Gå til innhold

Noen som har opplevd MA flere ganger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det 2 gangen for meg. Var på ultrlayd for en uke siden, da slo hjertet. Men i dag var det altså ingen aktivitet. 

Det samme skjedde for et år siden, vel, nesten det samme .. Det startet i fjor med litt spotting, brunt på papiret rundt uke 8. Dro på en ultralyd dagen derpå hvor det ble konstantert at fosteret ikke hadde utviklet seg. "Tom fostersekk", kalte hun det. Jeg tok det selvsagt tungt, veldig tungt. Men vi valgte å prøve igjen, det skulle ta hele 9 mnd før det klaffet. Lykken var selvsagt stor .. 

Men det varte ikke lenge. Sakte, men sikkert begynte angsten å snike seg inn på meg .. Og jeg valgte å gå på en tidlig ultralyd, "just in case" .. Men hjerte slo!! Og jeg ville skrike det til hele verden, "jeg er gravid!", jeg var så lykkelig. Men jeg vet ikke, "noe" fikk meg til å tvile, det var ikke mangel på symptomer, langt i fra .. Trøtt, kvalm, oppblåst .. Likevel slo jeg meg ikke til ro, jeg prøve å unnskylde meg selv, "nå er det bare angsten din igjen fordi du har opplevd dette før, men forskjellen nå er at du har sett hjerte banke, sist var det en tom fostersekk! Det var ingenting der!" .. 

Men hjerte slo ikke i dag. Hva gjorde jeg da det sluttet å slå? Tankene er mange .. 

Og jeg tør ikke prøve igjen. Påkjenningen er enorm. Jeg føler meg helt alene, at det er noe galt med meg. 

 

Jeg var 18 da jeg fikk mitt første barn. Skole måtte fullføres, jobbe litt. Og jeg tok en abort da jeg var 20. Tankene er så mange, så rare .. Jeg valgte bort en, så hvorfor skal jeg få flere .. Men jeg var alene. Og måtte tenke på den jeg allerede hadde. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, må bare få det ut, alle de rare tankene som ingen venninner forstår. "Det går nok bra, dere får prøve igjen!", sier dem .. Men jeg tør ikke. Jeg tør ikke en gang til, det gjør så fryktelig vondt i sjelen .. 



Anonymous poster hash: 238ae...a5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. To MA og en SA.

Er nå gravid og termin og tre uker.

Ikke noe galt med meg. Har bare vært uheldig sa legene på sykehuset etter jeg ble utredet.

 

Anonymous poster hash: d7c39...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. To MA og en SA.

Er nå gravid og termin og tre uker.

Ikke noe galt med meg. Har bare vært uheldig sa legene på sykehuset etter jeg ble utredet.

 

Anonymous poster hash: d7c39...366

Ah, herlig med en solskinnshistorie! :) Ønsker å si det samme en gang! 

Tenker jo enormt på alt som kan være galt med meg, føles som livmoren min (og unnskyld ordbruken) dreper barn. Føler meg helt jævlig. 

 

Men det hjalp faktisk å se at det finnes fler som har opplevd mer enn èn MA, og likevel snart skal få barnet sitt! Tusen takk for svar, og lykke til :) 

 

Anonymous poster hash: 238ae...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte jeg skriver om mine erfaringer her da jeg vet at nygravide ikke ønsker å lese om de som mister og det forstår jeg jo godt, men siden du spør så må jeg jo kunne dele at jeg måtte gjennom 4 stykk MA før jeg fikk oppleve gleden av å bli mamma. Det var en tøff tid, og jeg gikk på litt medikamenter under svangerskapene og er nå mamma til to flotte og friske jenter på 3 år og 20 mnder. Om du skulle oppleve å miste igjen eller ønsker noen å dele tanker med anbefaler jeg forumet "habituell abort" her inne på bim hvor vi som har mistet 3 ganger eller fler deler tanker, erfaringer og solskinnshistorier! Nå er det under 1 % av kvinner som opplever å falle under kategorien habituell abort så sjansen er veldig stor for at du lykkes neste gang! Masse lykke til og varm klem 



Anonymous poster hash: fd5ec...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke så ofte jeg skriver om mine erfaringer her da jeg vet at nygravide ikke ønsker å lese om de som mister og det forstår jeg jo godt, men siden du spør så må jeg jo kunne dele at jeg måtte gjennom 4 stykk MA før jeg fikk oppleve gleden av å bli mamma. Det var en tøff tid, og jeg gikk på litt medikamenter under svangerskapene og er nå mamma til to flotte og friske jenter på 3 år og 20 mnder. Om du skulle oppleve å miste igjen eller ønsker noen å dele tanker med anbefaler jeg forumet "habituell abort" her inne på bim hvor vi som har mistet 3 ganger eller fler deler tanker, erfaringer og solskinnshistorier! Nå er det under 1 % av kvinner som opplever å falle under kategorien habituell abort så sjansen er veldig stor for at du lykkes neste gang! Masse lykke til og varm klem 

 

Anonymous poster hash: fd5ec...12a

 

Ja, jeg beklager faktisk for at dette kommer midt innimellom alt annet her på sidene. Det er nervepirrende å være gravid, og det hjelper ikke med historier som dette. Det vet jeg alt som! Jeg har ikke vært her inne på mange år, logget meg på med mail og brukernavn fra 2005 - og alt var jo nytt og annerledes her. 

Jeg skal så absolutt sjekke ut det forumet, tusen takk. Og tusen takk for enda en solskinnshistorie! :) Det er godt å ikke miste håpet helt, tusen takk og klem tilbake! 

 

Anonymous poster hash: 238ae...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg googlet mye i de tyngste periodene kom jeg over et utsagn fra en lege som sa at mer enn 9 av 10 kvinner som blir naturlig gravide vil oppleve å få føde barn tilslutt selv om veien er lengre for noen! Dette bet jeg meg merke i og beholdt håpet - og det er så verdt det! Stå på tøffe dame! :) 

 

#4



Anonymous poster hash: fd5ec...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å gå inn på habituell abort-forumet, ja. Der er det mye støtte å hente.

Jeg har hatt tre MA mellom mine barn. Nå er jeg gravid igjen med termin om en måned. Brukte ingen medisiner denne gangen, så hvorfor det gikk nå, aner jeg ikke.

Ønsker deg lykke til, jeg vet så alt for godt hvordan du har det.

 

Anonymous poster hash: 55380...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...