Gå til innhold

Er "sjøbånd" bare oppskrytt eller funker det faktisk? noen med er faring? og hva med ingefærkapsler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så kvalm og gjør gva som helst for å klare å gå i jobb. Så lurer på om sjåband og ingefærkapsler hjelper?

 

Anonymous poster hash: be913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte ingefærkapsler en periode og synes det fungerte til en viss grad :) jeg vet jo ikke hvor mye kvalmere jeg hadde vært dersom jeg ikke hadde tatt kapslene, men synes likevel at det virkelig er verdt et forsøk! Det er jo ikke skadelig.. Ang seaband så har jeg brukt det også, tenker at det ikke er noe å tape på å bruke de! Bruker de av og til som forebyggende, men vet jo som sagt ikke graden av effekt! Virkelig verdt et forsøk begge deler!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker seabands om morgenen og syns de funker ganske bra. Hvertfall ikke skadelig :) Syns jeg har vært mindre kvalm de dagene jeg husker å ta de på med en gang jeg våkner vs dagene jeg har glemt de hjemme.

Endret av Ninni84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å holde meg unna ingefærkapslene. Så jeg hadde satset på bandet. Gravide skal ikke ha i seg mer ingefær enn en viss mengde å jeg fikk fortalt at ingefær kapslene overskrider dette.Jeg har også vært forferdelig plaget av kvalme å oppkast. Ingenting hjalp. Men er 12 uker nå å d begynner å gi seg 😊😊

Endret av lykkeligredd♡
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket nøye opp i dette før jeg tok ingefærkapdlene, og det er ikke noe farlig :) Men alt med måte selvfølgelig, trenger ikke knaske ingefær hele dagen, det er nok med et par-tre kapsler fordelt utover dagen! De virker ganske lenge.. I denne rapporten fra helsedirektoratet http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/nasjonal-faglig-retningslinje-for-svangerskapsomsorgen-fullversjon/Publikasjoner/nasjonal-faglig-retningslinje-for-svangerskapsomsorgen-fullversjon.pdf står det (nederst på side 87 og øverst på side 88) at ingefær kan brukes, og at en har sett at graden av kvalme, samt hyppigheten av oppkast er redusert :) Det står også om seabands der!

 

Tenker at det er bedre å prøve ut disse tingene enn å måtte ty til legemidler, og spesielt prostafen som er reseptfritt og noen bruker det for å komme seg gjennom dagen.. Men det er opp til hver enkelt å avgjøre hva de vil/ikke vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe jeg fikk beskjed om bare. Om det er helt fakta vet jeg ikke. Men jeg tok ikke sjansen. Eneste som funka på meg var flere kg mandarin om dagen 😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å holde meg unna ingefærkapslene. Så jeg hadde satset på bandet. Gravide skal ikke ha i seg mer ingefær enn en viss mengde å jeg fikk fortalt at ingefær kapslene overskrider dette.Jeg har også vært forferdelig plaget av kvalme å oppkast. Ingenting hjalp. Men er 12 uker nå å d begynner å gi seg

Jeg går på ingefærkapsler, gjør livet så mye enklere. Gikk til fastlegen min, og hun sa det gikk helt fint for gravide å gå på disse, men jeg kunne ikke ta mer en maks tre kapsler om dagen. Noe som holder i massevis, som regel tar jeg bare en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...