Gå til innhold

Røyker du/har røyka eller kjenner noen som røyker under graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var det så vanskelig og slutte? når du vet du har en baby som vokser inni deg?

 

Selv har jeg røyka før mine begge svangerskap og har sluttet på dagen jeg fant ut jeg var gravid.

 

Kjenner noen som ikke klarer å slutte under graviditeten, og kjenner jeg blir så irritert og frustrert, her har de prøvd i flere år på å bli gravide, mista flere ganger, å alikevell så klarer de ikke slutte? vet nesten ikke hvordan jeg skal forholde meg til det, og hva mer jeg kan si?? Jeg føler jeg kan det meste om hvor skadelig det er for deg og babyen, å siden jeg har gjort det selv så kan jeg uttale meg til dem. Men hvor går grensa på hvor mye jeg kan mase om det? jeg ser for meg at jeg skal mase helt til den dagen det er helt slutt...



Anonymous poster hash: 96288...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har røyka i 15år... Det vil si over halve livet. For et par år siden begynte jeg å snuse også. Jeg sluttet med begge dele på dagen. Tanken på at jeg skadet den lille bebien min var motivasjon nok! Og det burde det være for andre også. Jeg syntes dt var vanskelig og holde meg, men jeg angrer ikke. Syntes at røykeslutt appen funket som motivasjon også, som tips. :)

 

Anonymous poster hash: 2f8f6...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har slutta i begge tidligere svangerskap og dette. Men slet hele graviditeten. Jeg fikk aldri mindre lyst på røyk. Så jeg skjønner at ikke alle klarer det.

 

Anonymous poster hash: 10035...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slutta å røyke for 4 år siden og begynte å snuse i stadenfor. Den dagen vi bestemte oss for å prøve å bøi gravide, så kasta eg snusen! Ville mykje heller gå gjennom akt stresse med å slutte før eg vart gravid. Og no, 11 mnd seinare har eg fortsatt ikkje snusa :) Og er 12+5 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka i mange år, men slutta helt før vi begynte å prøve å få baby. Mannen sluttet også. Det er vel i overkant av ett år siden jeg sluttet nå, men jeg blir fortsatt røyksjuk innimellom. Men sånn er det bare. 



Anonymous poster hash: 516c6...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser så ofte folk som røyker i svangerskapet. Vil egnt gå bort å spytte dem i trynet. At dem faen ikke forstår!! Vi veit jaggu bedre i 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så ofte folk som røyker i svangerskapet. Vil egnt gå bort å spytte dem i trynet. At dem faen ikke forstår!! Vi veit jaggu bedre i 2014

 

 

Signerer den, selv om den er litt krass. Har en bekjent som røyket som en svamp selv om hun VISSTE at hun hadde syk baby i magen og at røyken kunne forårsake uopprettelige skader. Heldigvis er ungen per i dag nesten helt frisk, men det er bare flaks. Kjerringa er fortsatt ikke god i huet og røyker på kjøkkenet under vifta mens ungen springer rundt. Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å slutte i de to forrige svangerskapene dessverre, men er helt røykfri nå. Sluttet en mnd før jeg ble gravid. Er veldig fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv slutta jeg på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid. For meg var det en selvfølge, og jeg sleit ikke spesielt med det. Når snuppa var 6 uker så var jeg så dum å begynte igjen... Hatet meg selv for det, og fikk veldig dårlig samvittighet siden jeg ammet henne. Nå er ho litt over 3 mnd, og nå har jeg slutta! Vært røykfri i 3 dager, og har store planer om å fortsette med det ;)

 

Man kan hvis man vil!!! 



Anonymous poster hash: fce2e...55d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid og røyker. Prøver å slutte, har trappet ned til fem om dagen. Det skjer så utrolig mye rundt meg at jeg sliter mye med å slutte. Første gang jeg var gravid sluttet jeg i 3 måned og holdt meg røykfri til jeg var ferdig å amme. Vil så gjerne klare å slutte nå også for babyen, men av personlige grunner er det MYE vanskeligere nå med alt som skjer.



Anonymous poster hash: fb2da...6e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå at ikke alle klarer å slutte helt. Men velger å tro at de aller fleste hvertfall kutter ned så mye de klarer. Jeg har hatt samme forhold til mat i alle år, og har tusen ganger begynt et nytt å bedre liv, men har feila hver gang og begynt med mine mer eller mindre usunne vaner.

Jeg har tidligere sluttet med røyk når jeg fant ut at jeg var gravid og denne gangen sluttet jeg med snus, og det har gått greit.

 

Det jeg ikke skjønner er at de som ikke klarer å slutte å røyke som røyker i offentlighet!!

Det er jo kvalmt å se på en gravid som røyker, eller en gravid som kjøper røyk.

Nei, syns at man burde skamme seg såpass at man tar den sigaretten slik at ingen ser det.



Anonymous poster hash: 8f2bf...4a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som røyker - jeg vet hun skammer seg over det, fordi hun later som hun ikke røyker. Jeg derimot sluttet så fort jeg så en positiv test (med snus). Suget gikk over med engang pga kvalme, men nå er suget tilbake - men babyen er en stor motivasjon og jeg hadde aldri gjort noe som kunne ha skadet babyen min. Jeg syns folk som røyker/snus mens man er gravid er ufyselige - som ikke klarer å slutte for ungen sin engang :-/ Men det er min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes det er kleint at småbarnsmødre røyker. At gravide gjør det skjønner jeg ikke!!

 

Anonymous poster hash: e6d13...5aa

 

Har forresten vært røyker selv.. NULL problem å slutte når tanken var å være rollemodell for barna og ikke MINST å ikke skade barnet i magen!!!

 

Anonymous poster hash: e6d13...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...