Gå til innhold

Kjenner man når det er siste barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg gikk med nr to var jeg/vi bestemt på at dette var siste. Så kom babyen. Helt i fra han var noen dager gammel kjente jeg på at dette ikke er siste. Jeg kjenner den følelsen ca annenhver dag, til og med når gråtingen sto på som verst. Nå skal jeg snart i jobb igjen, og kjenner såå ofte på at hehe må ha flere permisjoner, det er så fint! Flere som har hatt det slik, og fikk dere flere? Dersom dere ikke fikk, angrer dere? Disse følelsene må jo være et tegn på at jeg må ha flere?:)

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner det jeg også.

Jeg var heeelt ferdig. Er egentlig det også. Og litt for gammel.

Mannen er ferdig. Go egentlig for gammel. Og vi har to friske barn. 

Men jeg har vært usikker helt siden minsten var bare noen mnd gammel.

Vet ikke helt om det går over eller hva det gjør. Rent praktisk er det dumt med flere, men hjertet sier noe annet.



Anonymous poster hash: 60a7a...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... Vanskelig å si....

Jeg skal ikke ha flere barn, pga. økonomi, plass, alder (nærmer meg 40), den minste har en diagnose som krever litt ekstra....

Men fy fader, som jeg skulle ønske jeg kunne gå gravid igjen, kjenne spark og bevegelser i magen. Ordne alt klart til en liten baby, føde (ja, jeg skulle gjerne født igjen!!!), barseltiden, det å være fullstendig forelsket i dette nye, lille mennesket..... *sukk*

Men får håpe jeg blir bestemor etter hvert... ;-)



Anonymous poster hash: 6745d...6f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmm..... Vanskelig å si....

Jeg skal ikke ha flere barn, pga. økonomi, plass, alder (nærmer meg 40), den minste har en diagnose som krever litt ekstra....

Men fy fader, som jeg skulle ønske jeg kunne gå gravid igjen, kjenne spark og bevegelser i magen. Ordne alt klart til en liten baby, føde (ja, jeg skulle gjerne født igjen!!!), barseltiden, det å være fullstendig forelsket i dette nye, lille mennesket..... *sukk*

Men får håpe jeg blir bestemor etter hvert... ;-)

 

Anonymous poster hash: 6745d...6f5

ååååh ja, det er så koselig alt det! Blir ikke helt det samme med barnebarn da, men en liten trøst er det!:)

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg lett hadde takket ja til en til om jeg slapp en graviditet til. Men jeg har så lite lyst å gå gravid at jeg kjenner det stopper her. Skal i alle fall ikke gå inn for å lage en til. Men jeg skal aldri si aldri. Mannen ønsker seg flere, men vi er enige om å stoppe av hensyn til meg og fordi fire var avtalen fra starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre og er helt sikker på at jeg er ferdig. Det kjente jeg da minste lå i armene mine, nå er familien komplett! Nå er barna begynt å bli store og jeg synes det er helt herlig at babytiden er forbi :)

 

Anonymous poster hash: 2d1dd...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre, nr 1 og tre var ikke planlagt. Hver dagcetter fødsel har jeg tenktvat jeg vil ha en til, nettopp fordi jeg kjenner sånn glede og trygghet nå etter tredje barnet. Desverre tror jeg ikke mannen er helt enig, tørr ikke nevne det engang... og plass pluss økonomi burde si nei. Også tenker jeg på at det kan bli myecslit når de blir tenåringer alle sammen, tre burde holde... men åååå som jeg vil ha baby! Ingenting mer fantastisk, og jo fler barn det har blitt, jo mer kjenner jeg at jeg elsker hver og en!

 

Anonymous poster hash: f2110...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg lett hadde takket ja til en til om jeg slapp en graviditet til. Men jeg har så lite lyst å gå gravid at jeg kjenner det stopper her. Skal i alle fall ikke gå inn for å lage en til. Men jeg skal aldri si aldri. Mannen ønsker seg flere, men vi er enige om å stoppe av hensyn til meg og fordi fire var avtalen fra starten.

Oi, så du kjenner det etter fire og? 

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre og er helt sikker på at jeg er ferdig. Det kjente jeg da minste lå i armene mine, nå er familien komplett! Nå er barna begynt å bli store og jeg synes det er helt herlig at babytiden er forbi :)

 

Anonymous poster hash: 2d1dd...360

Åh, det er en slik følelse jeg håper på! At dette er siste! Men nå, så tar jeg vare på alt av babyutstyr, fordi jeg tenker at dette ikke er siste.. Og det må nå være et slags tegn på at jeg må ha flere? :-D

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken del av meg du spør.

 

Er det bare følelsene og hjertet som skal råde vil jeg veldig gjerne ha en til. Jeg elsker også babytiden og kunne sikkert fått en unge annenhvert år resten av mitt fruktbare liv ;)

 

Men skal jeg tenke praktisk, økonomisk osv så holder det med de fire vi har. Jeg begynner å bli for gammel, jeg er ikke 100% frisk og barna skal følges opp tidsmessig osv. Logistikken er temmelig vill her allerede...



Anonymous poster hash: 50417...978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har tre og er helt sikker på at jeg er ferdig. Det kjente jeg da minste lå i armene mine, nå er familien komplett! Nå er barna begynt å bli store og jeg synes det er helt herlig at babytiden er forbi :)

 

Anonymous poster hash: 2d1dd...360

Åh, det er en slik følelse jeg håper på! At dette er siste! Men nå, så tar jeg vare på alt av babyutstyr, fordi jeg tenker at dette ikke er siste.. Og det må nå være et slags tegn på at jeg må ha flere? :-D

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Sånn har jeg det også. Etter nr 2 kjente jeg på hele meg at jeg ikke var ferdig. Jeg maste på mannen allerede før nr 2 var født. Han var ikke enig, men gikk heldigvis med på en til. Hele graviditeten kjente jeg på en slags deilig ro om at dette var siste gang, nøt alt for siste gang, til og med ting som ikke akkurat er en nytelse. Nå etter nr tre, så er familien komplett. Jeg er SÅ ferdig, og fokuset er på å nyte den herlige familien jeg har. Gleder oss over sånn ting er i dag og ser fram mot at barna vokser seg mer selvstendig og tar oss inn i en ny fase av livet.

 

Og dette er ikke pga hverken alder eller økonomi, vi er både unge og hadde klart flere barn økonomisk. Vi er bare ferdig, komplett. Det er så deilig :-) Og jeg er så takknemlig for å ha fått disse tre fantastiske barna.

 

Anonymous poster hash: 71d46...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her høygravid og fødeklar og er bestemt på at dette er siste gangen. Hater å gå gravid med alle plagene det medfører så har gitt mannen beskjed at dersom han vil ha flere nå må han gå gravid selv! :lol:

 

Dette blir nr to og jeg tenker det er perfekt ift økonomi, oppfølgning og vår alder. Samtidig blir jeg litt vemodig av å tenke på at dette er siste gangen; jeg storkoste meg med babytiden og permisjon sist så gleder meg til det nå!

 

Så oppsummert er jeg ganske bestemt på at dette blir siste barnet (ihvertfal planlagt) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjenner jeg lett hadde takket ja til en til om jeg slapp en graviditet til. Men jeg har så lite lyst å gå gravid at jeg kjenner det stopper her. Skal i alle fall ikke gå inn for å lage en til. Men jeg skal aldri si aldri. Mannen ønsker seg flere, men vi er enige om å stoppe av hensyn til meg og fordi fire var avtalen fra starten.

Oi, så du kjenner det etter fire og? 

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

 

Ja, spesielt nå når de har blitt større og mer selvstendige. Trives bedre og bedre sammen med barna. Har alltid vært en babyperson, men nå som barna er eldre syns jeg større barn er enda bedre. Tenker også at fremover at det vil bli veldig fint med mange voksne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Jeg har tre og er helt sikker på at jeg er ferdig. Det kjente jeg da minste lå i armene mine, nå er familien komplett! Nå er barna begynt å bli store og jeg synes det er helt herlig at babytiden er forbi :)

 

Anonymous poster hash: 2d1dd...360

Åh, det er en slik følelse jeg håper på! At dette er siste! Men nå, så tar jeg vare på alt av babyutstyr, fordi jeg tenker at dette ikke er siste.. Og det må nå være et slags tegn på at jeg må ha flere? :-D

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Sånn har jeg det også. Etter nr 2 kjente jeg på hele meg at jeg ikke var ferdig. Jeg maste på mannen allerede før nr 2 var født. Han var ikke enig, men gikk heldigvis med på en til. Hele graviditeten kjente jeg på en slags deilig ro om at dette var siste gang, nøt alt for siste gang, til og med ting som ikke akkurat er en nytelse. Nå etter nr tre, så er familien komplett. Jeg er SÅ ferdig, og fokuset er på å nyte den herlige familien jeg har. Gleder oss over sånn ting er i dag og ser fram mot at barna vokser seg mer selvstendig og tar oss inn i en ny fase av livet.

 

Og dette er ikke pga hverken alder eller økonomi, vi er både unge og hadde klart flere barn økonomisk. Vi er bare ferdig, komplett. Det er så deilig :-) Og jeg er så takknemlig for å ha fått disse tre fantastiske barna.

 

Anonymous poster hash: 71d46...800

fantastisk lesning!:) deilig å bare nyyyte alt! Hvordan overtalte du han da? 😜

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her høygravid og fødeklar og er bestemt på at dette er siste gangen. Hater å gå gravid med alle plagene det medfører så har gitt mannen beskjed at dersom han vil ha flere nå må han gå gravid selv! :lol:

 

Dette blir nr to og jeg tenker det er perfekt ift økonomi, oppfølgning og vår alder. Samtidig blir jeg litt vemodig av å tenke på at dette er siste gangen; jeg storkoste meg med babytiden og permisjon sist så gleder meg til det nå!

 

Så oppsummert er jeg ganske bestemt på at dette blir siste barnet (ihvertfal planlagt) :D

godt å kjenne den følelsen da! Det er den jeg er ute etter også:) at man kjenner at man er ferdig!

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg sikker i troen på at to holder! Synes vi klarer to greit med tanke på økonomi, plass, oppfølging osv.. I tillegg er det litt tid og rom for egentid og egne prosjekter!

 

Har gitt bort alt av babyutstyr og klær, og det var liksom ingenting i meg som sa at dette er dumt for di skal jo kanskje bruke det igjen.. Det tar jeg som en bekreftelse på at det er riktig for oss!

 

Når det er sagt.. Skulle uhellet skje og jeg blir gravid, så beholder vi nok.. Men ingen planlagt nr 3 her nei

 

Anonymous poster hash: 74394...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg har tre og er helt sikker på at jeg er ferdig. Det kjente jeg da minste lå i armene mine, nå er familien komplett! Nå er barna begynt å bli store og jeg synes det er helt herlig at babytiden er forbi :)

 

Anonymous poster hash: 2d1dd...360

Åh, det er en slik følelse jeg håper på! At dette er siste! Men nå, så tar jeg vare på alt av babyutstyr, fordi jeg tenker at dette ikke er siste.. Og det må nå være et slags tegn på at jeg må ha flere? :-D

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Sånn har jeg det også. Etter nr 2 kjente jeg på hele meg at jeg ikke var ferdig. Jeg maste på mannen allerede før nr 2 var født. Han var ikke enig, men gikk heldigvis med på en til. Hele graviditeten kjente jeg på en slags deilig ro om at dette var siste gang, nøt alt for siste gang, til og med ting som ikke akkurat er en nytelse. Nå etter nr tre, så er familien komplett. Jeg er SÅ ferdig, og fokuset er på å nyte den herlige familien jeg har. Gleder oss over sånn ting er i dag og ser fram mot at barna vokser seg mer selvstendig og tar oss inn i en ny fase av livet.

 

Og dette er ikke pga hverken alder eller økonomi, vi er både unge og hadde klart flere barn økonomisk. Vi er bare ferdig, komplett. Det er så deilig :-) Og jeg er så takknemlig for å ha fått disse tre fantastiske barna.

 

Anonymous poster hash: 71d46...800

fantastisk lesning!:) deilig å bare nyyyte alt! Hvordan overtalte du han da? 😜

 

Anonymous poster hash: aece4...4a4

Jeg var åpen om hvor mye jeg ønsket et barn til, at jeg var redd for at det aldri ville forsvinne og dermed bli noe som ville plage meg livet ut. Garanterte st jeg skulle være ferdig etter tre. At han ikke ville merke så stor forskjell, mens for meg ville det bety alt. Over litt tid, så ble vi enig. Han angrer ikke :-)

 

Anonymous poster hash: 71d46...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år etter siste var født kjente jeg at jeg var ferdig. Før det kunne jeg glatt fått en til. Nå er minste snart 4 år og jeg nyter at de vokser til. Er så glad vi er ferdig med nattevåk, bleier o.s.v. Men, nå har vi 5 da ;)



Anonymous poster hash: 5d594...ad9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...