Gå til innhold

Bare meg som føler meg som sur og hurpete kjæreste og mor??


nikoline, prinsen og prinsessa

Anbefalte innlegg

Vi prøver da å få nr 3. Vi har såå lyst på en liten søt krabat til som er like fantastisk som de to andre trollene våre.Men inni mellom, slik som i kveld, lurer jeg rett og slett hva vi driver på med? Når 4 åringen bruker 1,5 timer på å sovne, så kjenner jeg det koker i meg og jeg har rett og slett lyst til å klikke, i  hele ettermiddagen har det vært kjefting for at barna kranglet, rotet, ikke ville dele på lekene osv. så tar jeg meg i det at jeg rett og slett er sur og kjeftete sånn 70% av tiden.. til tider føler jeg meg mislykket, til tross for at jeg egentlig elsker barna mine over alt på gjort, og føler meg som den heldigste personen som har både to herlige barn og min mann. men så takler jeg stressbiten og oppdragelsen dårligere enn andre har jeg på følelsemen . uff og da kommer den samvitigheten : Bør vi egentlig ha ett barn til? Er vi nå virkelig egnet til det? Vil så gjerne være en harmonisk person som koser meg mer i steden for å stresse opp ting hele tiden..

ja dette ble langt, håper på noen kloke ord der.  :sukk:

noen andre som kan kjenne seg igjen og gi noe forbedringstips til meg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenne meg VELDIG igjen! Å trur da er heilt normalt! :) for å sei da sånn da e ingen i verden som kan få meg til å bli så sint som ongane mine, men da er heller ingen som kan få hjerta mitt te å smelta sånn som dei heller!! Verdens beste, mest utfordrande, vanskelige, mest givende, tøffe, å krevande jobb! Ville aldri vore foruten ein einaste av de! Nå vente me nr 4, ikkje planlagt, men panikken eg trudde ville komma, har ikkje komt endo! 😄 nåken dagar holde eg på å bli GAL!!!! Å lure på Kossen eg ska takla alt, men så komme de gode små øyeblikko, der de leke så fint, seie nåke fint te kvarandre eller gir ett kompliment, å då vett en at da nytta, kampane gir resultat, om enn ikkje så store 😉 så vokse de og blir fantastiske mennesker som gjere livet så ufatteligt rikt 💕😄👍 Hehe!!! Men følelsen av å vera sur, bitchy mor og kjæreste, den er dessverre ofta der 😄 men har ein fantastisk mann som heldigvis holde ut med meg i gode å dårlige dagar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenne meg VELDIG igjen! Å trur da er heilt normalt! :) for å sei da sånn da e ingen i verden som kan få meg til å bli så sint som ongane mine, men da er heller ingen som kan få hjerta mitt te å smelta sånn som dei heller!! Verdens beste, mest utfordrande, vanskelige, mest givende, tøffe, å krevande jobb! Ville aldri vore foruten ein einaste av de! Nå vente me nr 4, ikkje planlagt, men panikken eg trudde ville komma, har ikkje komt endo! 😄 nåken dagar holde eg på å bli GAL!!!! Å lure på Kossen eg ska takla alt, men så komme de gode små øyeblikko, der de leke så fint, seie nåke fint te kvarandre eller gir ett kompliment, å då vett en at da nytta, kampane gir resultat, om enn ikkje så store 😉 så vokse de og blir fantastiske mennesker som gjere livet så ufatteligt rikt 💕😄👍 Hehe!!! Men følelsen av å vera sur, bitchy mor og kjæreste, den er dessverre ofta der 😄 men har ein fantastisk mann som heldigvis holde ut med meg i gode å dårlige dagar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) takk for det. Føler meg.litt mer normal da

Da er det kansje håp for meg også , selv som fremtidig 3 barnsmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi jeg er sånn og jeg har bare en unge på tre år og en til i magen. 

Føler meg ekstra utålmodig kansje pågrunn av graviditetshormoner. Jeg kjefter både på mannen fordi han ikke tok oppvasken eller tok ut søppla som han lovet. (han sier jeg har begynt å høres ut som en gnage kjærring) Og 3 åringen som løper vekk hver gang vi skal kle på hun og bruker en evighet på å komme ut døra, men som jeg tror er normalt for barn i den alderen. Også sliter vi med å få hun til å legge seg kl 20 det blir vel nærmere 22!! Også da vil hun ikke stå opp på morningen og vi kommer forsent til barnehagen med hun, ikke hennes feil selvfølgelig!!! Det er min feil. Super frustrert å lei av å være så sur på dem siden elsker dem, vanskelig når man blir så fort irritert. 

Har desverre ingen tips, trenger dem sårt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærsten min sier ofte: " jaja, jeg ville bare spørre"

Så fullt mulig jeg supermegge om dagen... Også føler jeg meg slem å begynner å grine...

Godt det bare er en periode....

 

Skjerper meg veldig med barna da, så langt det går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver da å få nr 3. Vi har såå lyst på en liten søt krabat til som er like fantastisk som de to andre trollene våre.Men inni mellom, slik som i kveld, lurer jeg rett og slett hva vi driver på med? Når 4 åringen bruker 1,5 timer på å sovne, så kjenner jeg det koker i meg og jeg har rett og slett lyst til å klikke, i hele ettermiddagen har det vært kjefting for at barna kranglet, rotet, ikke ville dele på lekene osv. så tar jeg meg i det at jeg rett og slett er sur og kjeftete sånn 70% av tiden.. til tider føler jeg meg mislykket, til tross for at jeg egentlig elsker barna mine over alt på gjort, og føler meg som den heldigste personen som har både to herlige barn og min mann. men så takler jeg stressbiten og oppdragelsen dårligere enn andre har jeg på følelsemen . uff og da kommer den samvitigheten : Bør vi egentlig ha ett barn til? Er vi nå virkelig egnet til det? Vil så gjerne være en harmonisk person som koser meg mer i steden for å stresse opp ting hele tiden..

ja dette ble langt, håper på noen kloke ord der. :sukk:

noen andre som kan kjenne seg igjen og gi noe forbedringstips til meg her

Uff, det hørtes ikke no morro ut. Men jeg synes kjeft og mas 70% av tiden var veldig mye... Hvis det faktisk er sånn dere har det ville jeg kanskje prøvd å fikse det altså. Jeg synes ikke det er så lurt å bringe en ny baby inn i et familieliv som allerede nesten alltid er anstrengt. Men det kan kanskje hende du satt det litt på spissen? :) jeg tenker at dere hvertfall burde ha flere gode dager enn dårlige dager før dere hopper inn i familieforøkelse.

 

Da jeg vokste opp var vi tre søsken, og jeg har ofte lurt på hvorfor foreldrene mine fikk lillesøsteren min når de allerede sleit med oss to de hadde fra før. Tror familien vår ville sett helt annerledes ut hvis de hadde nøyd seg med to og hatt tid og energi til oss. I dag bare krangler alle og det er sånn jeg husker oppveksten min også. En endeløs rekke med krangler fordi moren min alltid var så stressa.

 

Mitt råd er kanskje at du skaper den familien du vil ha først - og så tar inn et nytt medlem, når du føler du har hodet over vannet og ting er stabile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for gode innspill.. men da var jeg visst allerede gravid😊

Da må jeg gjøre det beste ut av det og jobbe litt med meg selv. 👍 kan ikke noe for det men kan ikke noe annet enn å glede meg helt villt nå 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill.. men da var jeg visst allerede gravid😊

Da må jeg gjøre det beste ut av det og jobbe litt med meg selv. 👍 kan ikke noe for det men kan ikke noe annet enn å glede meg helt villt nå 😆

Oooy! Gratulerer så masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil først og fremst gratulere. Det er fantastisk å ha muligheten til å være forelder, men det er stritt i blant. Jeg vil råde deg til å ha fokus på deg selv. For ofte så blir barn en "kopi" av oss foreldre, på godt og vondt. Tenk igjennom før du kjefter, eksploderer el. at - er det slik du vil barna skal huske deg? Du vil helt sikkert ha et godt forhold til dem. Vær klar på forventingene du har til ungene (avhengig av alder, så klart), men det blir så mye enklere etter hvert når ungene blir større. Forventninger MÅ følges opp. Vær tydelig, men med masse kjærlighet til dine små. Og det er lov å mislykkes innimellom, men det er viktig at man kan si unnskyld for sin dårlige oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...