Gå til innhold

VEKT DISKUSJON !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid veide jeg 50 kg og er 1.65 cm høy.
Er den dag idag 35 uker på vei, og gått opp hele 18 kg :o veier da altså 68 kg.
Men føler ikke selv jeg har "lagt på meg" magen vokser, men ser ikke det andre noe særlig, og det er vell en fin ting? Tror ikke jeg har så mye vann i kroppen heller, har måtte ta av meg en ring jeg gikk med, men ikke sett mer til "hevelser" enn det.
Noen andre som vill dele sine vekt forandringer? Hva er normalt, og hva blir formye å gå opp? :-)
(har ikke fått "tilsnakk" av jm eller legen enda)  :opplyser:



Anonymous poster hash: 25e80...d54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk opp 5 kilo. Det var akkurat passe og jeg ser ingen grunn til å bli så diger selv om man er gravid.



Anonymous poster hash: 9dae6...fc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 57 kg før jeg ble gravid (er også 1.65 høy)

 

Nå er jeg 27 uker på vei og veier 60 kg. jeg har altså bare gått opp 3 kg.

 

Magen og puppene har jo tydeligvis gått opp mer enn det, så jeg har sikkert gått litt ned andre steder på kroppen..

 

Hele graviditeten har jeg hatt manglende matlyst og kvalme, og sliter når veldig med halsbrann.



Anonymous poster hash: f518e...190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gikk opp 5 kilo. Det var akkurat passe og jeg ser ingen grunn til å bli så diger selv om man er gravid.

 

Anonymous poster hash: 9dae6...fc5

 

5 kg? Alt i alt, så skal jo alt i magen tilsammen veie 12,5 kg med morkake, baby og alt som er :-) men tror det er veldig fra person til person altså :-) 

 

Anonymous poster hash: 25e80...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg veide 57 kg før jeg ble gravid (er også 1.65 høy)

 

Nå er jeg 27 uker på vei og veier 60 kg. jeg har altså bare gått opp 3 kg.

 

Magen og puppene har jo tydeligvis gått opp mer enn det, så jeg har sikkert gått litt ned andre steder på kroppen..

 

Hele graviditeten har jeg hatt manglende matlyst og kvalme, og sliter når veldig med halsbrann.

 

Anonymous poster hash: f518e...190

 

Jeg har hatt veldig normal matlyst. Kanskje jeg kan takke sofaen litt for vekten, hehe :-) Men føler kiloene har økt masse siden uke 30 :( hi

 

Anonymous poster hash: 25e80...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man slank i utgangspunktet går man jo gjerne mer opp i noen tilfeller. Veide ca 60 før graviditet og gikk opp 13 kilo andre gang, hadde gått ned 10 kg dagen etter fødsel.. Er man overvektig fra før bør man nok passe godt på kostholdet, ikke bra med skyhøy BMI som gravid. 



Anonymous poster hash: cae7c...6de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du var undervektig i utgangspunktet er det bare bra du har fått på deg såpass med kilo. Gjennomsnittet for en normalvektig kvinne er 12 kg. For overvektige er det ønskelig å gå opp litt mindre, for undervektige er det ønskelig å gå opp litt mer. Den siste mnd går de fleste opp veldig lite, og det de da legger på seg er stort sett vann. Så du har hatt en helt fin, og ønskelig vektoppgang. Forhåpentligvis beholder du noen ekstra kilo også etter fødselen, slik at du står bedre rustet både til å amme, om du skal det, eller om du blir syk. 



Anonymous poster hash: 04a3a...830
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 52 og var 167, så ikke langt ifra deg. Gikk opp til 65 og trodde det var kun baby. Etter fødsel så jeg hvor mye jeg hadde gått opp. Men det er mulig at jeg skulle gått opp endel i og med at jeg var tynn. Kunne muligens spist litt mindre dritt, begrenset meg ikke i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 72384...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gikk opp 5 kilo. Det var akkurat passe og jeg ser ingen grunn til å bli så diger selv om man er gravid.

 

Anonymous poster hash: 9dae6...fc5

Hvis du var 1.65 og 50kg å bare la på deg 5 kilo med vilje sier jeg bare stakkars unge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden du var undervektig i utgangspunktet er det bare bra du har fått på deg såpass med kilo. Gjennomsnittet for en normalvektig kvinne er 12 kg. For overvektige er det ønskelig å gå opp litt mindre, for undervektige er det ønskelig å gå opp litt mer. Den siste mnd går de fleste opp veldig lite, og det de da legger på seg er stort sett vann. Så du har hatt en helt fin, og ønskelig vektoppgang. Forhåpentligvis beholder du noen ekstra kilo også etter fødselen, slik at du står bedre rustet både til å amme, om du skal det, eller om du blir syk. 

 

Anonymous poster hash: 04a3a...830

 

Det kan nok stemme. Føler egentlig ikke de ekstra kiloene betyr så mye, liker liksom litt hvordan kroppen har forandret seg fra en liten spinkel pinne uten rumpe, til en med litt mer hofter, pupper og rumpe. Magen vill man som oftest ha inn igjen til sin "normale" mage, men det er ikke noe problem om man er flink med treningen etterpå :-) satser på at dette skal gå kjempe fint :D HI

 

Anonymous poster hash: 25e80...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gikk opp 5 kilo. Det var akkurat passe og jeg ser ingen grunn til å bli så diger selv om man er gravid.

 

Anonymous poster hash: 9dae6...fc5

Hvis du var 1.65 og 50kg å bare la på deg 5 kilo med vilje sier jeg bare stakkars unge.

 

Litt enig der :( 18 er kanskje litt masse, men 5 er virkelig litt lite :-/ hi

 

Anonymous poster hash: 25e80...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 52 og var 167, så ikke langt ifra deg. Gikk opp til 65 og trodde det var kun baby. Etter fødsel så jeg hvor mye jeg hadde gått opp. Men det er mulig at jeg skulle gått opp endel i og med at jeg var tynn. Kunne muligens spist litt mindre dritt, begrenset meg ikke i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 72384...2c3

 

Kunne kanskje vert LITT mer obs på inntaket av mat, men føler jeg selv ikke spiser så mye "drit" spiser ikke det jeg ikke har i hus :-) men med 3 konfirmasjoner foran meg, og en i går, så er jeg liiiitt skeptisk ti hvordan det skal gå  :fnise:  men bare til å begrense seg, hehe  :laugh:

 

Anonymous poster hash: 25e80...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var så vidt jeg vet undervektig da du ble gravid. Det er bra både for deg, barnet og med tanke på fødsel at du har gått opp.

 

Lykke til!



Anonymous poster hash: 5ed6d...32a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 170 høy og 52 kg før graviditet. Gikk opp nærmere 20 kg selv om jeg spiste sunt og trente. Det var liksom på magen alt lå 😉

Gikk ned over 10 kg første uka etter fødsel og resten var borte innen 2-3 uker, gjorde ingenting for å få det bort 😀 (heller ingen strekkmerker)

Ikke stress med det!

 

Anonymous poster hash: f10e1...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...