Gå til innhold

SA


Lykkelig mamma til 4

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre mistet min lille i magen i uke 8.Har 4 barn fra før. Før jeg fikk nr.4 hadde jeg og en sa. Nå er det 10 dager siden jeg mistet. Nå skal vi prøve på nytt. Vil bli gravid igjen med en gang,men fikk beskjed om at det var lurt å vente til etter 1 mens.Hvis jeg blir gravid med en gang igjen er jeg så redd for å miste igjen. Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei. Så leit at den lille spiren slapp taket! Jeg tenker at du må selv føle når det er riktig å prøve igjen. Etter at jeg selv mistet i MA nå i juni, så ville jeg prøve så fort som mulig igjen, men når blødningene stoppet så merket jeg både fysisk og psykisk at jeg ikke var klar likevel. Jeg fikk mensen som normalt 30 dager etterpå og etter dette så følte jeg meg gradvis klar igjen, mens nå 2 mnd etterpå er jeg superklar :P etter å ha snakket med flere forskjellige gynekologer ifm aborten så var det delte meninger Vedr dette med å vente en mens etter en abort. Grunnen til at man anbefales å vente en mens er først og fremst for at man skal få aborten på avstand både fysisk og ikke minst psykisk. Men blir man gravid med det samme igjen så er det ikke større sjans for å miste, men det kan være vanskeligere å sette termindato siden man ikke har hatt ordentlig mens etter aborten. Dette var det jeg fikk forklart av de ulike gynekologene. Men som jeg skrev innledningsvis så ville jeg ventet til det føles riktig for deg å prøve igjen! Lykke til :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.Vi blir nok å vente til jeg har hatt 1 mens.Har hatt det veldig tungt både fysisk og psykisk. Har jo 4 barn så det er jo ikke krise om jeg ikke får flere, men det hadde jo vært koselig med en til.Barna mine er fra snart 3- 16 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...