Gå til innhold

OKTOBER jenter :)


Heltefrøken

Anbefalte innlegg

Det blir oktober jente av meg og ikke september som jeg trodde først :)

Fant ingen gruppe så lager en selv og håper det er flere som vil bli med her og dele litt opp og nedturer, tanker og erfaringer, sorger og gleder. I denne gruppen krysser jeg fingre for at det blir mest av det siste:)

Jeg begynner på synarela den 6 september og har første ul den 4 oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei😃 Hiver meg med her jeg. Forhåpentligvis kommer mens rundt 25.september og da er jeg igang igjen. Dette blir vårt tredje (egentlig ørtåførtiende hvis vi teller antall avbrutte også) forsøk. Vi er snart inne i vårt fjerde år på prøverørssiden og krysser alt vi har for at dette siste forsøket er det som skal til for at vi skal få bli en familie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg foreløpig inn her. Jeg skal til forsamtale på sykehuset i slutten av september og håper vi kan starte med kort protokoll i oktober. Pga lang ventetid i det offentlige har jeg vært på privat klinikk i sommer (mai og august) men har endt negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal dere være Hubro og IVF-80:) Endelig ikke alene i oktoberjentene:) Begynte å lure på om det bare var jeg som skulle ha forsøk nå😜😀

 

Dette blir mitt siste forsøk i det offentlig. Har bak meg en sen ma ved første forsøk . Et avbrutt forsøk , og et som endte kjemisk . Begynte i ivf gamet i november i fjor, så har ikke vært så lenge som deg Hubro.. Men jeg føler det har vært en alt for lang reise alikevel . Håper virkelig dette går veien :)

 

Blir spennende da IVF-80:)

Får du kort regime går det jo veldig fort:) 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått gjort unna forsøkene dine ganske fort da Heltefrøken..

Blir dette ditt første forsøk innen det offentlige da IVF-80?

Her blir det også kort regime så håper på både uttak og innsett i løpet av den første eller andre uka i oktober👍

 

Hvor holder dere til i landet? Jeg holder til i Tromsø og hvis ikke dette forsøker klaffer blir det en runde til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har gått fort i ivf tid. Men har jo brukt 4 år på dette før vi kom inn i systemet ... Når de fant " feilen" fikk jeg veldig dårlig tid . Amh under 1 så hver syklus teller sier de:)

Holder til i Porsgrunn :) eller .. Er ihvertfall der jeg får ivf behandling 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir min første runde i det offentlige systemet. Dere kjenner kanskje til hvor kjapt etter forsamtalen de setter igang første behandling? Hvis det er ventetid også på dette så blir d nok ikke oktober på meg... Jeg skal inn på Haukeland i Bergen. Jeg fikk timen for et halvårsiden, så derfor valgte vi å prøve privat i mellomtiden, dessverre uten positivt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen bare en uke etter første samtale . Begynte på sprøyter på dag 2:) uttak og innsett ett par uker etterpå:)

Så dersom du skal ha kort regime kan du komme ganske raskt igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ser litt da neste forsøk er i november for vår del (venter litt til før jeg oppretter egen gruppe for november viss ingen gjør det før meg)

 

IVF-80: jeg hører også til på Haukeland. Er nok litt venting fra forsamtalen og forsøket. Vi hadde forsamtale i slutten av januar og første forsøk i mai. Fryseforsøk i august, der egget ikke overlevde opptining. Fikk beskjed om at de ikke hadde noe ledig før i november - hadde de hatt det hadde jeg sikkert fått tid siden syklusen min er på bærtur og jeg har brukt provera før både pergotime, fersk og fryseforsøk. Blir 12 uker fra avbrutt fryseforsøk til neste ferskforsøk for oss.

Har fått planen for dette forsøket, og starter med provera i oktober og sprøytestart i begynnelsen av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror jeg er ei oktoberjente, men har ikke helt skjønt dette enda :)

 

Jeg skal i allefall begynne med Synarela den 17. september, og så skal jeg inn til kontroll før oppstart med hormonsprøyter den 30. september. Og det er de 2 datoene jeg har fått til nå :)

 

Så jeg aner da ikke om jeg er oktober-jente eller november-jente :)

 

Vi gleder oss i hvertfall veldig mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktoberdame her å. Begynner med femar i slutten av denne mnden, og håper på inseminering i starten av oktober. Første gang med hjelp for vår del, var prøver et par år før vi fant ut at det ikke kom til å skje på den naturlige måten. Tok noen år pauser fra alt som har med babyprøving å gjøre, før vi i juni bestemte oss for å prøve på ordentlig. Men på grunn av sommerferieavvikling ble ikke første time med utredning av meg før i slutten av august. Så nå er det bare å vente i spenning. Er overlykkelig over å ha begynt, men igjen livredd for å bli skuffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror jeg er ei oktoberjente, men har ikke helt skjønt dette enda :)

 

Jeg skal i allefall begynne med Synarela den 17. september, og så skal jeg inn til kontroll før oppstart med hormonsprøyter den 30. september. Og det er de 2 datoene jeg har fått til nå :)

 

Så jeg aner da ikke om jeg er oktober-jente eller november-jente :)

 

Vi gleder oss i hvertfall veldig mye!!!

Hei og velkommen oktoberjente:) For det er du :) du skal ha uttak og innsett i løpet av oktober om du begynner på sprøyter i slutten av september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oktoberdame her å. Begynner med femar i slutten av denne mnden, og håper på inseminering i starten av oktober. Første gang med hjelp for vår del, var prøver et par år før vi fant ut at det ikke kom til å skje på den naturlige måten. Tok noen år pauser fra alt som har med babyprøving å gjøre, før vi i juni bestemte oss for å prøve på ordentlig. Men på grunn av sommerferieavvikling ble ikke første time med utredning av meg før i slutten av august. Så nå er det bare å vente i spenning. Er overlykkelig over å ha begynt, men igjen livredd for å bli skuffet.

Velkommen til deg :)

Endelig begynner vi å bli noen :)

Blir nytt og spennende dette for dere som har debuten deres i dette gamet nå :)

Ønsker dere alle lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var ikke oppløftende lesing for meg 83jenta, men takk for informasjon. For alt jeg vet kan det hende det ikke blir før i januar! Jeg holder meg derimot til denne gruppen mens jeg lever i håpet (som vanlig..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har hatt 8 fosøk icsi,holdt på i 9 år uten noe hell,men har følt meg kvalm og trøtt hele tiden så tok to tester som viser 2 svakeposetiv,bilde kommer nå,om dere tror jeg kan være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har hatt 8 fosøk icsi,holdt på i 9 år uten noe hell,men har følt meg kvalm og trøtt hele tiden så tok to tester som viser 2 svakeposetiv,bilde kommer nå,om dere tror jeg kan være gravid?

Bildet er veldig uklart, men det ser ut til at det kan være en svak strek der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er timen til UL klar også. Neste mandag får vi høre om når vi skal ha første inseminasjon. Og i morgen begynner jeg på femar. Er det noen som vet om det må være et spesifikt tidspunkt man må ta denne? Er det morgen eller kveld? Har det noe å si egentlig? Her går det unna. Hvordan går det med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok femar på morran :)

Men om du tar det på kvelden tror jeg ikke det har noe å si :)

 

Med meg går det greit ;) sprayer og sprayer ! Går forholdsvist fint med synarelaen . Har bare noen lette hetetokter innimellom . Begynner på sprøyter til onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann  :)

 

Melder meg inn her, jeg! Er i gang med sprøyter for vårt første søskenforsøk. Holder til i Trondheim, og skal inn til UL på fredag. Sannsynligvis blir det uttak/innsett neste uke en gang, så da rekker det akkurat å bli oktober før jeg blir ruger. Er veldig spent!!  :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Amris:)

 

Du ligger akkurat en uke foran meg du da :) Jeg begynner på sprøyter i morgen og har første ul neste fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har gått på femar tidligere eller skal gå på det nå? De siste dagene har jeg hatt skikkelig stikkinger der nede, veldig likt eggløsningssmerter som jeg bruker å ha, men det er jo aaaaaalt for tidlig å ha disse nå?!? Ble jo ferdig med mensen på søndagen... Det er første gangen jeg går på noe som helst form for støttebehandling, så vet ikke om det er hjernen som tuller med meg eller om symptomtrollet har kommet for fullt. Er i hvert fall livredd for å ha eggløsning før jeg skal på UL på mandagen, vil ikke vente en måned til liksom. Er dette normalt? Noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...