Gå til innhold

Kronisk migrene


Vårbarn ❤️

Anbefalte innlegg

Flere som har det? Hvor mye medisiner bruker dere og evt hvilke medisiner? Klarer dere jobbe fullt når dere er gravide og har mye migrene?

Endret av M@ri@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, har ikke brukt migrenemedisinen nå i sv.skapet siden det visstnok ikke er bra. Men bruker egentlig maxalt smeltetabletter, som ikke virker like bra lenger :-P har heller ikke jobb til vanlig, men syns noen dager det er ekstra vanskelig å fungere. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med legen min i dag og har også sendt inn til tryggmammamedisin.no. Av migrenemedisin er det imigran som er å foretrekke fordi det er mest erfaring med denne medisinen. Jeg kan ikke bruke den, blir veldig trøtt og sløv, så jeg fikk beskjed om å bruke relpax i minst mulig dose, og prøve å redusere forbruket. Dette var trygt visstnok. Botox som forebyggende medisin er det eneste som har hjulpet meg, men dette velger å ikke fortsette med da det er for lite forskning på botox og graviditet.

 

Hvis det viser seg at jeg får like mye migrene gjennom svangerskapet som ellers må jeg jobbe redusert. Foreløpig har jeg vært 5 dager migrenefri nå, hurra :-D håper det blir en trend :-P tar en dag av gangen. Legen min hadde heldigvis forståelse for situasjonen min, så nå har jeg en bekymring mindre :-) Krysser fingrene for et migrenefritt svangerskap til deg og meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet mye med kronisk migrene før jeg ble gravid. Nå er jeg 23+2 og har ikke hatt et eneste anfall. Det har gått fra minst fire dager i måneden til ingen, kjempedeilig :) håper det blir slik for deg også. Har dog fått litt hodepine, som har vart noen dager nå - men det er jo ingenting sammenliknet med migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du da:-) både svigermor og svigerinna mi har slitt med migrene, men da de var gravide ble det borte. Jeg var ikke like heldig... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser foreløpig ut til å gå bra med meg, bank i bordet :-D men må si jeg misunner deg som bare har 4 ganger i måneden til vanlig! 4 ganger i uken pleier å være en trend her i huset :-( har hatt litt vanlig hodepine etter jeg ble gravid, men som du sier Stjerne89 så er litt hodepine bare barnemat ifht migrene. Håper dette fortsetter for oss begge :-D hurra for et migrenefritt svangerskap :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser foreløpig ut til å gå bra med meg, bank i bordet :-D men må si jeg misunner deg som bare har 4 ganger i måneden til vanlig! 4 ganger i uken pleier å være en trend her i huset :-( har hatt litt vanlig hodepine etter jeg ble gravid, men som du sier Stjerne89 så er litt hodepine bare barnemat ifht migrene. Håper dette fortsetter for oss begge :-D hurra for et migrenefritt svangerskap :-D

Hehe. Mente fire ganger i uka :P fire i måneden hadde vært deilig. Hadde både migrene og tensjonshodepine, så ble en ond sirkel med vondt som resulterte i migrene nesten hver dag. Det er først nå jeg får tenkt "hvordan har jeg takla det der?". Håper vi slipper mer nå :) moren min hadde samme type migrene, men aldri igjen etter at hun fikk meg - så er jo håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Botox? Hvis migrenen er tiltagende når svangerskapet er over så vil jeg anbefale deg å prøve det! Har prøvd flere forebyggende medisiner i tablettform uten særlig effekt. Da jeg begynte med botox var det som natt og dag! Og jeg har veldig lik hodepine som deg høres det ut som! Dessuten får en det på blå resept hvis en er hardt nok rammet så da blir det ikke så kostbart heller. Men vi får krysse fingrene for at vi følger din mors eksempel og nå er kvitt den idiotiske migrenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, jeg har ikke prøvd det, men har tenkt på det. Syns det høres litt skummelt ut :P hvor ofte tok du det? Altså botox. Hvordan går det med hodet ditt nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres skummelt ut, men er sannsynligvis den migrenemedisinen med færrest bivirkninger tabletter har MANGE flere bivirkninger enn botox! jeg har tatt det hver tredje mnd nå er hodet ganske bra. Har ikke hatt migrene på mange uker *bank i bordet* har dog hatt en del vanlig hodepine, men med god effekt av paracet. Hvordan er formen din? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt hodepine, men det er så godt at det hjelper med paracet! Det har jeg aldri opplevd før :) ellers har jeg fortsatt ikke hatt noe migrene, er 26 uker på vei nå. Fantastisk deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skjønner jeg ikke åssen jeg takla migrenen, blir litt trist av å tenke på hvor tungt det har vært. Botox skal prøves om den kommer tilbake etter svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg plages også med migrene, har fått "lov" til å ta imigran siden den skal være trygg, men jeg synes likevel det er ubehagelig både å ta den og fungere etterpå. Prøver å ta en halv for å se om det hjelper i første omgang, men det er sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt Relpax i halv dose, og har det ikke noe effekt så har jeg latt vær å ta noe mer. Har ligget i 2-3 dager og ventet på at det skal gå over... Jeg opplever at sykemelding og hvile er den beste medisinen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...