Gå til innhold

Vikariat til 31 desember, hva skjer om jeg blir sykmeldt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i arbeid 100% vikariat den 13.august. Jeg begynner allerede å få bekkenproblemer (uke 15), og legen sa at jeg mest sannsynlig blir sykmeldt ila sept-okt.

 

Hva skjer da den 31 desember når kontrakten går ut? Får jeg fortsatt sykepenger da jeg ikke kan jobbe før termin 1.mars?

 

Kontrakten sier vikariat, 13aug-31desember.

 

Stresser litt pga foreldrepengene og at min utvidelse av kontrakten ikke blir noe av mest sannsynlig :/

 

 

 

Anonymous poster hash: aa462...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke har jobbet i en annen jobb rett før slik at du har jobbet over 6 mnd vil sykepengene slutte når kontrakten går ut.

Om du ikke har jobbet tidligere år har du heller ikke rett på dagpenger.

 

Da vil du ha rett på engangsstønaden.



Anonymous poster hash: db57a...bf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sykepenger sidestilles med lønn når det kommer til opparbeidelse av foreldrepenger. Så hvis du blir sykmeldt før kontrakten din går ut får du sykepenger basert på lønna du har på sykmeldingstidspunkt. Det er også grunnlaget for permisjonspengene

 

Anonymous poster hash: ba46d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepenger sidestilles med lønn når det kommer til opparbeidelse av foreldrepenger. Så hvis du blir sykmeldt før kontrakten din går ut får du sykepenger basert på lønna du har på sykmeldingstidspunkt. Det er også grunnlaget for permisjonspengene

 

Anonymous poster hash: ba46d...88d

Feil. Hun må ha jobbet eller ha kontrakt på over 6 mnd for å få sykepenger etter at kontrakten går ut.

 

Anonymous poster hash: db57a...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...