i programmet. Vi har ikke fått mye detaljer om slimhinner og hvor modne eggene var ved uttak osv som jeg ser mange har, men jeg blir jo hverken mer eller mindre gravid av å vite antall mm slimhinnen er, så lenge de har vurdert at den er bra nok. Jeg skjønner at dere som må ta fly fort kan føle at det går for fort i svingene, og vi blir jo alle litt opphengt i å vite så mange detaljer som mulig, og hva slags muligheter som finnes i så mange trekk fram som mulig. Jeg har fått raske svar på mail, og det er også mulig å be om at legen ringer dere opp ved anledning, hvis dere opplever at det er nye momenter som ikke har kommet fram. Hvis 50%-statistikk har forsvunnet fra nettsiden deres, vil jeg tro det betyr at suksessraten ikke er så høy nå. Hva slags suksessrate man har vil jo også avhenge av sammensetningen av pasientgruppen, hvis en høy andel har mange mislykkede forsøk bak seg, vil suksessraten falle. Har man mange ferskinger, vil den stige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring medHausken fra før de kom til Bergen, men jeg fikk et inntrykk av mye jobb og lite fokus på pasienten mens jeg var innom. Spesielt fra Hausken selv, de to andre legene var mer behagelige og hadde mer tid. Nå skal det sies at de pendler til Bergen fraHaugesund, så det kan nok være en årsak. Ellers var jeg veldig fornøyd med øvrig personell som jeg kom i kontakt med.

 

Anonymous poster hash: a461c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du hadde Hausken selv da ja. Han er veldig flink, men har en litt spesiell væremåte, virker somomhan glemmer at han prater med folk som ikke sitter på samme kunnskap som han og kanskje lurer på masse rart. Men som sagt, ikke noe tvil om at han er dyktig! Vi hadde Arne på andre forsøket, en helt annen verden! Han er både dyktig og tar seg god tid! Og sykepleieren i Bergen kommer du til å like veeeeldig godt, hun er helt fantastisk:-) jentene på labben også! Legene bytter på å være i Bergen, derfor kan det veksle litt mellom hvem du får hver gang du er der.

Masse lykke til! Vi klarte det på begge forsøkene vi hadde, men mistet på første. Er nå 15 uker på vei og krysser alt vi har for at det skal spire og gro i noen mnd til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere, legene er rett frem, uten dikkedarer, eneste som brukte litt tid var Torolf. Har hatt alle tre og hadde innsett i dag med Jon. Det var over omtrent før vi kom inn. Synnøve er super koselig og det samme er jentene på laben. Men veldig proffe og kjappe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere, legene er rett frem, uten dikkedarer, eneste som brukte litt tid var Torolf. Har hatt alle tre og hadde innsett i dag med Jon. Det var over omtrent før vi kom inn. Synnøve er super koselig og det samme er jentene på laben. Men veldig proffe og kjappe!

 

Er det Torolf Holst-Larsen som har begynt der? (Må nesten være det vel, hvor mange gynekologer kan det være med navnet Torolf :fnise: )

 

Anonymous poster hash: 2813a...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig hyggelig. Må legge til at de overhode ikke brydde seg om at vi ikke er samboere eller gift, syns det er veldig spesielt 😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig hyggelig. Må legge til at de overhode ikke brydde seg om at vi ikke er samboere eller gift, syns det er veldig spesielt

 

De bryr seg, i den forstand at dere signerer på at dere er det, så har de formelt sitt på det tørre. De har ikke lov til å gi dere behandling hvis dere ikke er gifte eller samboende i ekteskapslignende forhold, men de er ikke lovpålagt å sjekke dere.

 

Anonymous poster hash: 2813a...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi oppgav våre adresser, så de vet at vi ikke er samboere. Så redigerte de min kjære sin adresse i etterkant, han ble oppført på min.

Endret av Daquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi oppgav våre adresser, så de vet at vi ikke er samboere. Så redigerte de min kjære sin adresse i etterkant, han ble oppført på min.

 

Men dere skrev vel under på erklæring i tillegg til kontrakten, det måtte i hvertfall vi. Den hvor det listes opp en masse standardsetninger, som at dere er informert om OHSS, at dere må varsle hvis samboerskap/ekteskap opphører eller en av dere dør, betingelser for fryseegg, at fryseegg ikke alltid overlever osv osv. Der erklærer dere at dere er gift/samboere. Ergo kan de bevise at de handlet i god tro og trodde at de behandlet et etablert par ;-) Vi har også to adresser pga arbeidssted langt fra hverandre.

 

Anonymous poster hash: 2813a...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg kan ikke anbefale klinikk Hausken. Faglig uheldige vurderinger. Vonde egguttak. Lyttet ikke til pasienten. Stresset personal med påtatt vennlighet. Klinikk Hausken er Norges største ivf klinikk, men langt i fra den beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke anbefale klinikk Hausken. Faglig uheldige vurderinger. Vonde egguttak. Lyttet ikke til pasienten. Stresset personal med påtatt vennlighet. Klinikk Hausken er Norges største ivf klinikk, men langt i fra den beste.

Jeg har hatt 2 egguttak der, trengte ingen ekstra smertestillende:-) Fra første forsøk har vi to på frys som vi sparer på, fra 2. forsøk har vi embryo i magen med bankende hjerte

på 7-ukers ultralyd i dag:-)

 

De har veldig god statistikk på graviditetsrate blandt norske klinikker, det passer ikke med at de skulle være dårligere enn andre faglig. Men alltid synd når noen har en dårlig opplevelse, det er kostbare behandlinger og mye følelser som setter i sving. Håper du har fått oppfylt barneønsket et annet sted. Vi går gjerne tilbake til Klinikk Hausken i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også helt motsatt erfaring med Klinikk Hausken. Ser på de som landets beste, og de er grunnen til at det er en spire i magen. 
De gjorde virkelig en innsats for at det skulle gå denne gangen. Syns alle medarbeiderne vi møtte der var superhyggelige, og veldig dyktige. Så heia Klinikk Hausken! Anbefaler alle samme sted! 

Er dere misfornøyd syns jeg dere skal sende en mail å si ifra hvordan dere opplever det, jeg er sikker på at de vil gjøre det de kan for å få fornøyde kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er også stikk motsatt og de har hjulpet meg slik at drømmen om barn er rett rundt hjørnet.

 

- de var imøtekommende og laget ett opplegg som passet meg.

- jeg ringte de å ble alltid møtt av imøtekommende sykepleiere og leger. Jeg ringte i helg og helidag/ferie, fikk svar og god hjelp uten sure miner.

- jeg opplevde ærlige og gode svar som var lett å forstå. De hadde god til på forsamtalen og sykepleierne tok seg all tid i verden til oss etterpå. Satt sikkert i 3-4 timer å pratet om opplegget og dagligdagse ting.

- godt smertelindret. Merket ikke uttaket engang å ble overrasket da legen allerede hadde tatt ut egg.

- fikk god forklaring ved uttak og innsett.

- ble jo også resultater ut av det å det er det viktigste.

 

Så for meg er dette absolutt en klinikk jeg anbefaler noe jeg også har gjort her inne 😊. Synd du ikke sitter med samme inntrykk noe jeg synes du kan gi tilbakemelding til dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med. Hausken avd Bergen! Kunne ikke vært mer fornøyd!! Godt opplegg, dyktige ansatte, empati og suveren oppfølging!! Jeg kjenner meg heldigvis ikke igjen i noe av det du skriver. Håper du bare har vært uheldig.. Har du kontaktet dem ang dine opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med klinikk Hausken. Første forsøk hadde vi i Haugesund og vi fikk veldig god oppfølging der. Da det ikke ble noe brukbare egg der,fikk vi god oppfølging. Andre forsøk ble i Bergen og der fikk vi og god oppfølging. Jeg ble veldig syk da pga en syste og muligens en abort etter 3 uker. Devar veldig flinke med oppfølging i etterkant av dette. Tredje forsøk lyktes vi og går nå og venter på vesla som kan melde sin ankomst når som helst. Fikk beskjed om at dersom vi var usikre og lurte på noe,måtte vi ta kontakt med dem og ikke lege/jordmor.

Ser at noen skriver at Hausken selv ikke helt har tid til deg,og det har jeg og følt helt til siste forsøket. Da var han skikkelig pratsom og pasient vennlig slik som Arne var de gangene vi hadde han. Elise i Haugesund er bare helt fantastisk og det samme gjelder Synnøve i Bergen. Kjempe koselige.

Ønsker dere lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempefornøyd med Hausken Bergen. Vi fikk klaff på første forsøk og lille er nå 3 mndr. Jeg likte også Arne bedre enn Jon fordi jeg følte han hadde litt bedre tid og var mer forståelsesfull. Han gjorde uttaket mitt og jeg kjente nesten i ingenting. Synnøve var også fantastisk. Jeg har bare gode inntrykk og vi kommer til å velge de igjen hvis vi må 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Enig med trådstarter. Har hatt 4 inseminasjoner nå (tidlig sa på første, så tre uten resultat). Synes de tar litt lett på det. Det er jo ikke akkurat gratis.

Skal nå i gang med IVF. Etter å selv ha minnet dem på min lave AMH-verdi. Hadde jeg visst bedre, ville jeg hatt mulighet for stimulering når jeg skulle insemineres også. Er kjedelig å måtte komme på ting selv. Man regner med at når man går til ekspertene, så skal de vite og komme med forslag. Dette er jo selvfølgelig butikk for dem.

Valgte Hausken kun fordi det var nærmest, Hadde nok valgt andre om det var lett tilgjengelig.

Har også opplevd at gynekologen roper diverse ang. Behandlingsopplegget til meg mens jeg sitter på venterommet med andre folk. Og flåsete snakk om alt annet mens jeg har vært "inne". Er ikke der for å snakke om været, gi meg heller info om det som foregår!

Håper dette er siste gang jeg må opp trappene der. Man er i en sårbar situasjon, så selv om det er butikk for dem-synes jeg iallfall de bør ta seg tid å sjekke esensielle blodprøvesvar.

Et siste sukk: De svarer heller aldri på tlf.

 

Anonymous poster hash: 6c189...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig rart å forskjellige opplevelser folk har fra samme sted. Vi er kjempe fornøyd med hausken. De har tatt seg god tid, undersøkt ting nøye, alltid svart på telefonen, smertefrie uttak. Nå er jeg gravid med en hjemmelaget, men de hjelper meg likevel med medisinene, og de har ringt to ganger bare for å høre hvordan det går, å jubler av ektefølt glede over lykken vår. Fått klar beskjed om å komme innom med mirakelet vårt når den tid kommer. Jeg anbefaler hausken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har gått gjennom tre forsøk (1 MA uke 8 og 2 negative) hos Hausken i Bergen nå, og kan anbefale dem på det sterkeste. Vi må i gang med ny runde, men er heldige siden det ikke føles som om verden har rast sammen etter mange måneder i denne runddansen. De svarer klart og tydelig på de spørsmålene vi har, og har ellers gitt tilfredsstillende med informasjon i forhold til våre behov. Jeg tror at ting kan oppleves så forskjellig både fordi de kan ha en dårlig dag, og fordi vi er så forskjellige, vi som er der for å få hjelp.

 

Synnøve og Sandra er skjønne og ivaretagende, selv om de ikke alltid er like lett å nå på telefon.

Ved ene uttaket/innsettingen (husker ikke om det var det ene eller det andre) var det Jon Hausken som gjennomførte. Han hilste ikke da vi kom, var veldig effektiv og ikke noe særlig trivelig (røsket litt i instrumentene mens han holdt på). Dette sa jeg neste gang vi var der, og de kunne bekrefte at de kjente til denne væremåten, og at Jon var klar over det og prøvde å gjøre noe med det. Mens for eksempel Arne er jo bare så hyggelig og fin, så jeg føler meg ivaretatt hos dem. Det er jo klart de har til hensikt å tjene penger, men jeg føler at det viktigste for dem er å hjelpe oss, og være oppdatert på metoder som kan hjelpe oss, og så kommer inntjening lengre bak i rekken.

 

Som dere sier, vi bruker jo temmelig mye penger på dette, og er ganske sårbare i tillegg, så vi fortjener å bli behandlet godt! Jeg vil anbefale, som flere andre her, at dere tar det opp direkte med dem siden det bare er de som kan gjøre noe for å rette opp igjen inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi er ikke fornøyde med Hausken. Har hatt to forsøk der.

 

På det første hadde vi Hausken, han var ikke spesielt trivelig. Et «hadebra» etter tilbakeføring forventer jeg, ikke bare at han vrenger av seg hanskene og går ut.

 

På det andre forsøket ble medisineringen helt feil og det er forsåvidt greit, slikt kan man ikke vite 100% på forhånd..

 

Men da jeg får reseptene for tredje forsøk og det er akkurat det samme som på andre, da begynner jeg å lure.

 

Ikke bruk copy/paste på meg, takk..!

 

Vi har et forsøk igjen, men jeg har mistet trua og vi tenker allerede på hvilken klinikk vi skal velge neste gang.

 

Anonymous poster hash: 9665a...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med Hausken, men supergod erfaring med spiren fertilitetsklinikk i Trondheim. Utrolig trivelig alle som er der. Blir så godt imottatt. Føler deg veldig velkommen. De tar seg tid til å forklare og snakke. Nå når jeg er gravid, savner jeg dem😂

Jeg hadde en kjemisk graviditet på første. Ikke helt optimalt egg, men på andre satt den. Er nå høygravid. 😍

Har fra før erfaring med en annen klinikk i samme by, og der var det en helt annen stemning og mottakelse. Følte meg ikke velkommen.

 

 

Så hvis du uansett må ta fly, så anbefaler jeg virkelig Trondheim og spiren fertillitetsklinikk. 💕

 

Anonymous poster hash: 61378...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positivt å si om Hausken. Men jeg synes det er ok at de er effektive - mindre tid på å stresse/grue seg. De tok seg tid når jeg hadde behov for det, og pga skrekken for egguthentingen avledet de meg og betrygget meg. De visste også at jeg ikke hadde behov for så mye informasjon da jeg allerede har vært i gamet leeeenge. 

 

De er også veldig fleksible mtp. medisinering, uthenting/innsett, svarer på telefon m.m. 



Anonymous poster hash: 5c792...64c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Ville ALDRI valgt Hausken igjen. Kjøpte en sånn 3 pkn IVF, hvorav 2/3 endte uten innsett. Får ut få egg hver gang, uten at de ser ut til å ville endre opplegget. Dvs, i det siste forsøket ville de faktisk gi meg mindre enn gangen før. Fikk diskutert meg frem til å i det minste ha samme dosen. Uten at det hjalp. Under uttaket, var legen mer opptatt av å være morsom enn det som skjedde. Mulig det er hans måte å være, men når en ligger der i sin mest sårbare situasjon, uten at partner var med og forstår at det blir dårlig med egg denne gangen også-så er det ikke på sin plass å fjolle og le (også om den samme tingen 5 ganger). Mener ikke han skal svartmale, men han kan da i det minste se at kunden faktisk ikke syns dette er verken behagelig eller særlig morsomt. Når sykepleier ringer for å fortelle om dårlig deling, så høres det ut fra henne som at alt håp er ute da jeg jo har hatt 2 avbrutte. Så nå kan jeg det meste om ED også (takk for Google), men synes det er rart. Er "bare" 36 og blodprøvene er ikke som en 20 åring sine,men helt ok for min alder.

 

Anonymous poster hash: 6c189...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...