Gå til innhold

Lammeskinn til baby som lukter?


tusselussine

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg pakke i posten fra Jollyroom, der lammeskinnet jeg har bestilt til babyen kom.

 

http://www.jollyroom.no/produkter/svensk-lammeskinn-naturhvit-ekstra-stor

 

Men det lukter så intens shampo av det?! Jeg har hengt det over stolen på spisestuebordet, og når jeg går forbi det, så kjenner jeg den intense lukten. Er det bra da? For babyen liksom?? Vurderer å sende det i retur og få tak i nytt et annet sted. Noen som har erfaringer og tips å komme med? Tenkte å bruke det som underlag i vugga på stua. Hvordan er de billige saueskinnene fra Ikea? Fungerer kanskje like godt eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usj! Send de en mail å klag, så får du refundert returportoen også.

 

Jeg hadde ikke beholdt et lammeskinn som lukter shampo, det høres jo helt rart ut. Har hørt at skinn kan lukte litt sau når de er nye, men shampo? Merkelig! lurer på hva de har gjort med det. Jeg hadde ihvertfall ikke lagt en baby på det! Hele greia med lammeakinn er jo at det skal være naturlig, ubehandlet ull, er det vasket med såpe eller tilsatt kjemikalier er det liksom ikke helt samme greia :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også returnert, eller hvertfall ringt og spurt. Kanskje de vasker det med spesiell sjampoo som ikke er farlig for babyen? Aner ikke... Skinnet vårt luktet pinnekjøtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intense lukter er ikke bra for babyen uansett, så du bør og høre om du kunne få et nytt skinn. Ikea sine lammeskinn er kun til pynt, og skal ikke brukes til baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hildamaria, ja, de er visst behandlet med noe som er giftig for babyer (og som ikke forsvinner i vask). De skal bare brukes som teppe eller pynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takk for at du sa fra! har nettopp kjøpt inn et ikeaskinn til babyen som kommer, men da får jeg bruke det til noe annet, eller bytte det inn. Vet du hva det er satt inn med? Det kan jo gjelde andre ting også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Jeg har en bekjent som jobber på ikea, det var hun som sa at det ikke måtte brukes til baby. Lammeskinn som selges på interiørbutikker er også satt inn med dette eller lignende, men all lammeskinn de selger på babybutikker er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...