Gå til innhold

Bekkenlåsning


Villmarksjenta

Anbefalte innlegg

Snakket med jordmor på telefonen i går og fikk avtalt time til første kontroll. Har hatt en del smerter bak nedfor korsryggen etter at jeg begynte å jobbe igjen. Nevnte dette for henne og fikk beskjed om at det kunne være bekkenlåsning. Hun ba meg ringe lege snarest for en time der for videre henvisning til fysio. Noen andre som opplever liknende? Fryktelig vondt å stå bøyd el sitte på huk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt bekkeløsning i alle svangerskap. Min søster hadde bekkenlåsning. Hun ble veldig stiv og gikk med minimuseskritt tilslutt. Husker ikke helt hvordan det var for henne ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har hatt problemer med bekkenet og er på mitt 4 svangerskap nå. Var kun litt problemer med 1. så har det økt på seg og med 3. startet problemene allerede i uke 4. I uke 8 hadde jeg så vondt i korsryggen og rumpa at det verket selv når man lå stille i sofaen eller senga. Fikk tips om kiropraktor av noen på bekkentreningen med fysio og leste meg opp da jeg er superskeptisk til slikt. Er visst noe slik at hvis smertene sitter bak så kan det være låsning.

Bestilte meg time og ble mye bedre. I mellom svangerskapene kunne jeg fint være på joggeturer uten å kjenne noe og nå i mitt 4 svangerskap er jeg i 11 uke og har nesten ikke problemer i det hele tatt enda. Dvs skal nok ikke på joggetur osv det neste året men ikke verre enn at jeg fungerer fint i hverdagen. Kan absolutt anbefale kiropraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt positivt om kiropraktor. Har vært tre ganger til fysioterapi nå men synes ikke det hjelper så mye😣 har jobbet bare 50 % de siste to ukene, og har fått beskjed nå om å ikke jobbe i det hele tatt. Er 11+4 i dag så det blir et langt svangerskap. Men når både jordmor, lege og fysio sier at jeg må ta det med ro nå så må jeg bare høre på dem. Har siste dag på jobben i morgen så det blir spennende å se hvordan formen utvikler seg😕 Minuset her i finnmark er at jeg må reise 6 timer med bil for å komme til kiropraktor, men tid får jeg jo nok av nå så kanskje jeg skal prøve😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bekkenlåsning, tror jm! Smerter i høyre side bak, som stråler ned i kneet ved bevegelse/belastning.. Får ikke kommet meg til behandling enda, reise en uke til new York i helgen.. Så dette kan Jo bli spennende :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda! Ja bare vær flink til å kjenne etter hva du klarer og ikke klarer. Legen sa det så greit: "hvis noe er smertefullt så ikke gjør det"😊 fysio har sagt at jeg må selv teste og finne ut hvilke bevegelser som gjør vond så jeg kan lære meg å gjøre ting på andre måter, men det viktigste er at man tar det med ro og ikke presser seg for da blir det mest sannsynlig værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også stråling nedover i benet. Jeg galt fått beskjed om at det er svangerskapsisjias. Det er kanskje forskjellig fra den type stråling som oppstår ved bekkenlåsing.

Dette er ihvertfall anerledes enn de to foregående svangerskapene. Da var det helt klassiske bekkenløsningsmerter. Smerter i symfysen og verking inni rompeballene. Mye smerter ved gange og snuing. Nå har jeg det, men det er isjiassmerter som akkurat nå er mest plagsomme. Spesielt når jeg skal gå.

 

Noen som har det slik som jeg beskriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bekkenlåsning, tror jm! Smerter i høyre side bak, som stråler ned i kneet ved bevegelse/belastning.. Får ikke kommet meg til behandling enda, reise en uke til new York i helgen.. Så dette kan Jo bli spennende :-(

Jeg har heldigvis blitt bedre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...