Gå til innhold

Et lite bankende hjerte <3


Ønskermeg

Anbefalte innlegg

Tiden har endelig sneglet seg fram til min tidlige ultralyd. Har tidligere mistet i uke 5-6, aldri kommet så langt som 7 uker. Hadde vrldig lave forvenyninger da jeg kom inn til gynekologen og forberedte meg på å ikke se noe tegn til liv. Men sannelig der blinket det mot meg på sjermen. Det var ikke til å ta feil av. Så kom lyden, lyden av et lite bankende hjerte som slo <3 d føltes helt fantastisk. Alle mål var normale og hjerterymen var fin, ble satt fram en dag. Så er nå 7+2. Vet det er grådig tidlig å juble enda, men har bestemt meg for å senke skuldrene å nyte nå istede. Nu UL om 2,5 uke :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Så koselig å lese at alt så fint ut! Dette kan godt gå veien:) vi fikk selv en nydelig sønn i sommer etter 5 spontanaborter fra uke 4-9! stå på! jeg hadde et kjempeløft svangerskap med veldig mye bekymringer , men det var absolutt verdt alt slit og sorg, og idag ser jeg tilbake på svangerskapet med glede og husker bare gode dager! Masse lykke til fremover:)

Lenke til kommentar

Takk for det:) d er godt å høre om dere som endelig har kommet over målstreken etter så mye slit og sorg:) denne gangen føles det anderledes ut enn ved tidligere graviditeter, har hatt besøk av allskens symptomer denne gangen, noe som ikke nødvendigvis har noe å si for at d skal gå bra. Men d er noe i magefølelsen som sier d, så velger å høre etter. Og denne gangen er jo også anderledes da det er første gang jeg går på medikamenter (crione, albyl-e og prednisolon). Kos deg masse som nybakt mamma, det ervel fortjent:)

Lenke til kommentar

Tusen takk for det. Vi storkoser oss! Bare gled deg! Det kommer til å gå fint! Veldig godt tegn med mye symptomer! Har også troen på de medisinene du går på! Gikk på samme selv, pluss litt ekstra!

Lykke til videre! Følger spent med!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

9+3 i dag og alt ser bra ut så langt. Symptomene er på plass enda og ikke sett så mye som en bloddråpe:) Har ny time til UL på tirdag den 16/9, er veldig spent på den da er jeg jo nesten 10 uker. Likevel ligger deg jo å lurer i bakhodet om det er liv, eller om det kan ende i MA. Har ikke opplevd MA selv, kun SA som har vært tidlig i 1. trimester. Det er derfor betryggende å få komme inn å sjekke med UL regelmessig. Time til 1. svangerskapskontroll 2. oktober. Håper virkelig dette går veien!

Lenke til kommentar

Gratulerer!

Har opplevd det samme som deg. 4 veldig tidlige MA'er uten tegn til hjerteaktivitet på ul. Når jeg i min 5 graviditet for første gang opplevde å se hjerteslag på første ul ser det jammen ut som den sitter. 22 uker nå :-)

Lenke til kommentar

10+5 og vært på UL igjen den 16/9, hvor jeg kunne se en sprelsk liten reke sprette rundt inni der <3 Alt så bare bra ut. Fått ny time til UL når jeg er 12 uker, men denne blir på sykehuset. Har dermed avsluttet oppfølgingen fra det private, nå når alt ser bra ut. Crionen skal jeg slutte med veed 12 uker, samme med prednisolon. Veldig spennende tider framover. Gleder meg til å ha passert 12 uker :) Begynner å ha trua på dette her nå! :D

Lenke til kommentar

Annonse

Hvor mye Crione bruker du? Jeg gikk på Lutinus 100 mg x3 og jeg tror dette er mye av det samme!? Jeg fikk beskjed om at nedtrapping var viktig, så brukte dette til uke 14, men gikk fra 3 om dagen til 1 annenhver dag!👍 Ville bare tipse om det!😄 Hærlig at ting går veien!💕

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg brukte bare x1 med crinone og tok den annen hver dag siste uka. Nå er jeg 13+3 og var på ul for to dager siden. Der sprellet og vinket verdens fineste minibaby:) er helt forelska. Utrolig hvor fort de går fra å se ut som en liten klatt til et lite menneske. Alle målinger var som de skulle:) nå blir d ikke ny ul før den ordinære den 14/11, som egentlig ikke er så lenge til. Tiden flyr og jeg koser meg faktisk, bortsett fra denne kvalmen som ikke vil slippe taket.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En liten oppdatering herifra! Har i dag vært til ordinær ultralyd og fått sett verdens fineste, viltre lille tullejente  :fnise: Er helt i ekstase! Trodde det var gutt, så ble rimelig overraska. Alle målinger og organer så kjempebra ut! Fikk en grundig ultralyd, da den lille tullejenta ikke klarte å ligge stille. Så nå skal jeg bare kose meg med resten av svangerskapet. 18 uker på søndag og termin 21. april :):duskedame:

Lenke til kommentar

Hurra, Ønskermeg!! 

Fantastiske nyheter! 

Var spent på hvordan det gikk med deg. 

Tenk at du skal få en liten jente, som spreller og turner i magen. 

Nå må du feire! 

Sender mange gode tanker din vei! 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Straks i uke 24 nå😊 kjenner daglig spark, og det vises også utenpå magen. Føles så utrolig deilig å kjenne den lille og vite at det er noen som vokser for hver dag og trives inni der☺️ Magen vokser også og formen er god. Nå gleder jeg meg til å feire jul sammen med familien og kose meg. Ønsker alle en riktig god jul!🎅

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Lenge siden jeg var inne på denne tråden nå, så tenkte å skrive en liten opdatering. Her går det unna, er i uke 37 nå og alt går bare bra :) Siste uka med Albyl-e nå. Gruer meg litt til å slutte også kjenner jeg. Men har ei meget livlig frøken i magen, som er flink til å roe mammas bekymringer ved å si klart fra med karatespark. Fødselspermisjonen har begynt, så nå skal jeg bare samle krefter så jeg snart får møte det lille vidunderet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...