Gå til innhold

Blødning 1. trimester. Hva er vanlig oppfølging?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde et skikkelig blodtrykksfall med kaldsvetting, prikking i kroppen, føltes som jeg skulle svime av og måtte legge meg med bena høyt forrige uke. Hadde samtidig vondt i magen og ryggen. Var da uke 8 + 1. Ble sendt hjem fra jobb og begynte å blø da jeg kom hjem. Kraftig blødning med noen koagler. Var sikker på at jeg mistet. Fikk time til legen som var enig med meg om at det trolig var sa. Fikk sykemelding ut uka da jeg regnet med å blø en stund. Blødningen stoppet derimot samme dag og jeg har ikke blødd noe etter dette. Er fremdeles kvalm og kaster opp flere ganger daglig. Føler meg dermed rimelig gravid fremdeles. Mistet i våres og blødde da mye mer og over lengre tid. Legen har nå skrevet en henvisning til gynekolog da hun mener jeg bør få det sjekket, men at jeg nok ikke får time på sykehuset da jeg bare er i uke 9 nå( hvis alt gikk bra). Har akkurat ringt rundt til gynekologer med driftstilskudd. Får beskjed om å sende henvisningen i posten og at de vil sende tilbud om time i posten til meg, evt en som hadde ledig 25. september. Gidder ikke gå gjennom den mølla. Kommer til å bestille time til privatpraktiserende, men synes det er litt underlig at jeg må betale selv for å få det sjekket. Er det vanlig at man skal gå å lure i ukesvis på om man har mistet? Har andre opplevd å bli henvist til sykehuset etter tidlige blødninger? Leste et sted på nett at smerter pluss blødninger alltid skal undersøkes raskt, men ser jo ikke ut som det er praksis. Noen som vil dele sine erfaringer med oppfølging etter tidlige blødninger.

 

Anonymous poster hash: bfe31...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så tidlig i sv skapet er det ikke noe å gjøre, derfor mange leger tar så lett på dette. I forhold til du hadde vært lengte ut i sv skapet. De fleste som tar tidlig ul tar og betaler selv, og blir man henvist på sykehuset hos gyn tror jeg at man må betale en egenandel selv om du er gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde da jeg var 5 uker på vei i mitt første svangerskap. Gikk direkte til privatpraktiserende og fikk ul som bekreftet bankende hjerte. Blødde igjen i uke 16, men da ble jeg tatt rett inn til sykehuset. Tror jeg ville gått rett til privat hvis du har råd til det for å slippe å gå rundt med usikkerheten, det er så kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres litt rart ut at du skal gå å vente til 25 september med å vite om du har abortert eller om du fortsatt er gravid?? Trodde kanskje folk ble henvist til sykehuset når de blør, tenker at det er viktig å vite om alt eventuelt har kommet ut? Du skriver jo selv at du blødde kun den ene dagen, mot at du blødde i flere dager ved forrige abort.. så det kan jo tyde på at du fortsatt er gravid, eller at ikke alt har kommet ut? Uff, stakkars deg som må gå rundt med den usikkerheten.. Jeg hadde nok også valgt privat ul, fremfor å gå så lenge uten å vite noe..

 

Men jeg er enig med deg, det er veldig merkelig at en må gjennom en så lang henvisningsprosess i dete tilfellet??

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en blødning i uke 6, var hos fastlege som ringte til sykehuset og fikk ordnet time dagen etter til UL. Betalte ikke en krone for dette. Det er jo greit at det ikke er noe å gjøre så tidlig, men det går jo på det psykiske, det er ikke noe kjekt å gå å vente i uvisshet, så det skal jo gjøre at en kommer til undersøkelse raskt. I tillegg er det viktig å utelukke en graviditet utenfor livmor. 



Anonymous poster hash: 95026...587
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...